Hawaii... -12 stundu laika joslā

Plānojot ceļojumu uz Kaliforniju...nodomājām - blakus taču Hawaii, noteikti jāaizlido! Tikai tad, kad biļetes jau bija kabatā, sākām pētīt, ka tas "tepat" ir 6 stundu lidojumā no LA. Mazliet iepīšu arī Kalifornijā redzēto, ko noteikti ieteiktu nepalaist garām.Izplānojām tikai vienu nedēļu auto tūri, bet redzējām fantastisku dabu. Sākām braucienu no LA uz Sanfrancisko pa HWY1, kas ir visai pazīstams ar atmiņā paliekošo klusā okeāna piekrasti, klintīm visos brūnajos krāsu toņos, kalnu serpentīniem un vīnogu laukiem. Sanfranciso paviesojāmies arī Alcatraz..žēl, bet migla mūs pārsteidza! Tā tur ir vismaz 100 dienas gadā, var uznākt un pazust sekunžu laikā! Golden Gate bridge arī palika migla tīts. Noteikti iesaku izbraukt ar slaveno tramvaju pa kalnainajām San Francisco ieliņām, apskatīt Vikotrijas laika mājiņas un sajust pislētas sirsnību! Parkoties varētu būt pagrūti, šur tur parkošanās vietas ielas malās ir 90 grādu leņķī! No San Francisco ar nelielu nomaldīšanos (nepaspējām pareizajā exitā nogriezties)ceļojām tālāk uz Calaveras Big trees NP - šo dabas brīnumu iesaku apskatīt. Sekvojas koki ir pat 1000 gadu veci un vairākus simtus metrus augsti..sajūtas kā liliputam staigājot pa mežu.Turpinājumā bja vēlmeizbraukt caur Yellow stone NP, pārvarēt kalnu pāreju un turpināt ceļu uz Death valley...tas mums prasīja papildus vienu dienu. Kalnu pārejai tikām pāri tikai ar trešo reizi...augstākās pārejas jau novembrī slēgtas dēļ sniega iespējamības. Diezgan ekstrēmi bija braukt nepilnus 3000m augstumā ar kabrioletu, vasaras riepām un skatīties kā no gaisa birst sniega pārslas, ceļazīmes informē par iespējamu nenotīrītu sniegu uz ceļa un vispakārt dziļa nakts. Nācās meklēt naktsmājas kalnu ciemos, kas bija kā izmiruši. Bet veiksme mums uzsmaidīja! Nākošajās dienās apskatījām iespaidīgo Death valley, slaveno Laguna beach un atgriezāmies LA, lai otru nedēļu pavadītu Hawaii. Sērfojot pa internetu un meklējot sakarīgu cenu šim galamērķim, par kuru tikai dzirdēti nostāsti un redzēti skopi Tavel&living videostāsti, uzgāju pat necerēti izdevīgu piedāvājumu no Expedia uz Kauai salu, 1100USD diviem lidojums + 3*viesnīca Kauai sands hotel)uz 1 nedēļu. Jau lidmašīnā sapņoju par orhideju virteni, ko visiem dala ierodoties šajā paradīzes nostūrī...tomēr aplauzos, kad sapratu, ka tikai iepriekš pasūtot un samaksājot par to....tādu Tev uzkārs kaklā! Laiks bija sutīgs, gāza lietus...paņēmām nomas džipu un laidām meklēt viesnīcu. Viesnīca pārsteidza ar ideālo atrašanās vietu pašā okeāna krastā, mīksto mauriņu un bezmaksas numura upgrade uz superior - daļējs skats uz okeānu. Okeāns bija dzirdams cauru diennakti. Jau iepriekš biju lasījusi par šīs salas fantastisko dabu un to arī piedzīvojām - Waimea kanjons, Napali coast, kalni, klintis, alas, ūdenskirtumi. Ja interesē baltas, plašas smilšu pludmales - atrast būs grūti. Ja interesē kalnu takas - esat īstajā vietā!Napali coast viļņi bija neredzēti augsti, būtībā visa ziemeļ-austrumu piekraste bija palielo viļņos. Peldēties pagrūti! Lai priekšstats būtu pilnīgs, paņēmām helikoptera tūri, kur visus šos jaukums var redzēt no gaisa - iespaidīgi! Sala attīstīta, tūristu daudz - tādu neatklātu stūrīti būtu grūti atrast. Iespēja bija - aizlidojām uz vienu dienu arī uz galveno salu, Oahu, kas slavena ar Waikiki beach, Polinēzijas centru un ASV militāro bāzi. Vienas dienas laikā protams var iegūt tikai vispārēju priekšstatu - ar divvietīgo helikopteri aplidojam salu no augšas (dadz krāšņāk kā Kauai - noteikti iesaku), aizgājām līdz Waikiki beach, kas pāsteidza ar šauro, pārblīvēto pludmali - gan viesnīcām gan pigmenta ķērājiem, un papusdienojām Hard rock cafe - tik skaistā vēl nebijām bijuši-sienas rotā serfa dēļi, Hrad rock cafe iecienītais NewYork steiks vislabākais, kāds jebkad baudīts!! Būtibā Honolulu ir pārapdzīvots, cilvēku bari, leilāko ties tūristi, nogurdina. 1/3 pamatiedzīvotāju ir ASV militārās personas, kas atsūtītas no kontinenta darbībai militārajā bāzē. Oahu vairāk piemērota, ja ir interese par shopping dizaineru veikalos, skaļu nakts dzīvi un ātru dienas ritmu! Iesaku - 1)Ceļot pa ASV tikai ar navigācijas palīdzību - tas atvieglos dzīvi un ceļojums būs baudāmāks 2)Ieplānot dienu kādā no lielajiem shopping centriem, kur visas preces ir 2-3 reizes lētākas kā Latvijā 3)Ja baruciens nav paredzēts pa neceļiem, īrējiet sebring cabrio.. 4) Rēķināties ar iespaidīgo laika zonas starpību!Pateicoties tai, kino vakara seansā aizmigām ar popkornu rokās...