Meksika-iesaku!

Iespējams mans ceļojuma apraksts daudz netšķirsies no lonely planet ieteikumiem, jo gatavojoties braucienam es pasūtīju šo grāmatu un izmantoju to tur nepārtraukti. Nopirkām biļetes BA akcijā un pēc gariem 5 mēnešiem devāmies ceļā. Lidojām Rīga-Londona-Mehiko-Cancun. Vietējais pārlidojums Mehiko-Cancun maksāja ~120 USD, biļetes pasūtīju mexicana.mx- problēmu ar norēķiniem nebija- lietoju visa karti. Viesnīca bija norezervēta tikai pirmajām 2 naktīm(~30 USD), jo ielidojām naktī un naktī meklēt kur palikt nebija nekāda vēlēšanās. Serviss no lidostas ir labs- iekāp busiņā 9 USD no cilvēka un tevi aizved uz tavu viesnīcu. Bijām nolēmuši palikt 1 dienu Cancun, bet vispār šo pilsētu droši var izlaist... kaut gan ja kādam patīk amerikanizētie kūrorti- laipni lūgti :) gribat satikt krieviski runājošus tautiešus dodieties uz pašu dārgāko viesnīcu pludmalēm- viņi tur tup baseinos :) jūrā nepeldas :) Mums paveicās ka dzīvojām netālu no autoostas- laicīgi izpētījām sarakstu un iepriekš nopirkām biļetes (daudzās pilsētās tas ir būtiski jo mēdz būt izpirktas) uz Tulum un nākamajā dienā no rīta devāmies prom. Bijām plānojuši tur apskatīt drupas, bet nejauši satiktie holandieši mūs nogādāja savā apmešanās vietā un mēs apmetāmies vienā no cabanos jūras krastā un līdz drupām arī nenokļuvām. Tur ir paradīze! Elektrība tur ir tikai pāris stundas vakarā, bet visas labierīcības ir pieejamas (arī ārpus cabanos ir dušas un tualetes). Šis priekš maksāja 60 USD un tās bija dārgākās naktsmājas visā ceļojuma laikā. Tur gan varēja apmesties savā teltī pie jūras- ko arī daži tūristi izmatoja, vēl varēja īrēt vai lietot savu šupuļtīku, tikai tad jāguļ zem atklātas debess... es tur savvaļas ķirzakas redzēju.... :) Nākamajā dienā braucām uz Chitzen Itza- apskatījām piramīdas un pārējās drupas, šo apskates objektu es ieteiktu neizlaist. Tad tālāk devāmies uz pilsētu Merida, ļoti skaista pilsēta. Bijām tur tikai kādas stundas 4, nezinu vai tur ir ko darīt ilgāku laiku. No Merida devāmies ar nakts autobusu uz Palenque- šo vietu jau nu tiešām nedrīst izlaist! No rīta ieradāmies ~5 un tā kā tādā agrumā vēl gribējās gulēt un vēl vairāk nomazgāties, lonely planet grāmatā apskatījāmies lētāko viesnīcu ~10 USD un ar taksi ~1.5 USD (braukt vajadzēja tikai ~300 m) mēs tikām ļoti tīrā izstabā ar 2 gultām un tīrām labierīcībām, bet bez dvieļiem... lieki teikt ka mēs tos līdzi arī nestaipījām :) nu nekas, nedaudz pagulējām un no rīta devāmies uz džungļiem lai apskatītu drupas! Tur bija super! Pēcpusdienā devāmies tālāk uz Tuxtla Gutierez. No sākuma mēs priecājāmies- paskaties kāds kalns pa labi un kāds kalns pa kreisi... beigās man palika pavisam nelabi... bet pa nenormālo kalnu serpentīnu bija jābrauc stundas 6... kad vakarā iebraucām Tuxtla nolēmām tur nepalikt (lonely planet apraksts nebija vilinošs) un atkal izmantojām nakts autobusu un braucām uz Puerto Escondido- sērferu paradīze. Šeit palikām salīdzinoši ilgāko laiku un izmantojām to ekskursijām- braucām uz lagūnu, okeānā bruņurupuci ķert :) -iesaku, atpūtāmies un sauļojāmies. Tur bija pats garšigākais ēdiens- garneļu zupas un kokteiļi... mmm... :) ļoti lēti :) Iespējams vajadzēja pirms braukšanas uz Mehiko vēl apskatīt vai nu Acapulco vai Oaxaka... bet mēs braucām tieši uz Mehiko. Lai arī Mehiko ir ļoti liela pilsēta (pasaulē lielākā ar vismaz 20 milj.) ar 3 dienām mums bija par daudz, izbraucām ar sarkano tūristu autobusu, izbraukājāmies ar metro (ļoti lēts ~10 santīmi), izstaigājāmies kājām. Dzīvojām pašā vecpilsētas centrā, labā viesnīcā ~22 USD. Pa tādu pašu naudu pāri ielai varēja dzīvot arī bomžārijā :) Paēst tur nav problēmas. Restorānos cenas tādas pašas kā pie mums, šis tas noteikti stipri lētāk. Bet tas ko viņi piedāvā uzkost uz ielas :) tāpat augļu tirdziņi uz ielām! nomizoti ananāsi (sagriež arī gabaliņos), melones, mango utt. un tie ir riktīgi pa lēto, pat neskaitot to kā tie garšo...mmmm un vēl svaigi spiestās sulas! ļoti lēti!!! Šis bija mūsu pirmais tāda tipa brauciens :) domāju ka ne pedējais :) noteikti ņemiet lonely planet vai līdzīgus ceļvežus, tas ietaupīs jūsu laiku un naudu Papildinājums par izmaksām: mums 2 tas izmaksāja ~ 1700 Ls, no tiem avio 2 cilv. rix-mex 710 un mex-cun 180 Ls. Viesnīcas var dabūt lētas un dārgas, dažās vietās var gulēt pludmalē iznomājot tikai tīklu. Tātad dārgākā sastāvdaļa šajā ceļojumā bija avio un autobusi!