Divarpus dienas Islandee

Taa nejaushi gadiijaas, ka mani pierunaaja aizbraukt saliiidzinoshi izdeviigaa chartelidojumaa uz Islandi, kur BK klubam "Riiga" bija speele ar vieteejo Islandes klubu. Ljoti iiss gan bija tas celjojums, bet kaut neliels priekshstats radaas un jaasaka, ka "aakjis luupaa" arii ir un plaanoju jau naakamo braucienu. Pirms braukshanas palasiijos sheit pat draugos aprakstus par Isladi, bet jaasaka, ka mani iespaidi bija pilniidi savaadaaki. Biju ljoti paarsteigta par moderno Reikjaviiku, kaa arii par visu citu. Nenoliedzami, ka uz Islandi jaabrauc baudiit dabu. Pat apmaakusies un maakonjaina novembra diena nespeeja sabojaat skatus un izjuutas. Pagaajushonedeelj tur laiks bija apmeeram taads kaa pie mums - ap 0, bet veejaa likaas vesaak. Islande laikam ir pasaules visdaargaaka valsts, kuraa ir gadiijies buut. Iesaku panjemt liidzi eedamo no Latvijas, jo otrie eedieni restaoraanos ap Ls 15 -25, salaati Ls 10-15, zupas no Ls 5. Alus Ls 6. Lai gan neesmu grupu braucienu piekriteeja, jaasaka, ka uz sho valsti laikam vislabaak ir braukt ar charteru grupaa, jo pasham personiigi piesakoties uz eksursijaam ar autobusu, tas var iznakt padaargi. Piem. 6-8 stundu ekskursija uz geizeriem un uudenskritumiem maksaa ap Ls 60-70 no cilveeka. Jaabuut gatavam, ka parastais kraana siltais uudens naak pa taisno no geizeriem liidz ar to garsho un smarzho peec vecaam olaam. Ar auksto viss bija OK. Islandee ielidojaam pl. 12.00 peec vieteejaa laika un uzreiz devaamies uz Zilo laguunu. Tas laikam bija visvisneparastaakais un labaakais - aaraa sniega putenis un mees ar cepureem galvaa peldam pa aara karsto avotu baseinu. Nogurums un sajuutas peec peldes superiigas. Iebraucot viesniicaa bijaam patiikami paarsteigti gan par to, ka numurinjaa ir virtuve, gan par bagaatiigajaam brokastiim. Otraajaa dienaa bija ekskursija uz geizeriem, Gullfoss uudenskritumu un veel citaam smukaam vietaam. Protams, tas ko apskatiijaam bija tikai mazmaziitinja dalja no Islandes. Treshajaa dienaa pirms izbraukshanas ar kugjiiti braucaam okeaanaa skatiities valjus.Lai gan vieteejie smeejaas par to, ka sezona ir beigusies un valji jau esot siltaakos uudenjos, tomeer vienu vali un vairaakus delfiinus ieraudziijaam.