Pāris stundas Bonnā

Ja sanāk Lidostā Ķelne- Bonna vairākas stundas gaidīt nākamo lidojumu, varbūt var izmantot iespēju apskatīt Bonnas ievērojamākās vietas? Teikt, ka labi pārzināt Bonnu šai gadījumā nevar, bet gūt pārliecinošu ieskatu vai ir vērts turp braukt uz ilgāku laiku, noteikti izdosies. Turklāt, pastaiga pa Bonnu var izrādīties ir jaukāka nekā nīkšana lidostā. Kaut gan, Ķelnes- Bonnas lidosta ir viena no patīkamākajām , kur gadījies būt. No lidostas Ķelne –Bonna uz pilsētas centru iet tiešais autobuss, kura gala punkts ir centrālā stacija. Tā savukārt atrodas piecu minūšu attālumā no tirgus laukuma, ap kuru izvietoti visi “noteikti jāredz” vai “obligātais minimums” tūrisma objekti. Brauciena ilgums ir apmēram 25 minūtes. Autobusa biļete maksā 5.75EUR, ja plāno pilsētas apskatei veltīt visu dienu un iet arī muzejos, izdevīgāk ir tūrisma informācijas centrā nopirkt dienas karti, kas maksā 9EUR un ietver bezmaksas pārvietošanos pa pilsētu un bezmaksas ieeju muzejos. Tā kā mans laiks bija ierobežots, lidostā tūrisma informācijas centrā paņēmu ceļvedi “Bonna- Bēthovena pilsēta”(www.bonn-region.de). Tajā ir karte ar iezīmētu maršrutu, ko var veikt vienā stundā. Es teiktu tas ir mazliet pārāk optimistiski, ja vien cilvēks, kas to izmērīja nebija čempions soļošanā. Ko es redzēju un ieteiktu citiem? Pirmkārt jau, Bonnas universitātes, vienas no lielākajām universitātēm Vācijā, iespaidīgās ēkas un parku tai apkārt. Pretī universitātei ir Kenedija tilts pār Reinu, no kura paveras iespaidīgs skats uz Reinas abiem krastiem un kuģīšiem tajā. (Auksts gan bija un jāsaka godīgi, nekāda skata baudīšana nesanāca, domājot par to kā ātrāk nokļūt kādā siltā vietā). Ja laiks siltāks, var doties pastaigā gan Reinas krastu vai ceļojumā pa Reinu ar kuģīti. Netālu no tilta ir Bonnas opera, es teiktu, nepievilcīga jaunlaiku celtne (lai piedod man vācieši). Aiz Bonnas Universitātes atrodas tirgus laukums ar veco arhitektūras detaļām bagātu rātsnamu (oriģinālu, starp citu), kas tika uzbūvēts 18.gs pirmajā pusē un vēl joprojām uzņem ievērojamus pilsētas viesus. Pievērsiet uzmanību pulkstenim. Turpat var apskatīt tirgus, kur galvenokārt pārdot augļus, dārzeņus un amatnieku izstrādājumus. Vēlu vakarā, pirms slēgšanas, pārdevēji, cits citu pārkliegdami cenšas atbrīvoties no pāri palikušās preces, kam vairs nav cerību sagaidīt rītu. Man tirgus likās ārkārtīgi tīrs, salīdzinot ar citur redzētajiem tirgiem. Netālu no tirgus laukuma, atrodas pilsētas Doms un uz tās pašas ielas- Bēthovena māja. Pretī Bēthovena mājai ir interesants antikvariāts, kas šķiet specializējies ar mūziku un mākslu saistītos priekšmetos. Atgriežoties atpakaļ tirgus laukumā, un dodoties pa Zvaigžņu ielu, var pa ceļam novērot pilsētniekus iepērkoties un ievērtēt vācu veikalus. Mans ātrais secinājums, kopumā- lētāk nekā Lielbritānijā, neko daudz dārgāk kā Latvijā, bet lielāka izvēle. Turklāt, preces cena ir saistīta ar tās kvalitāti. Zvaigžņu ielas galā pagriežoties pa kreisi, nonāksiet pie Torņa vārtiem (Sterntor Gate). Laikam kādreiz tie iezīmējuši pilsētas sākumu, bet patreiz atrodas iespiesti starp jaunākām celtnēm. Ejot pa ielu, uz kuras atrodas šie vārti, paraugoties uz augšu redzēsiet deviņi simti gadus vecās Katedrāles Bazilikas torņus, un pēc brīža arī pašu katedrāli. Tas lūk būtu īsais ieskats Bonnā. Man šī pastaiga prasīja trīs stundas, un protams, tik īsā laikā neizdevās redzēt visu, ko gribētos, tomēr esmu ļoti apmierināta ar šo īso ceļojumu un iesaku arī citiem. Bildes skat. galerijā: Bonna