Madride - no kā būtu jāuzmanās :)

Gribēju padalīties ar Jums negatīvākā pieredzē, ka ceļojot pa Spāniju acis jātur vaļā. No vairākiem avotiem jau bija dzirdēts, ka Spānijā un Itālijā ir daudz zādzības gadījumu. Bieži zog no mašīnām, bet aptīra jau arī tāpat tūristus galveno tūrisma objektu un lidostu tuvumā. Kolēģei gadījās pavisam nelāgi - dodoties lidostas virzienā un velkot pāri ielai koferi (pāri plecam mazā rokassomiņa), kāds nemanot somiņas siksnu pārgrieza un tā pazuda ar visiem dokumentiem, lidmašīnas biļetēm un naudu. Un kolēģe šo faktu pamanīja, tikai pārejot ielu un secinot, ka kaut kas tā kā trūkst. Savukārt man pašai gadījās sekojoši: mēs ar citu kolēģīti sēdējām Starbucks kafejnīcā uz galvenās tūristu ielas Gran Via. Atslābām pēc lielajām pastaigām, abas sēdējām 2.stāvā, kur bijām vienas pašas. Es aizgāju lejā uz WC, visas mantas atstājot savā galdiņa pusē, un draudzene palika otrā pusē. Principā pat neienāca prātā somas sargāt tik mierīgā atmosfērā. Bet pa to laiku augšā skaļi tērgājot un smejot uzskrēja 3 spāņu pusaudzes un uzreiz metās klāt manai draudzenei, kaut ko stāstīja, kaut ko rādīja pierakstos, mēģināja dabūt parakstu, vārdu sakot - novēršot uzmanību. Un viena pa to laiku izvilka no manas somas maku. Kad viņas fiksi aizskrēja, kolēģe ieraudzīja, ka mana soma ir vaļā. Skāde nebija pārāk liela, jo nauda bija norēķinu kartēs. Un tās uzreiz bloķēju, piezvanot uz banku. Stāstu to, lai kādam palīdzētu izvairīties no šādām situācijām, nevis lai baidītu vai bojātu iespaidu par Spāniju. Ja būs iespēja, nedomājot braukšu uz šo skaisto zemi atkal. Tikai jau uzmanīgāka :) īpaši forši ir ziemā, kad Latvijā mīnusi, tur ir kā pavasarī (+15grādi, saulīte, drusciņ bija arī lietus). Un ļoti skaista pilsēta!