Norvēģija - kontrastu zeme

1.diena: Rīga - Stokholma. Izslēdzam telefonus, paņēmam līodzi draugus, labu garastāvokli un paiku - dodamies ceļā.

2.diena: Stokholma - Lillehamere. Garš pārbrauciens caur Norvēģijas tundruļīdz olimpiskai pilsētai Lillehamere.

3.diena: Ekskursija pa Lillehameri, tramplīns, olimpiskais parks, sacensību trases, slēpošanas stadions. Brauciens par Pēra Ginta ceļu, Gunbrandāles un Romsdāles ielējas, Troļļu siena, 11 serpentinveidīgajiem līkumi. Īsterdāles ielēja un Romsdāles fjords.

4.diena: Ērgļu ceļš, Geirangera fjords, septiņu māsu ūdenskritums un Geirangēras ciemats. Dalsnibas virsotne 1500 m virs jūras līmeņa. Jostedāla ledājs ar atzaru Briksdālē.

5.diena: Visgarākais un visdziļākais Sognefjords. Bergena, Fleiena kalns, cietoksnis, akvārijs. Stendalfosa ūdenskritums.

6.diena: Līsefjords un to ūdenskritums. Preikestolenas klints.

7.diena: Panorāmas brauciens ar prāmi pa gleznaino Līsefjordu. Līsebotnas serpentīns ar 27 līkumiem. Uzkāpšana līdz Kjeragas laukakmenim.

8.diena: Hēdāles koka baznīca. Oslo. Karaļpils, Akershūsas cietoksnis, Gustava Vīgelana skulptūru parks.

9.diena: Stokholma. Planetārijs "Kosmonova". Karaļpils.

10.diena: Stokholma -Rīga.

Tas bija īss mūsu maršruta apraksts. Tagad mēģināšu pastāstīt arī smalkāk. Šo ceļojumu mēs paveicām 2007 gadā jūlijā mēnesī. Laiks mūs nelutināja bet saulīte pietiekami iepriecināja. Bijām atslēguši savus mobilos telefonus cik nu kurš varēja. Tie, kas to izdarīja guva gandarījumu par braucienu. Braucām ap 30 cilvēkiem, pārsvarā pazīstami - tas ir liels pluss. Pirms tam ļoti rūpīgi esam lasijuši un vākuši informāciju, kura ļoti noderēja braucienā. Zinot, ka Norvēģijā ir "švaki" ar ēšanu, paņēmam līdz zaļus kartupeļus, "tušonku", augļus, cietās desas, speķi, visādus "Deširakus", maizi, dzeramo (kurš kuru). Tas ļoti noderēja. Tie kuri kautrējās un domāja paēst pa ceļam bija nedaudz vīlušies par Norvēģijas cenām un sortimentu. Ceļā bija pietiekami daudz vietu, kur mēs ļ;oti labi varējām paēst un atpūsties no paša brauciena. Vakaros, kad bija daudz laika varējām gatavot ko nopietnāku. Bija brīži, kad gaidījām kamēr mūs izvietos kempingos par kādu brīdi šoferīši pilnīgā tumsā iemetot spiningu tuvākajā ūdenstilpnē izvilka foreli uz 800 gr. lielu. Visus tos "ah" un 'oh' stāstīt nav jēgas, to vajag vienkārši redzēt. Bildes stāstīs pašas par sevi, tāpēc stāstīšu tikai nianses, jo negribu jūs pārāk nogurdināt ar lasīšanu. To jūs varat izlasīt no kādiem iepriekšējiem ceļojumiem, kam ir māksla uz rakstīšanu. Pirmais iespaids no Norvēģijas, kā šī maza tauta visu šo paspēja uzbūvēt un uzturēt. Labi ceļi, gari tuneļi un tilti. Nekas nav vecs vai uz sabrukšanas robežas. Cilvēku uz ielām maz - kur visa tauta? Pēc mūsu gides teiktā salīdzināties kontrastu ziņā diezvai kāda zeme varētu tik mazā platībā, ko var aplūkot 10 dienās. Un tas tā arī bija. Pakāpeniski kalni kļuva lielāki un lielāki, klintis un ūdenskritumi nomainīja viens otru. Likās, ka šajā zemē tas nekad nebeigsies. Ūdens ir kā Ēģiptē - tīrs, zaļgani - zils un galvenais ledaini auksts. Kaut gan mūsu tauta ie ielīdusi arī tur. Tikai pelde bija samērā īsa, jo pēc Titānika grimšanas liela pelde vienkārši nevarēja sanākt liela ūdens aukstuma dēļ. Jāņem labi apavi, lai var daudz staigāt pa akmeņainu virsmu. Par fotoaparātiem arī der padomāt, lai nenāktos palaist interesantus kadrus dēļ tā, ka nosēdušas baterijas vai ir izsmelt fotogrāfiju limits. Pēc pieredzes filmēju visu, bet vakaros tasiju atlasi un neveiksmīgās bildes dzēsu nost. Cits varbūt jautās - bet kāpēc jāņem speķis? Tad kad gājām uz iesprūdušu akmeni bija migla un lietus, atnācot palikušie sagaidīja ar koņjaka glazi un speķi ar ķiploku. Nekas garšīgāks par to tolaik nebija. Uz šo zemi gribas atgriezties atkal un atkal, tāpēc šogad jūlijā briest atkal braukšana uz Norvēģiju. Tikai maršruts prasa korekcijas, gribas apskatīt Alesundi salas (Norvēģijas venēcija), Aksla kalnu, Rundi. Pašlaik notiek maršruta precizēšana ar turfirmu un kad būs gatavs ceļojums interentiem varēs pasniegt informāciju. Braucienu labāk organizēt caur pārbaudītu turoperatoru, autobusu, šferiem un gidi. Plānots ceļojums uz 11 dienām ar cenu ne augstāku par Ls 350. Citi piedāvā arī par Ls 475! Ja kādam ir interese tad varēšu dot informāciju par līguma slēgšanu ar turoperatoru, izbraukšanas laiku un maršrutu. Maršruts varētu sākties no Liepājas caur Jelgavu uz Rīgu. Mani kontakti ir pavelskudlans@inbox.lv , 26632536