Vjetnamas Hotdogs

So, visumā jau Dienvidāzijas reģions ir visai kārdinoši salds un iekārojams daudziem ceļotājiem un tie kas pabijuši Thai,Malaizijā vai kautvai Indonēzijā - saprot par ko es runāju.Tā nu pabūts bija šur tur Āzijā, nu pienāca kārta Vjetnamai.Lai arī tā ieperinājusies ir blakus citām Āzijas pērlēm, šo zemīti tomēr vērts ir izcelt - ar dabiskumu, skarbumu,plaukstošu sarkanismu tirgus ekonomikas izpratnē, Dieva dāvanām dabas klēpī,ēdienkartes extrēmismu un galvenokārt jau neskartību un nošķirtību no ārpasaules.Iebraukt Vjetnamā nav ne mazāko problēmu.Mums, LV pases nēsātājiem,atliek vien iemontēt vīzu pasītē, izdarīt to var gan Rīgas kantoros - šur tur pa pažobelēm,bet var arī darīt to tā-kā raksta autors-Bangkokā.Tas Jums prasīs pārs dienas, pārsdesmit EUR un lieta darīta.Tad atliek nopirkt aviobiletīti uz Hanoju vai Saigonu un aiziet, ceļojums var sākties.Ierados Hanojā - pārguris, nedaudz nošmulējies pēc uzdzīves Taizemē-pašā vakrā.Kas interesanti un kas nedaudz šokē-viņi Hanojā taupa elektrību un esiet gatavi,ka degs katrs trešais stabs un lielākā daļa vārtrūmju būs tumšas un klusas kā visiem aizmirstas sausās attejas Krievijas vidienē, bet kas visvairāk šokē, ka pēc plkst.24,nav kur īsti paēst un pasēdēt un cilvēki - kur viņi ellē ratā likušies - tik maz uz ielām, ka neviļus sāc domāt par Vjetnamas kara sekām.Bet tas tikai pirmais iespaids, nākamajam rītam austot, kā ar spērienu pa dibenu konstatē - te nu ir viss - gan ļaudis, gan ēstuvītes, gan daudz kas cits,kas rietumu rupolam ir vajadzīgs, bet vērts ielāgot - pienāks pusnakts un atkal no tā visa nebūs nekā.Pilsētā ir ļoti maz izklaides vietu, tāpēc vērts ielāgot,braukt uz šejieni dēļ tā nav vajadzības.Tā nu nākamjā dienā, konstatējot pārvērtības un daudz nedomājot, devos uz Halong līci.Te nu ir vērts ierasties jebkuram skurbuma pārņemtam rietumniekam - līcis liels, sadzīvo kopā ar kādām pārs tūkstoš salinjām, kuras skaistākas viena par otru.Turpat atrodamas krāces, alas u.c. "dabas veltes" jebkuram gardēdim.Nopirkt šādu ekskursiju var daudzos tūrkantoros pilsētā vai lielā daļā viesnīcu.Maksā normāl naudiņ - ap 50usd pa galviņ.Cenā iekļauts uzturs, pārs dienas ceļojuma,gids,naktsmītne uz kuģa.Var jau pārlaist nakti kādā viesnīcā uz kādas no salām, bet iesaku uz kuģīša.Kuģīši tur tādi nelieli, saskrien kopā kādi 20 ārzemnieki+apkalpe.Gaisotne patīkama un daba visapkārt vēl vairāk.Ēdienkarte,salīdzinājumā ar Thai ir vienveidīgāka un, manuprāt,pliekanāka.Bez tam der ielāgot, ka Vjetnamā ciena "hotdogus" vārda tieša nozīmē un pirms labpatikā baudīt gaļas produktus, būtu vēlams izdibināt, ko bāžat mutē.Lai gan - kas nu tur sevišķis - nav dzirdēts, ka no suņa kāds būtu vairs nepacēlis karoti.So,rezumē ir tāds - Halong līcis, esot Vjetnamā ir jāredz obligāti.Pati arhitektura Hanojā ir ok,te ir jūtams franču iecirstais gars - mazi balkoniņi,interesanti izgrēbtas fasādes - tiesa,daudzas ēkas ir vienkārši brūkošā stāvoklī.Cenas ir ļoti līdzīgas Taizemes cenām.Valūta - dongs.Bet visur pieņem ASV dolāru - tā ir kā otra valsts valūta.1usd=16000dongu.Mainot 100usd Jūs pārtopiet par vietējo miljonāru un, naivām achelēm plikškinoties - sāciet savu miljonāra ceļojumu.Vjetnama, lai arī mazattīstīta, šobrīd piedzīvo strauju ekonomisko augšupeju.Te arī atrodami daudzi rietumu gigantu lolojumi.Vjetnamieši - smejies vai raudi,skrūvē mums pazīstamos tv un līmē čības un ne tiki to.Bet tas nu tā.Ar ko atšķiras Saigona no Hanojas.Hanoja ir galvaspilsēta. Saigona ir uz pusīti lielāka un šeit nemēdz taupīt elektroenerģiju - vienvārdsakot, te reiz valdīja amīši un tas ir manāms - attīstības pakāpe ir daudz lielāka.Līdz ar to - lielākas, stiklotākas ēkas,platāki ceļi,vairāk tūristu,ēstuvju,deju plaču,viesnīcu,gaismas un izvēles.Labs ir,šim vakaram pietiks.