Vieta, kur gribas atgriezties.

3 stundu lidojums no Londonas un lidmašīnas logā jau ieraugāma Madeiras sala. Nolaišanās ir diezgan extrēma, jo lidostas skrejceļš nav garš (dažus gadus atpakaļ tas gan ir pagarināts un tagad tur var nolaisties lielākas lidmašīnas, kas iepriekš uz salu nelidoja). Ir Maija mēnesis un pirmie soļi uz salas liek tev sajusties ka esi nonācis kādā eksotiskā vietā. Nav ne pa karstu, ne arī auksti - ap 20 grādu pēc Celsija skalas. Pusstundas braucienā ar taksi pa ideālu automaģistrāli uz Funchal (Madeiras galvaspilsētu) tu redzi jūru, palmas, daudzas viesnīcas un atpūtas kūrortus, kas liecina, ka atpūtas/tūrisma bizness te "plaukst un zeļ". Uz salas ir pa pilnam eksotisku, dažādās krāsās ziedošu koku, palmas, alveju ķekari, kas vietām pa ielu ejot liecas tev pāri galvai. Puķe, kas angliski saucas "paradīzes putns" (nezinu latvisko nosaukumu) tur ne tikai aug brīvā dabā, bet ir viens no Madeiras nacionālajiem simboliem. Puķes uz ielām pārdod nacionālos kostīmos tērptas puķu pārdevējas, kas līdzinās "mūsu tautu meitām". Viens no brīnišķīgākajiem salas apskates veidiem ir pastaigas gar, tā saucamajām Levada (salas apūdeņošanas kanāliem). Šie kanāli stiepjas kilometriem tālu un ir salas kartes, kur tu vari atrast šīs pastaigu takas dažādus maršrutus. Gar šiem Levadas kanāliem ejot tu vari vērot jūru no augšienes, iet gar lepnām villām, jeb noplukušām mājelēm, iziet caur mežu, kurā aug eikalipti un citi lapu un skuju koki. Levadas ūdens kanāls (kas ir apmēram 50 cm strauts) var novest tevi arī kādā alā, kur tālāk tas plūst cauri klintij. Tad, ja esi gatavs tur doties iekšā, tev bez kabatas luktura neiztikt, jo tur būs tumšs kā "nēģera pakaļā" (atvainojos par izteicienu) un salīkušam tev var gadīties iet kādu pusstundu (+ - ). Reiz es ar sievu šādā pastaigā biju nomaldījies un kā izrādās mēs bijām aizklīduši par tālu (prom no civilizācijas). Tur bija īpaši skaisti, baudījām divvientulību un skaisto mežu, līdz nonācām līdz alai, kurā Levada turpināja savu tecējumu. Nolēmām doties tur iekšā, cerot, ka izejot klintij cauri nonāksim atpakaļ pilsētā, bet izrādījās ka tuneļa galā mūs gaidīja vēl vientulīgāka un mežonīgāka gaisotne. Tur bija brīnišķīgi skaisti, tomēr bija jāatrod ceļš atpakaļ. Atradām kādu taciņu, kas mums par lielu prieku ieveda mūs atpakaļ pilsētā. Vienu vakaru, staigājot pa mūsu viesnīcas eksotisko dārzu un mēģinot uzbildēt vairākus eksotiskos augus pie manis pienāca kāds vīrs, kas bija ievērojis manu interesi par šo skaistumu. "Vārds pa vārdam" un izrādījās, ka es runāju ar pašu šī dārza radītāju (arhitektu). Viņš bija jauks un vienkārš angļu vīrietis, kas bija atbraucis apraudzīt vienu no saviem Madeiras projektētajiem dārziem. Viņš man nedaudz pastāstīja par vairākiem interesantiem kokiem un augiem, kas auga mūsu viesnīcas dārzā. Atmiņā man ir palicis avokādo koks un ZIVSASTES PALMA, kas zied vienreiz mūžā un kuras zieds ir tikpat liels kā viņas lapotne. Pēc šīs unikālās ziedēšanas šī palma mirst... skumji, bet skaisti. Madeirā ir daudzas pastaigu takas (grūtākas un vieglākas pakāpes). Ja māki nirt, vari doties dzelmē, baudot zemūdens apburošo pasauli (man tas gāja secen). Vari zvilnēt arī savā pludmales krēslā pie peldbaseina un priecāties par Portugāles sauli (diemžēl jūras/okeāna krasts ir klinšains un smilšotas jūrmalas tur, cik man zināms, nav). Izbraucot ar kuģīti pa jūru, ja palaimējas, vari ieraudzīt kādu delfīnu jeb jūras bruņurupuci jeb lidojošās zivis. Madeirā ir daudz banānu plantāciju un tur tu beidzot vari ieraudzīt kā tie aug "īstenībā". Gaiss tur ir ideāls, mušu un citu knišļu praktiski nav (laikam okeāna dēļ, īsti nezinu). Ķirzakas gan tur ir pa pilnam (gandrīz kā Latvijā mušas), bet viņi ir "miermīlīgi kukainīši" - "virsū nebrauc". Tai laikā, kad tur "pūtāmies" bija Eirovīzija un....... Latvija uzvarēja!!!! Laimīgu ceļu jums visiem, kas uz turieni plānojat doties - uz Paradīzi zemes virsū. PS. Te var apskatīt Madeiru bildēs: http://www.pbase.com/blinkje/madeira (tās gan nav manas, kaut arī manas bildes nav sliktākas, tikai savas vēl nēesmu pārvērtis digitālā formātā - pagaidām).