Barselonā uz velosipēdiem ziemas pēdējā nedēļā

Jau saliku 20 bildes albumā http://www.draugiem.lv/gallery/?pid=125689416 Daudz, bet tomēr ne visu var pateikt ar attēliem, šo to prasās arī uzrakstīt. Lidojums no Rīgas uz Barselonu ar Airbaltic ir diezgan ilgs, bezmaz 4 stundas. Ja Rīgā bija ap 0 grādiem, tad Barselonā - ap +15. Man vienmēr paticis šis kontrasts. Spilgtākie šai ziņā bijuši ceļojumos: novembra beigās uz Maroku un maija sākumā uz Itāliju (kad Rīgā bija knapi pāri 0, bet Milānā - ap 25). Barselona ir ļoti ērta pilsēta tūristiem. Visādā ziņā. Tai skaitā, nokļūšana no lidostas ir viegla un ērta, Aerobuss iet bieži, un par 5.30 € aizved uz pašu centru - Katalonijas laukumu. Biju - it kā - izpētījis, kā jāiet līdz nofraktētajai viesnīcai, tāpēc gājām kājām. Pa ceļam, protams, vaicājām vietējiem, bet tā ir diezgan bīstama padarīšana - neviens negrib atzīties nezināšanā un tad nu rāda, ko sadomājis. Tā nu mēs noklaiņojām ar (paldies dievam, tikai rokas) bagāžu kādus liekus 3 km, ja ne vairāk. Tomēr galu galā atradām mūsu hotel "America". Pa ceļam trāpījām uz Sagrada Familia - Gaudi projektēto, bet celt nepabeigto (un vēl ilgi nepabeidzamo) baznīcu. Teikšu kā ir, man šī celtne kaut kādu neizskaidrojamu iemeslu dēļ nepatika. Mazliet atgādināja mistiskās un šizofrēniskās leiša Čurļoņa gleznas. Aber par gaumi iestrīdoties. Laiciņš svētdien bija silts, grādi 15-16, saule caur mākonīšiem. Toties nākamās 3 dienas bija lietainas, labi, ka tomēr siltas. Noīrējām holandiešu riteņus kantorī, kas ir pie paša Katalonijas laukuma, un braukājām pa visu lietu, kad ne pārāk gāza. Labi, ka biju paķēris līdz arī klēpjdatoru, tāpēc, izmantojot viesnīcās piedāvātas Wi-fi interneta pieslēguma iespējas, varēju arī pastrādāt. Domāju, ka klients pat nemanīja, ka neesmu pie sava mājas datora. Vai nav varens dzīves veids cilvēkam, kam patīk ceļot?! - paķer tik datoru un lietainās dienās papelni naudu, bet, kad saulīte ripo pa zemes virsu, ripo tai līdz. :) Ja tik varētu nopelnīt pietiekami... Pagaidām to klientu nav tik daudz. Arī šo ceļojumu faktiski nofinansēju, izmantojot Airbaltic piedāvātās apdrošināšanas iespējas - biju prātīgi apdrošinājis savu iepriekšējos darba lidojumus pret lidmašīnas aizkavēšanos, un lidmašīna arī pāris reizes aizkavējās ilgāk par 1 stundu, tāpēc saņēmu t.s. vaučerus, ko varēju izmantot biļešu pirkšanai citiem lidojumiem. Runājot par Barselonu kā pilsētu, jāsaka, ka tai ir skaistas ēkas un platas ielas/bulvāri. Īpatnēji ir tas, ka ielu stūri nav taisnleņķa jeb 90°, kā pierasts, bet gan - kā nogriezti stūri. Un lielie bulvāri ir atvēlēti lielākoties gājējiem un velobraucējiem nevis autobraucējiem: pa vidu ir kādus 20 metrus plata josla, kurā ir arī veloceliņi un palmas, gar tās malām ir autoceļi kādus 6-8 metrus plati, un tālāk atkal ietves, šoreiz parasta platuma. Braukājām gan mērķtiecīgi, gan ne - kur deguns rāda. Redzējām vairākas Gaudi projektētas celtnes, bijām Park Guell, uzbraukšana tajā bija pasmaga ar smagajiem 1-ātruma holandiešu daiktiem. Pa ceļam pamanīju vienu skaistu ēku, uz kuras, cik nu varēju saprast, bija rakstīts, kā tā esot vecu cilvēku mītne, mūsu vārdos un priekšstatos - nabagmāja:

Parkā bija pilns ar skolniekiem, šiem laikam brīvlaiks sākas agrāk nekā mūsējiem. Pa samirkušajiem celiņiem nebija viegli braukt, tomēr tikām līdz augstākajiem punktiem. Īpatnējas un skaistas bija margas un kolonas gar celiņiem:
Vēl bijām Zoodārzā, pie slavenā gandrīz-100 000 sēdvietu stadiona (diemžēl futbola kluba "Barcelona" spēle bija tikai mūsu aizbraukšanas dienā), Olimpiskajā ciematā, daudzās citās jaukā/slavenās vietās. No muzejiem pārsvarā vairījāmies. Varbūt vēlāk ienāks vēl kas piemirsts prātā, tad papildināšu. Ceru, ka kādam šis apraksts noderēja/noderēs. Ja ir jautājumi, immer laipni.