Kreta-kaa dzives veids!

Es jau 8 gadus dzivoju Griekjijaa! Un neparstaju priecaaties par vietejo dabu,cilvekiem un apkartni.Man ir sajuta,ka esmu atradusi zemi,kas mani papildina.Sajuta-ka man bija nolemts sheit dzivot,ka esmu majaas.Mana dvesele ir majaas,kaa paradizee,un ne par kadiem pasaules dargumiem es savu lemumu nemainishu.:) Protams es varu stundaam ilgi stastiit par vietejiem dabas brinumiem,bet nu vairaak vai mazaak visi stadaas priekshaa kas ir Kreta! Pedejaa laikaa mani biezhi apciemo draugi un pazinjas, un es kopaa ar vinjiem atkal izbaudu visu Kretas skaistuma pilnibu,kas ikdienaa ir piemirsusies:)Bet saskaros arii ar dazhiem nepatikamiem momentiem! Pirmkart,un tas ir pilnigi atkarigs no taa ,kadu atputas veidu izvelaties,labak ir drusku vairaak piemaksaat un izveleties labaku hoteli,jo ta saucamie "letie" ir tieshaam leti.Nummuraa nav ne tv ne radio,ne balkona.Par kondicionieri jamaksaa atsevishkji....nu vispar shausmas.Vienaa nummuraa nebija pat telefona un tualete nestradaja,bet nu nakoshajaa dienaa vinjiem samainija istabu.Kapec es iesaaku ar atputas veidu?Es zinu,ka ir cilveki,kuri nepieversh uzmanibu viesnicai un istabaam,kuri ir atbraukushi izklaideties un vinjiem ir vajadziga gulta ,lai parguletu nakti.Tadaa gadijumaa protams ir labaak izveleties to leeto viesnicu. Otrkart, ekskursijas,kuras piedavaa Latvijas turfirmas agjents ir dargakas nekaa var nopirkt vietejaa griekju turfirmaa.Uz ielaam ir neskaitams daudzums plakatu ar piedavajumiiem braukt ekskursijaas uz Santorini,Samarijas aizu,Knossosu u.t.t.Sanaca ,ka mani draugi nopirka tuuri uz Santorini par 20 eiro no cilveka dargaak,nekaa vareja iegadaties turfirmaa aiz stura.Bet tas atkal ir atkarigs no taa ,kaa gribat atpusties.Samaksajot vairaak ,jus ziniet,ka nepazudisiet.Jus savaks aizvedis,izradis un atvedis atpakalj,savadaak viss jameklee pasham:) Ja irejat mashinu,labaak noskaidrot apdroshinashanu.Pieprasiet tikai Full apdroshinashanu."MIKTI" pa griekjiski.Avarijas gadijumaa jus maksasiet tikai lidz 200 eiro.Apdroshinashanas firma apmaksaas visu parejo.Un ires maksa nav daudz dargaka par parasto.Uzmanieties uz ielaam,jo celji ir kalnaini un griekji- "karsti" autovaditaji.Bet sheit,salidzinajumaa ar Latviju, ir braukshanas kultura.Atcerieties arii palaist gajejus un citus autovaditajus:) Vietejos kalnos ir daudz draudigu un krasu pagriezienu,kuri taa neizskataas,bet viegli izraisa avarijas.Ieverojiet CSN,kaut arii policijas uz ielaam nav:),bet ja pabraucat pa sarkano gaismu ir jamaksaa 700 eiro.Kreta ir piilna ar shauram ielinjssm,kur divas mashinas nevar izbraukt,kaut arii ir divvirzienu celjsh.Tadaa gadijuma ir vienai no mashinaam japabrauc atpakalj,lidz vietai,kur var izmainities.To skataas uz vietas,atpakalj brauc tas kuram vieglaak,bet vispar jau palaizh sievietes:) Vell Griekjijaa nav pienjemts kauleties,bet vieteji labprat jums iedos atlaidi.Cilveki ir ljoti atsaucigi un laipni.Sheit nepastaav tada lieta kaa izvaroshanas ,laupishanas,bomzhi,u.t.t. Nav no kaa baidities izejot velu naktii uz shauras ielinjas,vai vispar staigaat pa nakti:) Bet arii nav velams iesaistities konfliktos un kautinjos,jo katram Kretas virietim ir ierocis:)Tadelj arii tik zema kriminalaa attistiba:)Vinji neplatas ar ierochiem,bet katrs par to zin.Nu tu tachu neiesi aplaupit kadu,zinot ka vinjam ir ierocis?:) Griekju virieshi tik tieshaam ir virishkjigi,varda pilnakaa nozimee.Vinji stingri stav uz kajaam un ir par sevi parliecinaati.Tapeec var atvelet daudz laika un uzmanibas sievietei.Vienmer laipni un izpalidzigi:)Sievietes loma sheit vairaak ir maja un berni.Kaut arii vairakums sievieshu stradaa,vinjas ir aiz vira,kaa aiz sienas.Griekju sievietes reti,kad meklee patstavibu,pilnibaa uzticoties un atdodod vadibas grozhus virietim.Pastaav nerakstits likums,ka sievietes nauda ir vinjas nauda,bet vira nauda- kopejaa!:) (Paradize Latvijas sievieteem:))Kretaa ir loti stipras un izpalidzigas gjimenes.Vecaki vienmer censhas nodroshinat bernus! Ljoti izplatiti ir gjimenes biznesi.Un viss vesaa garaa:) Varat sastapt veikalaa sievieti ar zidaini,kura jums jauki uzsmaidiis un pardos preci,atnaks vel vinjas tevs vai bralis ar jums aprunaties.Jauki un milji:)Majigi! Taa ir sajuta ko panjemsiiet sev lidzii! Kretaa ir ljoti daudz ilgdzivotaju.Vietejie iedzivotaji dzivo apmeram lidz 89 gadiem.Ir ari daudz tadu ,kas mirst parkapjot 100 gadu robezhu.Vietejie edieni ,saule,jura ,svaigais gaiss kalnos un nebeidzamaa darba milestiba ,uztur dzivibu vecajos cilvekos.Vinji atraak nomirs bez darba:) Tapeec nav tiesa griekjus apvainot slinkumaa.Tas ir dzives stils,ko latvieshiem no sakuma nesaprast.Lenigums un nepunktualitate,liecina par citu laika izjutu.Griekju 5 minutes var ieilgt pusstundaa vai pat pusotraa:)Bet tas nekadaa zinjaa neliecina par necienju pret jums.Tas ir vietejais dzives ritms.Un varbuut deretu no taa macities.Ne velti cilveki sheit ilgaak dzivo :) Kretas zilganajos kalnos ir daudz ciematinju,kur vel joprojam dzivo kaa sen senos laikos.Uz lauka brauc ar ezeliti,apkopj savas vinogas vai olivas.Katraa majaa durvis ir atvertas jebkuram garamgajejam.Vinji tevi apchubinaas un pabaros,kaut arii nesapratiis ne varda ko vinjiem teiksi.Tikai smaidi un labestiba apkart.Vecas aptamboretas sedzinjas uz galdiem,daudz visadu niecinju un nebeidzamaas fotografijas pie sienaam.Berni, mazberni.To parastiem turistiem reti kad nakas piedzivot:)Bet tas viss pastav! Vechinjas terpushaas seru drebees,sezh uz ielas pie majas un vero garamgajejus,dazhbriid dzilji nopushoties,bet ne aiz skumjaam vai nozhelas.Vinjas savu dzivi ir nodzivojushas pec Dieva likuma un vinjaam nav par ko zheloties.Vinjas ir laimigas,ka vel dzivo un var palidzeet! Nevis sagaidiit palidzibu! No vietaam ko deretu apciemot un uz kurieni turistus reti ved ,ir :Zeva ala,pilna ar stalkatitiem un dregnas nomaktibas apnjemta .Vinja pastaav aiz laika robezhas un musdienu steigas.Iegrimusi pardomaas un miiitu apnjemta.Legjenda stasta ka ta ir vieta, kur tika paslepts Zevs,no sava teva Kronos,kursh apeda visus savus bernus dzivus. Zeva mate savam viram iedeva akmeni berna vietaa,bet pashu Zevu noslepa alaa,kur vinjsh uzauga barots ar kazas pienu.Un visbeidzot kljuva par visspecigako Dievu. Tad vel ir ljoti skaisti undenskritumi ciemataa Argirupolis.Man sie udenskritumi ir kaut kas iipashs,jo mana viramate ir dzimusi shinii ciemaa,tur atrodas arii gjimens baznica un kapseta.Vieta ir briinishkjigi skaista un atvesinosha vasaras svelmee.Milzigu koku aptverta,un mazu taverninju ietverta,taa ir vieta ,kur dvesele atpushas un shalc lidz ar udenskritumiem. Juhtas kalns,kuru sauc arii par Zeva kalnu,jo vinjsh izskataas kaa guljosh viriesha profils.Uz vinja pieres ir uzcellta baznica,lai Zevs nepamostos.Shinii kalna vrsotnee paveras burvigs skats uz pilsetu un tu juties "mirstigs" .Veja shalkonjas un dabas stihiju priekshaa,tu saproti, cik cilveks tomer ir niecigs . Nu protams arii Knossos pilsdrupas,tur ved visus turistus,bet labaak ir pasutit gidu,kursh paskaidros,jo savadaak neizjust visu pilsetas varenumu un vesturi.Shii brinishkjigaa pilseta ir saglabajusies no mitu laikiem(2000 g p.m.e.)Pilsetas pazemes labirintaa kadreiz dzivoja minotaurs,kas ir miits,bet tu savaa priekshaa redzi realu vesturi.Tur arii savaa valjaa pastaigajas paavi:)Ar kuriem var nofotografeties,jo vinji ir flegmatiski kaa vistas:) Nu jaa es laikam aizravos ar stastishanu:)Bet es tieshaam milu sho zemi un velu visiem izbaudiit Kretu no taas skaistakaas puses.Un ja vel ir palikushi kadi jautajumi tad prasiet,vienmer jusu ricibaa! :) Ak jaa, un visiem tiem kas velas dalities ar iespaidiem un atgriezties domaas Kretaa, iesaku pievienoties domu biedriem.