Fantastiskā Birma

Lai man piedod Mjanmārā valdošie ģenerāļi, bet saukšu šo valsti Eiropiešiem pierastajā vārdā "Birma". Manuprāt īstiem eksotikas cienītājiem šī valsts varētu droši ieņemt vietu pasaules topa pieciniekā, varbūt pat trijniekā. Protams, tur valda militāra diktatūra, tā ir viena no nabadzīgākajām un korumpētākajām valstīm pasaulē, kur vārds "demokrātija" skaļi netiek pat izrunāts. Bet tajā pašā laikā fantastiskas vēsturiskas vietas un daba, draudzīgi un atsaucīgi cilvēki, un pilnīgi savādāka, atšķirīga un eksotikas pārbagāta pasaule. Ceļošanai Birma ir arī ļoti lēta zeme. Biju tur pagājušā gada rudenī piecu nedēļu ceļojuma laikā, kurā biju iekļāvis arī mazliet no Taizemes, Laosas un Kambodžas. Tomēr Birma pārspēja visu. Aizbrauciet! Noteikti nenožēlosiet! Ja vien neesat no tiem, kas nepanes smakas, burzmu un netīrību. Komforta cienītājiem iesaku starp pilsētām lidot ar lidmašīnu, jo ceļi un autobusi nav tie ērtākie. Vietas kur ir obligāti jābūt: Ranguna (Yangon), Bagana, Inle ezers, Madaleja (Mandalay). Aviobiļetes un vīzas jāpērk uz vietas Bangkokā. Tā ir krietni lētāk.