Skaista diena Vidzemē

Ar māsas ģimeni viennedēļ nolēmām pabraukāt pa Vidzemi... Nu, tik skaista un saulaina diena!!! Tā nu māsa sastādīja ceļojuma maršrutu, ņemot vērā faktu, ka līdzi būs arī 2 mazi bērneļi... Ceļojums sākās no Ogres rajona... braucām gan garām mazākām un lielākām upītēm, kur šoferītis ar lielu lepnumu rādīja mums labākās copes vietas, gan cauri mežam, kurā kaut uz mirkli varējām atvēsināties, ievilkt plaušās svaigo meža gaisu un vienkārši paslēpies no karstajiem saules stariem, kas jau mūs, mašīnā sēdētājus bija diezgan pamatīgi nokarsinājusi... :) Mūsu galvenie ceļa mērķi bija Amatas pagastā atrodošie „Zaķīši” un Āraišos esošā Āraišu ezerpils.... „Zaķīšos” bija varen’ jauki un patiešām interesanti... milzum daudz dažādu zaķu šķirņu, kurus var gan redzēt būrīšos esam, gan vienkārši ļepatojam pa tuvējo apkārni... arī pabarot drīkst ar uz vietas nopirktajiem burkāniņiem... lai gan cilvēki tur ir diezgan daudz un katram gandrīz tāds burkānu maišelis rokās, mazie zaķēni nebaidoties cilpo klāt un ostās pēc jauna graužamā .... Sētas otrā pusē atrodas mazie kazlēni, kas mūsu ierašanās laikā bij’ vien nedēļu veci ... Fantastiski! Īpaši, kad nedaudz bailīgi pienāk un pieglaužas klāt... Ai, pilnīgi aizmirsu pieminēt zosis, vistas, pīles... bet bez tām jau nekur.... ;) Ir iespēja arī izbraukāties ar zirdziņu, kā nu kuram tīk – ar balto vai brūno... ;) turpat netālu to visu noskatās un mācās jaunais kumeļš, kuru paglaudīt un sabužināt var jebkurš turp atbraukušais tūrists... Vieta patiešām skaista... arī mežmalā, tā nedaudz nomaļus no visa pārējā, pakalniņā izvietotais piknika stūrītis ... Kad pāris stundas bijām izbaudījuši feino mājdzīvnieku klātbūtni, devāmies atkal ceļā, lai nokļūtu turpat netālu esošajos Āraišos... Āraišu ezerpils - mūsu senču mājvieta, kas par tādu tika izmantota 9. un 10. gadsimtā... šobrīd viens no visvairāk pētītajiem pieminekļiem ZA Eiropā... Noteikti ir vērts aizdoties un izbaudīt pasakaino klusumu un gleznaino apkārtni... Mazās koka mājeles, kas ir vien pieauguša cilvēka augumā, nespēj atstāt bez sajūsmas ne lielos, ne mazos... mūsu gadījumā mazais 2-gadnieks pat ar asarām acīs šķīrās no iespējas vēl un vēl paskraidīt apkārt un ielūkoties ik katrā namiņā... tik ļoti viņam tur patika! :) Gribējās jau braukt un braukt un atkal no jauna ieraudzīt vēl nebijušas vietas Vidzemē, taču emocijas un iespaidi jau bija gana daudz, lai mazie justos emocionāli un fiziski noguruši.... Un tā bij’ tikai neliela daļiņa no tā, ko sniedz Cēsu apkārtne... tā bij’ tikai 1 skaista diena.... Taču jau tagad zinu, ka pie pirmās izdevības atkal došos kādā izbraukumā, lai vēlreiz un vēlreiz pārliecinātos, ka Latvija ir skaista un tajā ir tik daudz vietu, kuras vienkārši IR JĀREDZ!