Meklējot paradīzi....

Turpinājumā par Tobagado, St.Lucia un The Grenadines... Tobago - uz Tobago nevarēja neaizbraukt, ja atrodies tikai dažus simtus kilometru attālumā, tā taču mūsu bijusī ārvalstu teritorija...vai kā lai to nosauc. Šis tas jau jorpojām liecina par kādām saiknēm ar Latviju, piemēram Kurland river, Kurland bay. Lidosta fantastiski maza....check in zem nojumes, vienkāršība pārsteidz! Lai apskatītu vietējos jaukumus, paņēmām taxi, kas par 25USD stundā izvizina pa visiem jaukumiem un reizē piestrādā par gidu!Noteikti iesaku paņemt glass bottom boat un aizbraukt uz neylon pool...fantastiska vieta! Galvaspilsētā pa ielām skraida vistas, katrs vietējais kaut ko mēģina notirgot ielas malās. Vislabāk uzbraukt blakus esošā kalnā, kur ir vienīgā slimnica visā salā un aizraujošs parks ar interesantiem augiem, starp citu arī christmas tree viņu izpratne (nedaudz līdzinās kadiķim)...., un pavērot līci, galvaspilsētu un tālumā esošu hilton restort no augsšas. Apmēram 1770.gadā tas kalpoja kā mūris, kā novērošanas punkts, cīņai pret salas iekarotājiem. Kā zināms visās Karību salās valdnieki mainījušies visai bieži.Netālu no Plymoth ir skaists mols, kas ieiet diezgan tālu jūrā..un fantastiskas smilšu pludmales. Līdz nacionālajam parkam neaizbraucām, domāju, ka tur bija ko redzēt! Skaists, pagaidām vēl nesabojāts, paradīzes nostūrītis un cilvēki kā visur...sirsnīgi un atsaucīgi...diemžēl par Latviju tur neviens neko nezin. Bet labāk nemaz nestāstīt....kārtējie iebrucēji un varas pārņēmēji... St.Lucia - pilnīgi cita pasaule! Tropu meži, džungļi, salidzinošu augsti kalni, kalnu serpentīni, nabadzīgāki iedzīvotāji, augstāka netīrības pakāpe kā Tobago vai Barbadosā. Iesaku paņemt auto nomā džipu un izbraukt pa serpentīniem, piedzīvot asas izjūtas. Vienā tādā kalnu serpentīna pagriezienā pretim nāca kāds vīrs ar apmēram 2m garu, diezgan iespaidīgi resnu čūsku...tas lika aizdomāties..Viens to tādiem atpazīstamākajiem punktiem salā ir Gros Piton point - divi augsti kalni, kas palikušim pāri no iespaidīgas ausgtienes pēc 18gs vulkāna izvirduma. Šeit arī vienīgais pasaulē drive-in voulcano.Sajūtas interesantas - tāda kā bedre un visapkārt kalni...sēra avoti burboļo, kalnu avotiņi visapkārt. Piedāvājumā arī veselības vannas ar dabīgajiem melniem minerāliem! Tūrisma celvežos minētā pilsēta Soufriere ir diezgan eksotiski vienkārša, diezgan netīra, bet skats uz skaitajiem Pitoniem ir neaizmirstams. Noteikti iesaku pastaigāt pa pa mežonīgajiem dabas parkiem, neredzēti augi, spilgtas krāsas puķes un adataini augļi! Diemžēl lielakā daļa augu ir indīgi un labāk tiem nemaz neskarties klāt. Ceļmalu norobežošanai, kur mēs izmantojam akmeņus, salikti rindā lielie gliemežvāki!!!! Salā ir divas lidostas - ziemeļu pusē ielido vietējie reisi, dienvidu pusē - starptautiskie. Iesaku tiem, kam patīk mazliet wild eksotika!! The Grenadines - desmitiem, mazu saliņu virknējums! Var pārvietoties ar jahtu, ātrgaitas kuģiti vai lidmašīnu. Līdz Union island izvēlējāmies vietēja mēroga lidmašīnu ar 19 vietām. Pilota kabīne bez durbīm, varējām vērot kā notiek pacelšanās un nolaišanās...apskatīt ar pogām nosētos griestus! Glābšanas vestes priekšējā krēsla kabatiņā, grieztos mazi ventilatoriņi...funny!!!Paņēmām dienas kruīzu pa Tobago keys - tā ir īsta pasaka - guli jahtas priekšejā tīklā, vēro jūras dzīvi un sauļojies!!! Tirkīzzils ūdens, bruņurupucīši, krāsainas zivtiņas, jūras eži...superīgs snorkelings un lunch un jahtas! Apbraukājām neticami daudz saliņas, izkāpām Palm island - augstas klases resort...tikai nezinu ko tur sadarīt...ja nu vienīgi ir privātais kuteris! Union island lidosta bija fantastiskākā kādā jebkad esmu bujusi - drošības pārbaudes nekādas....filmē, fotografē cik gribi, somās neviens neskatās. Kad ielidojām, neviens pat pasi nepaprasīja! Atpakaļceļā apbrīnojām lidostas gājēju celiņu, kas izlikts ar lielajiem gliemežvākiem. Muitnieks mums uzdāvināja vienu no tiem...tā nu mums mājās kontrabandas gliemežvāks.... Lidojām caur St.Vincent lidostu. Transfer laiks bija pietiekams, lai aizbrauktu līdz galvaspilsētai - izskatījās pavisam vienkārši, neskarti un valdzinoši. Pasēdējām vietējā krogā, satikām patīkamus cilvēkus! Atklāt šīs saliņas jaukumus atstājām citam ceļojumam....