Saule, kaipiriņja, kaits, Dominikānas Republika

Kaitot Dominikānas Republikā sanāca maz. Tādēļ šis raksts interesēs arī neko nedarītājus, ruma cienītājus, cigāru smēķētājus, un uz Latvijas pēlēko klimatu uzspļāvējus. +30 grādi janvārī ir tikai viens no iemesliem, kādēļ apmeklēt šo Karību jūras valsti, kas atrodas uz vienas salas ar Haiti (top 3 nedrošākā valsts pasaulē) un ir rokas tvērienā no Kubas. Dominikānas Republikas (nejaukt ar Dominiku!) galvenās nodarbes ir tūrisms, cigāru bizness (lielākā cigāru eksportētāja uz ASV) un visādas citādas muļķības, kas nav saistītas ar intelektuālu darbu. Iedzīvotāji (8 miljoni) ir samērā viesmīlīgi un smaidīgi. Tomēr piesardzību radīja metāla detektoru izmantošana kazino un naktsklubos, kā arī dažādu iestāžu apsargi, kas, atšķirībā no mūsējiem, pa ielu pastaigājās ar vinčesteriem rokās. Kā jau noprotams, lielākā valsts bagātība ir lieliskās pludmales un daba (okeāns, Karību jūra, kalni). Arī vietējās skaistules piesaista uzmanību, kaut gan lielākā daļa no viņām nevar pretendēt uz modeļu titulu (simpātiskās tajā pat laikā parasti karājās ap roku bagātiem tūristiem no ASV ... ). Īpašu vietu dominikāņu dzīvē ieņem auto. Braukšana pie sarkanās gaismas, tālo gaismu spīdināšana pretimbraucošiem, agresīva braukšana, frontālu sadursmju mēģinājumi ir daudz izkoptāki kā Latvijā. Latvijas braucējiem tādā ziņā vēl tāls ceļš ejams. Raksta autors ir gatavs apgalvot, ka Latvijā agresīva braukšana Dominikānas Republikas braucēju izpratnē vispār neeksistē. Auto tjūnigs Dominikānas Republikā arī sit augstu vilni. No dāžādiem smieklīgiem uzrakstiem uz auto, kā Jesus is my boss (Hesus - tāds viņu vietējais vārds, kas angliski apzīmē Jēzu)līdz lielu koncertiem paredzētu audio skaļruņu uzstādīšanas auto piekābēs un auto skaņas signālu tjūningam. Auto signāltaures tjūnings ir ļoti būtisks, lai sabiedētu tos, kas gadās pa ceļam, vai, nedod Dievs, atrodas pretējā braukšanas joslā, kad kāds vietējais džigits ar autobusu (jā! ar sabiedrisko autobusu) mēģina veikt kamikadzes cienīgi apdzīšanas manevru pa pretējo joslu, kamēr tur brauc daži pēc izmēra mazāki auto. Kaipiriņja (rums ar ledu, cukuru un laimu) ir tik pat pierasta dzīves sastāvdaļa Dominikānas Republikā kā Latvijā sniega trūkums ziemas laikā. Kaipiriņja tiek patērēta tik ilgi, kamēr laima skābe saēd kaklu un fiziski to vairs nevar iedzert. Dominikānas Republiku ir iecienījuši visādi frīki no Eiropas, tādi, kuri meklē dzīvē sauli, dzīves jēgu vai vienkāršī mēģina bēgt no Eiropas ziemas. Parasti viņi strādā bāros par viesmīļiem, sērfinga vai kaita instruktoriem, vai arī viņiem pieder bāri, vai kazino, vai kāds cits bizness. Tas ir saprotams, jo dominikāņi nav spējīgi uz jebkādu sakarīgu biznesu (izņemot motorolleru taksi biznesu un narkotiku tirdzniecību) veidošanu (piedodiet, bet tā tas ir). Kopumā Dominikānas Republika ir kontrastu valsts, kur mijas geto rajoni un cilvēki, kas dzīvo būdās (jā, būdas!) un 5 zvaigžņu viesnīcas ar neskaitāmiem apsargiem, skaistas pludmales un jauka daba. Un jā, kaits. Latvijā sevi par kaiteriem uzskatošie indivīdi uz turienes specu fona (diemžēl) izskatās bāli. Tas, ko demonstrēja vietējie 10-15 gadus vecie (un pat jaunāki!) katru savas dzīves dienu okeāna malā pavadošie mazie mikrofongalvas (melnie ar attiecīgu frizūru aprīkotie džekiņi), ir kas tāds, ko varētu filmēt tiešraidē un pārraidīt EXTREME channel. Un-hook lēcieni 10 metru augstumā 3 metri no krasta... No comments. Tā kā valsts ir orientēta uz tūrismu, tā piedāvā arī plašas dažādu veidu ekskursiju un citu izdarību iespējas, kā piemēram, pārgājiens pa kalnu upi ar lēcieniem ūdenī no 5-10m augstām kaskādēm, niršana, izjādes ar zirgiem, utt. Ir vērts aizbraukt arī uz galvaspilsētu Santo Domingo, lai saprastu, cik Rīga tomēr ir skaista un tīra, un ka sastrēgumi ielās pie mums faktiski neeksistē. Visbeidzot, tiem, kas tiešām vēlas turp doties, ieteicams izmantot ārzemju tūroperatoru piedāvājumus, piemēram, Thomson (Lielbritānija). Tas maksās kādus 30% lētāk kā Latvijas piedāvātie braucieni.