Šarm-el-Šeiha

Marta vidū (17.-23.03) biju Ēgiptē, kūrortpilsētā Šarm-el-Šeihā, par kuru jau no lidmašīnas loga radās īstais iespaids - pilsēta ir veltīta tieši tūristiem, pilna ar viesnīcām ar baseiniem un palmām. No lidojuma tā izskatās interesanti - dažādu formu baseini un baltie viesnīcu jumti..., bet Sinajas pussalu ieskauj jūra, kas ir bagāta ar zemūdens "dārgumiem" - krāsainām zivīm, koraļļiem, jūras ežiem u.c. zemūdens iemītniekiem, kuru nosaukumus es pat nezinu. Dzīvojām viesnīcā "The Ritz-Carlton", kurai pieder plaša, dabas rezervātam līdzīga teritorija ar daudzām palmu, krūmu, koku, ziedu sugām un ar daudz ķirzakām un dzērvītēm :) Naktīs tur var redzēt baltas nakts ķirzakas, kas rāpo pa sienām un vienreiz redzējām pat lapsu ar garām, spicām ausīm. Galvenā bagātība ir jūra - pa garu tiltu var nonākt līdz vietai, kur krasta seklums pāriet straujā kraujā (ka aiza), kur dziļums uzreiz ir ļoooti liels. Es dziļi neniru, bet nirēji saka, ka tur esot nenormāli dziļš. °Gar šīs kraujas sienu aug milioniem dažādu koraļļu un citu brīnumu, visapkārt peld zivis - lielas un mazas, tirkīzzilas, strīpainas-zili-dzeltenas, oranžas, raibas, redzējām pelēcīgu, spurainu "lion fish", kā to nosauca angliete, ka arī zivis ar gariem deguniem, ko dazi sauca, ja iztulko, par naglas zivīm... Es tos nosaukumus nezinu, bet zivju tur ir daudz un visas ir neaprakstāmi skaistas! Laika apstākļi šajā gadalaikā bija kā Latvijā labākajā vasaras laikā. No rīta bija silts, pat karsts, taču laikapstākļi tur ir mainīgi. Ap 15.00 sacēlās vējš un kļuva vēsāks, bet 18.00 strauji satumsa. Pie tam augošs mēness tur ir ka laiviņa, guļošs. Visas dienas pavadījām viesnīcas teritorijā, taču būtu grēks neaizbraukt uz piramīdām, bet tas ir cits stāsts... ;)