Florence - Renesanses neaprakstāmais skaistums un romantika....

Nedēļu (17.-23.feb.2007)sanāca paciemoties Florencē; tik skaistu pilsētu vēl nekad nebiju ne redzējusi, ne iedomājusies! Nelielā pilsēta Florence apkopo visas Renesanses mākslas un gotikas arhitektūras skaistumu. Florences ieliņas ir loti šauras un tās ieskauj senatnīgas ēkas ar skaistiem lukturiem, kolonnām, lieliem, restotiem logiem un mūra vai akmens sienām. Zaļumu pilsētas centrā tikpat kā nav, bet pilsēta ir brīnišķīga. Paņemot rokā karti ar atzīmētajām vietām tūristiem, nezināju, ar ko sākt. Pastaigājoties pa Florenci, vienmēr nonāksi pie kādas burvīgas gotiska stila baznīcas vai katedrāles, vai cita kultūras pieminekļa. Tomēr mums bija ieplānota katra diena, lai apskatītu pēc iespējas vairāk... Mūsu viesnīca "Art Gallery" atradās pie paša slavenā tilta "Ponte Veccio" (Vecais Tilts), tāpēc orientēties pilsētā bija elementāri - sāc ar tiltu un ej jebkurā virzienā, visur uzdursies uz kaut ko vērtīgu. Uz tilta ir juvelieru bodes ar burvīgām sudraba (arī citu dārgmetālu) rotaslietām. Tur vienmēr ir pilns ļaužu, pat ziemā. Kamēr pie mums, Latvijā, gaisa temp.ir -20, tikmēr tur ir +16. Jāpiemin, ka Itālija ir dārga valsts, savukārt itāļu tauta ir brīnišķīgi laipna, atsaucīga, ar humora izjūtu un brīžus, kad liekas - jādusmojas, viņi pārvērš humorā un visu uztver vienkārši. Itāļu kafijas noslēpums esot ūdenī, kā saka paši itāļi, un patiešām ūdens pie viņiem ir atšķirīgs. Jāpiemin arī, ka itāļiem pieņemts pusdienas restorānos sākt ar vīnu vai ūdeni, bet ne ar tēju un kafiju, kā pie mums. Protams, ka jebkura restorāna ēdienkartē būs makaroni, bet tiešām garšīgi, jo itāļi variē ar dažādām mērcēm! Vēl ievēroju, ka itāļiem ir ļoti laba gaume it visā, sākot ar drēbēm un beidzot ar interjeru - nekur nebiju manījusi lētu nevīžību. Itāļiem tacu ir viss, tāpēc viņi var atļauties kvalitāti, kas pie mums maksā dārgi. Ir vērts apskatīt katedrāles Santa Maria del Fiore un Santa Croce, kas ir izcilas ar savu smalko "stilu" - katra sīka detaļa ir rūpīgi apgleznota - šīs katedrāles no ārpuses var pētīt veselu dienu! Ir vērts aiziet uz Piazzale Michelangelo - uz šī laikuma augšā atrodas Dāvida statuja un ceļš uz turieni ir ļoti skaists, turklāt no augšas redzama visa pilsēta ka uz delnas. Ļoti skaisti! Tālāk pa ielu no laukuma ir jauka baznīca ar kapenēm, ko arī iesaku aplūkot - tā izplata labu, miermīlīgu auru :) Protams, galvenā Florences vērtība ir Uffici galerija, kurā ir daudzu Renesanses laika mākslinieku gleznas, bet tur vienmēr ir ļoti gara rinda, tomēr tas ir tā vērts! Pēdējais, ko apmeklējām, bija Boboli dārzi, kuros ir daudz dažādu statuju, taciņu un strūklaciņu... tur ir ļoti jauka pastaigas vieta; šie dārzi sākas ar Pitti pili, ko ir vērts apskatīt no iekšpuses, jo arī šajā pilī ir gleznas, statujas un senlaiku tērpu kolekcija. Viss Florencē liek iejusties senatnē - nekur nav modernisma iezīmju, tāpēc šī pilsētiņa ir kā radīta romantiķiem :)