Varenās piramīdas un "trakā" Kaira!

Kaira ir ļoti liela pilsēta, ko apskauj tuksnesis, un jau no pilsētas centra var redzēt piramīdu virstotnes, kas jau rada pareizo iespaidu par to varenumu un milzīgajiem, neiedomājamajiem apmēriem! Joprojām nevaru skaidri iztēloties, cik tās milzīgas, pat aprakstīt to grūti, to var tikai izjust, un arī tad tas liekas neiedomājami. Kaira ir traka pilsēta un dzīvot tajā man būtu katastrofa :) Pilsēta ir ļoti liela, ļoti netīra, putekļaina, jo tur visu gadu ir karsts, nokrišņu ir ļoti maz, nolīst 2-3 dienas gadā un visu pārējo laiku ir sauss. Ēkas Kairā ir lielas, augstas, un pie visiem logiem piestiprināti kondicionieri, kādēļ mājas izskatās diezgan jocīgi :) Aug palmas un vairs nekas. Ceļu satiksme Kairā vien ir tā vērta, lai to pieminētu! Uz ielām valda haoss! Visā pilsētā saskaitīju tikai 3 regulējamus krustojumus, taču pat gids teica, ka luksofori tur ir "priekš lidmašīnām" - neviens tos neievēro, pat, ja ceļu "palīdz" regulēt policists (lasot mobilajā sms). Automašīnas (un ēzeļi, kas ved ratos sīpolus) ceļu satiksmes noteikumus ignorē! Spraucas iekšā katrā brīvā šķirbā, no 2 joslām veido 4, pie tam šķības, visapkārt signalizē ar un bez iemelsla un pat tad, ja bezkaunīgi lien kādam priekšā, vēl viņu nolamā. Ar dārgu auto pa Kairas ielām jālido! Cilvēki tur kopumā dzīvo nabadzīgi, vismaz no malas liekas, ka tur valda bads. Slāņi laikam tur ir tikai 2 - bagātie un nabagi, vidusslāņa praktiski nav. Nabagi dzīvo piepilsētā pussagruvušās ēkās, pat uz jumtiem, pat bez logiem, un izgāztuves tur ir ik pēc 10 metriem. Un tomēr ir viena lieta, kā dēļ ir vērts neievērot to visu nabadzību, un tās ir piramīdas! Mēs apmeklējām populārākās - Heopsa, Hefrēna un Mikerina (nosaukumus varbūt nepareizi saburtoju), kā arī sfinksu, kas "sargā" Hefrēna piramīdu (ar kupolu). Piramīdas ir īstas milzenes, viens akmens ir automašīnas lielumā, un to tur ir 2,5 milioni! Neiedomājams lielums! Ap piramīdām plešas tuksnesis, bet smiltiņas tur nav kā mūsu Jūrmalā, bet gan akmeņainas un pelēkas, un tuksnesī staigā arābi ar saviem kamieļiem. Vienīgais ieteikums - ignorēt (!!!) arābu tirgoņus un tos, kas ar kamieļiem, lai arī cik valdzinoši tie nebūtu :) Arābu tirgoņi pret tūristiem ir neciešami nekaunīgi, melīgi, uzbāzīgi un liekulīgi! Mēs "iegrābāmies" ne vienu vien reizi, un nācās grūti "atšūties", jo viņiem ir iestrādāts talants jebkuru "aplidot" un tad nekaunīgi apmānīt. Tas var sabojāt iesapidu par piramīdām un zaudēsiet dārgo laiku to apskatei, cīnoties ar tiem nekauņām :) Grūti aprakstīt piramīdu un sfinksas varenumu, tas ir jāredz - tas tiešām ir pasaules brīnums, neticams, bet burvīgs!!! :) Ir vērts apmeklēt papirusa fabriku, jo redzēsiet, kā taisa papirusu no papirusa niedrēm, kā arī ļoti iesaku apmeklēt Kairas muzeju, kas glabā un sargā senās civilizācijas dārgumus - milzīgas faraonu statujas, sarkofāgus, mūmijas, tīra zelta sarkofāgus, karietes un lādes, senās rotas, drēbes u.t.t. Ir vērts!!! :)