Viena diena Bangkokā 20.01.2011.

  • 8 min lasīšanai
  • 21 foto

šī gada tripa turpinājums šeit (Filipīnas): http://www.draugiem.lv/travel/travel.php?tid=8896

Izmantojot ukraiņu aviokompānijas "Aerosvit" sniegto iespēju pa lētu naudu nokļūt līdz Bangkokai, jau pagājušā gada jūnija mēnesī tika iegādātas biļetes šī gada ceļojumam pa Āziju. Ceļojums tika paredzēts uz 30 dienām. Ilgāks laiks "Aerosvit" šīs akcijas ietvaros nebija paredzēts. Pie mums piebiedrojās vēl 5 ceļot gribētāji, ar kuriem kopā ceļojām pa Filipīnām. Mēs tālāk devāmies vēl uz Vjetnamu, bet viņi atgriezās (ierobežotā atvaļinājuma dēļ) Latvijā.

Ceļojuma atskaiti sākšu ar izdevumu tāmi. Kopā sanāca lidot ar 13 lidmašīnām, izmaksas uz 2 cilvēkiem:

Rīga - Kijeva - Bangkoka - Kijeva - Stokholma - 474,88Ls;

Bangkoka - Kuala Lumpur - 45,94Ls;

Kuala Lumpur - Clark - 56,78Ls;

Manila - Puerto Princesa - 40,50Ls;

Puerto Princesa - Manila - 22,86Ls;

Manila - Tagbilirāna - 32,83Ls;

Cebu - Clark - 46,00Ls;

Manila - Saigona - 68,34Ls;

Saigona - Bangkoka - 48,64;

Stokholma - Rīga - 92,81Ls

Viss dārgākais sanāca (attiecībā pret nolidoto attālumu) "Airbaltic" reiss no Stokholmas uz Rīgu.

Apdrošināšana - 33,55Ls;

Iepriekš rezervētās viesnīcas 5 naktīm - 65,14Ls;

Vjetnamas vīzas - 11,05Ls.

Kopējās izmaksas uzsākot ceļojumu - 1039,32Ls.

Ceļojuma laikā iztērējām - 1350Ls. Tas ir ieskaitot pilnīgi visu: pārbraucienus, naktsmītnes, ēšanu, apskates objektus, izpriecas un suvenīrus radiņiem.

Kopējās izmaksas sastādīja apmēram 2400,00Ls Tas viss ir uz diviem cilvēkiem.

Tā pienāca ilgi gaidītais 19.janvāris, kad nedaudz pēc 07:00 ar savām mugursomām atradāmies jau Rīgas lidostā, gatavi izlidošanai uz Kijevu. Čekošanās noritēja bez aizķeršanās un diezgan precīzi pēc laika jau atradāmies "Aerosvit" lidmašīnā. Lidmašīna maziņa (Embraer RJ145), bet pacēlāmies laikā un jau pēc pusotras stundas nosēdāmies Borispoles lidostā Kijevā. Uzreiz pa tranzīta koridoru devāmies uz izlidošanas zāli, lai tālāk lidotu uz Bangkoku.

Līdz nākošam reisam mums bija apmēram 3 stundas laika. Lai īsinātu laiku paņēmām vietējo ukraiņu aliņu "Čerņigovskaja" un sākām gaidīt kad varēsim sēsties savā ļotenītē. Kad bija pagājušas jau 2,5 stundas, bijām izdzēruši jau katrs pa pāris kausiem alus un bijām gatavi doties uz savu lidmašīnu, sākās pirmās problēmas. Izrādījās, ka reiss kavējas uz nenoteiktu laiku. Nodomāju, nu sākas. Pietiekami daudz biju lasījis atsauksmēs par "Aerosvit" aviokompānijas sistemātiskiem reisu kavējumiem, bagāžas pazaudēšanu un nelaipno apkalpošanu. Kavēšanās ilga apmēram trīs stundas. Pa to laiku tika izdzerts vēl pāris kausu "Čerņigovskaja" un tad jau arī devāmies uz lidmašīnu. Uzreiz pateikšu, ka tās bija vienīgās nepatikšanas ar "Aerosvit" aviokompāniju. Visi pārējie reisi izlidoja precīzi pēc laika, bagāža nekur nepazuda, nelaipna apkalpošana netika konstatēta. Ēdināja divas reizes, ēdiens bija normāls (nav jau restorāns protams), savītušu salātu nebija. Par to naudu, ko maksājām šai aviokompānijai, serviss adekvāts un lidot var. Tā gan ir tikai mana personiskā, nelielā pieredze ar šo aviokompāniju.

Pēc ēdienreizes un izdzertā aliņa uznāca tāds patīkams nogurums. Actiņas aizvērās un vairāk kā pusi lidojuma es saldi nogulēju. Apmēram pēc 10 stundu lidojuma jau nosēdāmies Bangkokas lidostā.

Jau mājās bijām aizpildījuši Visa on Arrival blankas un lidmašīnā imigrācijas karti. Pa taisno devāmies kārtot vīzas. Atgādināšu, ka vīzas līdz 31.03.2011 ir bezmaksas. Tur jau mūs sagaidīja samērā liela rinda, kurai vēlāk piepulcējās ar mūsu reisu atlidojošie pasažieri. Labi, ka mums neko nevajadzēja pildīt un mēs viņiem bijām priekšā. Kādu stundu dārgā ceļojuma laika bijām ietaupījuši.

Izgājām robežkontroli, sameklējām savu bagāžu un pēc brīža jau atradāmies ielidošanas zālē. Izejot ārā mūs sagaida tik pazīstamais, karstais un ilgi gaidītais Bangkokas gaiss. Kāri izsmēķējam uzreiz pa divām cigaretēm un sākam apsvērt ko darīt tālāk. Līdz nākošam reisam uz Kuala Lumpur mums ir 12 stundu laiks. Radās problēma, kā lietderīgi un praktiski izmantot šo dienu Bangkokā. Ātri tika uzmests vienas dienas apskates objektu plāns Bangkokā. Es jau Bangkokā esmu ceturto gadu pēc kārtas, tāpēc centos izvēlēties objektus, kurus vēl neesmu apskatījis. Kas no tā visa iznāca skatāmies tālāk.

Šī atskaite būs ļoti praktiska no ceļotāju viedokļa, kā pa ļoti īsu laiku apskatīt daudz objektu un izdarīt to par maksimāli mazām naudiņām. Ja kāds ceļotājs ir tranzītā caur Bangkoku, varbūt kādam noder šī informācija.

Pa šo linku var lejuplādēt Bangkokas kartīti ar mūsu maršrutu: http://u.to/jpfF

Ātri uzejam uz lidostas izlidošanas zāli (4.stāvs) un nododam savu bagāžu mantu glabātuvē. Turpat pie mantu glabātuves atrodam arī Family Mart kiosku, kurā tiek iepirkts pirmais "Chang" aliņš un cigaretes. Esam gatavi doties apskatīt pilsētu.

Nobrienam lejā uz nesen atvērto "Airport Rail Link" līniju, kura savu komercdarbību pilnā apjomā uzsāka tikai janvāra sākumā. Biļete līdz gala stacijai "Phaya Thai Station" maksā 45THB. Brauciens līdz viņai ilgst 30 minūtes. Ļoti ātri un ērti, nekādu rīta sastrēgumu un neērtību. Tālāk mums ir jāpārsēžas uz "BTS Skytrain" zaļo līniju, kur par 35THB tiekam līdz "Saphan Taksin" pieturai. Tā ir pietura pie Čao Praijas upes, kur ir iespēja pārsēsties upes kuģīšos. Pirmo kuģīti palaižam garām, jo tas ir domāts tūristiem. Sagaidām parasto sabiedrisko kuģīti ar ko brauc visi vietējie, samaksājam 14THB līdz pieturai Nr.8 Tha Tien. Kuģojot pa Čao Praiju vērojam Bangkokas kontrastus. Gan milzīgās augstceltnes, gan gandrīz sagāzušās dzīvojamās būdas upes malā. Ir tik forša sajūta zinot, ka Latvijā ir barga ziema, bet te +30C. Pakuģojuši pa Čao Praiju, pēc neilga laika esam nepieciešamajā piestātnē. Šinī piestātnē atrodas "Guļošais Buda" jeb viņu valodā "Vat Po".

Šinī vatā jau gan es biju bijis, bet gribējās viņu parādīt arī saviem līdzbraucējiem, kuri Bangkokā bija pirmo reizi. Ļoti skaists un iespaidīgs vats. Izejam no piestātnes un pēc 50 metriem atrodas ieeja šinī budistu kompleksā. Samaksājam 50THB par ieejas biļeti, novelkam savas čībiņas un dodamies iekšā. Nekas nav mainījies, viss tāpat kā 3 gadus atpakaļ. Guļošais Buda guļ kā parasti, visapkārt dzirdama monētu šķindoņa, ko uz laimi met speciāli izliktajos podos. Apskatāmies, sabildējamies, pa 20THB nopērkam arī savu trauciņu ar monētiņām un dodamies pie podiem. Iedomājamies savu vēlēšanos un metam monētiņu podā. Podu daudz, monētiņu arī. Grūti pat tik daudz vēlēšanās iedomāties. Beigās monētiņas pat paliek pāri, tās visas tiek samestas pēdējā podā. Nedaudz paklīstam pa apkārtējo teritoriju priecājoties par skaistajām stūpām un greznajām celtnēm. Vietējie nāk bariem un līmē jaunas zelta plēvītes virsū saviem pielūgsmes objektiem. Visapkārt tik daudz zelta, ka acis žilbst. Tas nedaudz nogurdina. Ņemot vērā, ka mums nav daudz laika, nolemjam doties tālāk.

Pēc brīža jau esam savā laivu piestātnē. Otrā pusē Čao Praijas upei atrodas Vat Arun. Tas ir viens no vatiem, kurā es vēl neesmu bijis. Līdz viņam pāri upei kursē prāmis. Novērtējot situāciju un laika iespējas secinām, ka uz šo vatu man arī šoreiz netikt. Žēl gan, bet nu nākošo reizi. Sēžamies nākošā laiviņā un dodamies uz laivu piestātni Nr.13 Banglumpoo. Biļetes cena 25THB. Tie ir vārti uz visu pasaules tautu, rases un reliģijas becpeceru paradīzi Khaosan Road.

Khaosan Road ir tā vieta, kurā es vēlējos atgriezties, nedaudz parādīt viņu saviem līdzbraucējiem. Šeit ir pavadītas pāris jauku dienu un ieraugot pazīstamās vietas kļūst silti ap sirdi. Te ir paredzēts arī ieturēt pusdienas un pēc nogurdinošā lidojuma arī aiziet uz masāžām. Pirmais darbs ir sameklēt kādu normālu ēstuvi, kurā var tikt pie Tam Yam Kun superīgās zupiņas. Pavisam ātri atrodam ēstuvīti un pasūtām šo pasakaino zupiņu. Mani līdzbraucēji izvēlas zupiņu ar "low spicy", bet man kārojas īstā taiešu asumiņā. Pēc brīža zupiņas ir uz galda un varam ķerties klāt pie maltītes. Pēdējo reizi šo zupiņu biju baudījis kādus 10 mēnešus atpakaļ. Fantastiski garšīgi, tiek izēsts viss līdz pēdējai garnelītei. Dažiem no maniem līdzbraucējiem pat ar visu "low spicy" zupa liekas ugunīga.

Kad remdēts ir pirmais izsalkums dodamies meklēt masāžas. Man doma bija sev paņemt stundas kāju masāžu, bet pārējiem 2 stundu relaksējošo ķermeņa masāžu. Galu galā visi izvēlējās stundas kāju masāžu. Vienā no saloniem vietas bija 4 cilvēkiem. Tur mēs viņus arī atstājām un devāmies uz citu masāžas salonu. Cena 220THB par stundu telpās, 200THB uz ielas. Neliela kaulēšanās un pa 200THB mūs ir ar mieru masēt telpās. Tiek nomazgātas kājas un masāža var sākties. Pusi no masāžas laika es noguļu, nedaudz liek manīt nogurums un relaksējošā atmosfēra. Pēc stundas žirgti un ar jauniem spēkiem esam gatavi turpināt savu ceļu. Turpat vēl no ielas ratiem uzkožam pa pāris eļļā ceptām vistas kājām, pankūkas ar banāniem un sarunājam 3 tuk tukus par 60THB un dodamies uz Vat Saket (Zelta kalnu).

Vat Saket atrodas samērā tuvu Khaosan Road. Pēc trakā brauciena ar trīs tuk tukiem esam nokļuvuši pie Vat Saket. Pa trepītēm dodamies augšā uz vatu. Kāpnes ir samērā stāvas, bet visapkārt ir izveidots daudz ūdenstilpņu ar zivtiņām, strūklakām un puķu kompozīcijām un gājiens nemaz neliekas grūts. Kad esam sasnieguši virsotni, kāpnēm gar malām ir izvietotas zvanu rinda. Te nu var izzvanīties no sirds patikas, ko apmeklētāji arī nekautrējas izmantot. Tikai vietējie budisti to dara ar dziļu cieņu un patiesu ticību. Savādāks skats ir uz tūristiem, kuri rausta tos zvanus aiz tīri sportiskas intereses. Pie pašas ieejas stāv pavisam milzīgs gongs, kuram arī es nespēju paiet garām pāris reizes ar vāli neiesizdams pa viņu. No kalna gala paveras pasakains skats uz Bangkoku. Izstaigājam visu dievnamu, pavērojam lūgšanas un neizplaukušos lotosa ziedus un dodamies ārā. Ir jau pēcpusdiena un jāsāk plānot ceļš atpakaļ uz lidostu.

Turpat pie Vat Saket atrodas klongi, pa kuriem ļoti lēti un ļoti ātri (nekādu sastrēgumu) var nokļūt līdz "Airport Rail Link" līnijai. Nolaižamies no kalna lejā un dodamies uz klongu. Laivu piestātnē uzreiz pienāk laiviņa, kurā mēs sēžamies iekšā. Biļetes cena 13THB līdz pieturai Saphan Asok Pier. Sākas vēl viena interesanta ekskursija, bet nu tikai šoreiz pa kanāliem. Paši kanāli nu ļoti piemēsloti, toties brauciens ātrs. Kad tuvojas pretimbraucošā laiva tiek parauti sānu aizkariņi un priekšā aizvelkas vaskadrāna, neļaujot ūdens šļakstiem mūs apliet. Kad jāizbrauc cauri tilta apakšai laivas jumts salokās un tiek pielocīts kādus 20 centimetrus zemāk. Gar kanāla malām var vērot kārtējos kontrastus. Nu riktīgie grausti, bet cilvēki tur dzīvo, rada bērnus, mazgā veļu un nemaz neizskatās dzīves salauzti un nogurdināti. Kad esam veikuši apmēram pusi no ceļa nākas no šīs laivas rāpties ārā un pārsēsties citā. Vēl neliels brauciens esam klāt pie savas piestātnes. Izejam uz lielās ielas un jūtamies saulē sakarsuši un gribas dzert. Turpat meičuks pārdot tikko spiestu mandarīnu sulu. Fantastiski atspirdzinošs dzēriens.

Līdz mūsu "Airport Rail Link" pieturai ir jāiet kādi 300 metri. Pietura saucas Makkasan. Biļete līdz lidostai 35THB. Brauciens aizņem apmēram 20 minūtes un esam lidostā. Viss sanāca tik raiti, ka sāku domāt vai nevajadzēja apskatīt tomēr to Vat Arun, bet nu jau vairs neko.

Kopējie izdevumi ar visiem transportiem, ēšanām un masāžām vienam cilvēkam sastādīja apmēram 800THB, kas mūsu naudās ir apmēram 13Ls. Diena piepildīta pilnībā, milzum daudz jaunu iespaidu, nobraukti milzu attālumi, izmēģināti visādi vietējie transporta līdzekļi, esam paēduši, saņēmuši kāju masāžas un nauda praktiski nav tērēta. Kārtīgs becpecera ceļojums izdevies.

Izņemam savu bagāžu no glabātavas un dodamies pie "Air Asia" aviokompānijas čekošanās galda. Pulksten 20:20 šī aviokompānija mūs vedīs uz Kual Lumpur. Tur mums ir jau norezervētas naktsmītnes lidostas hotelī "Tune Hotels" par 16Ls. No rīta 07:00 mūs jau gaida reiss uz Filipīnām. Tā sākās mūsu šī gada ceļojums pa Āziju. Par piedzīvoto Filipīnās un Vjetnamā būs nākošās atskaitēs.

Bangkokā vēl atgriezāmies pēdējā ceļojuma dienā, kad ielidojām no Saigonas. Ielidojām 19:30, bet reiss uz Kijevu ir tikai 06:00 no rīta. Nolēmām aizlaist uz Cowboy Soi bāriem, iedzert aliņu, paskatīties kā dejo pliki meičuki, lai lidmašīnā labi nāk miegs. Tāpat ar "Airport Rail Link" līdz pieturai Makkasan. Viena pietura ar metro līdz Sukhumvit pieturai un esam uz lielās grēka ielas. Te nu nav daudz ko rakstīt, apskatījām četrus dažādus bārus un jau ap pulksten 01:30 ar taksi braucām uz lidostu. Par cik bija jau vēls, nebija nepieciešamības izmantot maksas ceļus. Kaut kur nedaudz pēc 02.00 bijām lidostā. Taksim samaksājām 150THB un sākām gatavoties garajam un nogurdinošajam ceļam uz mājām. Prom no saulītes, jūriņas, augļiem un siltuma atpakaļ uz ziemu un lieliem mīnuss grādiem. Brr!

Jāsāk plānot nākošais ceļojums. Doma ir apceļot apkārt pasaulei, pabūt visos kontinentos (izņemot Antarktīdu). Ceļojums laika ziņā varētu aizņemt sākot no 4 mēnešiem līdz 6 mēnešiem. Redzēs kā sanāks.

Viss par ceļojumiem, lidmašīnu biļešu akcijām, lētām naktsmītnēm, iespēja tikt pie tik nepieciešamiem ceļvežiem, kartēm, iespēja uzdot jautājumus un sagaidīt atbildes no foruma lietotājiem, piedalīties aptaujās. Reģistrācija aizņems pārdesmit sekundes un Tu kļūsi pilntiesīgs foruma dalībnieks. Varēsi veidot savas foruma tēmas, palīdzēt ar savām zināšanām citiem lietotājiem. Tas viss atrodams http://www.melnais.com


Seko līdzi svaigākajiem jaunumiem

Uzzini par jaunākajiem ceļojumiem un aktualitātēm pirmais