uz tikšanos Edinburgā vai kā es da Vinči kodu meklēju!

Šis nebūs apraksts par vienu konkrētu reizi, kad ir būts Edinburgā, bet gan par maniem iespaidiem un piedzīvojumiem kopumā.Edinburga ir Skotijas galvaspilsēta, un tiek saukta par ziemeļu Atēnām, jo arī šij pilsētai ir sena vēsture, kas nekavējas par sevi atgādināt ik uz soļa.Man ir grūti pateikt cik reizes es esmu pabijusi šajā pilsētā, bet ar katru reizi, vairāk un vairāk šī pilsēta mani pievilina. Pirmo reizi es šeit biju pirms trīs gadiem, un kopš tā laika es šeit atgrižos biežāk un biežāk.

Šeit katrs var atrast kau ko kā sevi izklaidētun sirdij tīkamu. Šeit ir bagātīgs kultūrvēsturiskais mantojums, ar muzejiem, kuros var apskatīt Skotijas vēstures līkločus, mākslas galerijas, kurās glabājasDaVinči, Rafaela un citu pasaules slaven mākslinieku darbi, un vietējo mākslinieku meistar darbi, pēdējo reizi kad biju tur, tikai pāris dienas atpakaļ, bija Vermēra agrīno darbu izstāde, kas atceļojusi no Nīderlandes. Vien jāmin ir vien fakts, ka ir muzeji, kuros parasīs ieejas maksu,taču lielākā daļa ir bez maksas, tai skaitā National art gallery un National museum of Scotland. Droši vien pati iespaidīgākā no t tūristu apskates vietām ir Edinburgas Pils un Royal mile. Pils ir uzbūvēta uz izbijuš vulkāna, un nekad nav bijusi iekarota. Un Royal mile ir pārvērtusies par īstu tūristu slazdu ar fantastiskiem suvenīru veikaliņiem kas tirgo kašmira izstrādājumus un visu iespējamo un neiespējamo ar skotu rūtīm t.i. tartānu, protams neizpaliek viskijs, un šeit var atrast arīviskija muzeju, kur es galvoju sirds iepukstas straujāk ik vienam

Ja ir iespēja un gribēšana tad es noteikti ieteiktu apmeklēt Edinburgh Dungeon, kur ar aktieru palīdzību jums izstāstīs Skotijas viss asiņainākos un šaušelīgāgos notikumus,un tūres beigās jums ir iespēja iegādāties fotogrāfijas, kurās iemūžinātas jūsu šausmās ieplestās sejas. Vēl ko līdzīgu jūs varat pieredzēt ja pieteiksities kādā no Spoku tūrem, kas tiek organizētas vakarā, un jūs tiekat izvedāti par mazajām viduslaiku ieliņām, kur vēsture ir joprojām dzīva.

Pilsētas centru varētu relatīvi sadalīt divās daļās kur pa vidu ir labi zināmā iepirkšanās iela(Princess street), kuu var vienīgi salīdzināt aar Londonas Oxford street. Viduslaiku daļā, kurā ir pils un mazās līkumotās ieliņas, muzeji ,kafeinīciņas, suvenīru veikali unrestorāni, un otrā pusē jūs atradīsiet Viktorijas laika celtnes, un skvēriņus, kas tagat kalpo kā ēstniecību un biroju ēkas, un uz katra stūra būs kāds trendīgs bārs vai restorāns, un ir pilnīgi vienalga kur jūs atrodaties, jums radīsiessajūta, ka esat iekāpis ar vienu kāju citā gadsimtā.

Vienu es varu apgalvot, šī pilsēta negarlaikos nevien,bet ja tomēr gribas kaut ko mazliet vairāk, apmēram pus stundas brauciena atālumā ir Queensferry rajons, kur jūs atradīsiet Sea world, ar vi dažādākajoem zemūdens radījumiem, radīsies iespēja rokās paturēt ddzīvu jūras zvaigzni, vai ienirt un papeldēt ar haizivīm. Vēl kādu var etu interesēt karaliskās jahtas Britania vai zooloģiskā dārza apmeklējums, kas prasīs apmēram 20 minūšu braucienu no pilsētas centra.

Interesanti vai kād zina, ka arī dažas daļas no Dena Brauna grāmatas, un protams arī filmas darbība norisinās, no Edinburgas netālajā ciematā Rosslin. Par cik grāmata man patika un filma fascinēja, arī es uzskatīju par svētu pinākumu apmeklēt šo baznīciņu. Šī ni=u ir viena no tāam vietām, kur jums prasīs ieejas maksu, bet vai tad man žēl, un mēs visi zinām teicienu, labāk vienu reizi redzēt, nēkā simts dzirdēt. Mēs sagaidām gidu, kas tad arī izstāsta šīs vietas vēsturi, un sagrauj dažus filmā izklāstītus mītus, pimērām kad nokāpj lejā pakāpnēm, nav nekādas apslēptas durvis vai ar zvaigznēm iegravēti griesti, arī piecstaru zvaigzne tika radīta mākslīgi, toties pateicoties holivudai tajā vietā ir pabāls zvaigznes nospiedums, jo tika tur pilīmēta, un vietējie to sauc par holivudas zvaigzni, bet jāsaka godīgi man ir vienalga vai šī vieta ir pabijusi filmā vai ne, bet es noteikti ieteiktu tur aizbrauks un apskatīties, ko civēks ir spējīgs radit ar savām rokām,jo šī baznīca ir celta gotikas stilā, un akmens megžģīnes ir vārdiem neaprakstāmas.

Kad atgrižaties pilsētā, es noteikti iesaku uzkāpt Skota pimineklī(kas ir uzbūvēts par godu seram Valteram Scotam), šī ir vieta kur jums pavērsies elpu aizraujošs skats pār pilsētu un vēl tālāk.

Kā jau minēju šeit katrs atradīs kaut ko sirdij tuvu, un lielākā daļa izklaides objektu piedāvā atrakcijas arī bērniem,kā piemēram muzejā ir interakīvie stūrīši, ūdens pasaule pidāvā pustundu garas klasītes,kas pastās ta bērniem par ūdens iemītniekiem, utt. Ja rodas jautājumi var apmeklēt tūristu informācijas centru kas ir pašā pilsētas sirdī uz princess street. Un kad spēki ir pavisam ir izsmelti var pavakariņot kādā no neskaitāmajiem restorāniņiem, kas pidāvā dažādu valstu ēdienus, bet mani mīļākieir Hard rock cafe, vai bBella Italia.

Vēl ir tikai divas lietas, kas ir palikušas manā sarakstā par Edinburgu, viena ir noskriet Edinburgas maratonu, kas norisināsies Maijā, un otrs ir apmeklēt Edinburgh tatoo, kas norisinās Augustā un sapulcē, māksliniekus, komiķus, aktieru un dejotājus un tūristus no visām malu maliņām.

Ceru , ka man izdevās vismaz kādu ieintresēt, un kāds izlems atbraukt un apskatīt Edinburgu pats savām acīm! Uz tikšanos Edinburgā.