Cauri Rumānijai x 2

Cauri Rumānijai devos nu jau trešo reizi. Tā kā uzturos un pašlaik dzīvoju Bulgārijā, brauciens sākās no Bulgārijas. Dienas sākums bija brauciens pāri Donavai ar prāmi robežas pārejā Vidina-Kalafata. Pēc tam, kad abas valstis ir ES, robeža tiešām ir kļuvusi vienkārša - nekādu mistisku ekoloģijas vai dezinfekcijas nodokļu !!!! Kad pirmo reizi upi šķersoju ar prāmi, likās, ka Donava ir nebeidzami liela (bija migla), bet izrādās, tā nav diez ko platāka par Daugavu, bet rūpnieciska gan - pilns ar baržām, kas šurpu turpu vadāja rumāņu "Dacia Logan". Kopā uz prāmja bijām 3 vieglās automašīnas un 13 "fūras". Kad sasniedzām Rumānijas krastu, kā jau minēju, pārsteigums bija tas, ka nebija nekādu pārsteigumu - tikai jānopērk "viņjete" - maksa par ceļiem - 3,- eiro un viss. Vēl novembrī bija uz robežas jāatstāj kādi 35,- eiro par dažādiem jautriem nodokļiem ... Pēc mazas pamaldīšanās pa Kalafatu, pa īsāko ceļu devos uz Timisuāru - kādi 200 km. Ceļš iet gar Donavu un otrpus ir redzama jau Serbija. Smuks skats un smuks ceļš, kas iet pa klints malu un daudziem tunelīšiem. Vienīgi ceļa kvalitāte - briesmīga !! Kā rumāņu Dacia tik ilgi turas pa Rumānijas ceļiem ?? Fenomens ! Pārsteidz rumāņu "easy" stils - nekur neviens nesteidzas. Eiropa pati ir atnākusi, nekur nebija jāiet un viss notiekas tālāk. Pēc dažām dienām devos "mājup" uz Bulgāriju, atkal caur Rumāniju, bet šoreiz virzienā Oradea - Giurgiu. Šinī posmā ceļa kvalitāte ir ļoti laba. Turklāt, aiz Sibius pilsētas sākas pasakains ceļš - iet caur kalnu ielejām. Ļoti skaisti. Blakus tek upīte, arī kalns ar sniegotu galotni, ceļš kā josta pa kalnu malām. Pirmo reizi pareizi un uzreiz atradu Bukarestes riņķa apbraucamo ceļu un laiku nezaudējot, tiku uz ceļa uz Giurgiu - uz Bulgārijas robežpunktu. Uz šo punktu braucu ar lielām bažām, jo novembrī bija ilga un gara skaidrošanās kas un par ko jāmaksā. Bet, šoreiz(paldies ES) uzreiz varēja doties uz tilta uzbrauktuvi, samaksāt tilta maksu 6,- eiro un es jau biju Bulgārijā !!! Katru reizi Rumānija patīk vairāk un vairāk. Arī caurbraukšanas laiki pamazām uzlabojas (šoreiz tas izdevās pa 9,5 stundām) ... Man pierasta pieturvieta ir Cluj-Napocas McDonalds. Un, tur visi zin angļu valodu un tur var norēķināties ar karti. Vēl viens plusiņš Rumānijai. Tā kā Rumānija ir ļoti apdzīvota, arī pilsētas ir ļoti lielas. Tomēr, ar vieglo auto ir daudz labāk doties cauri centram, jo tranzītceļi bieži vien ir ļoti slikti un ved caur mistiskām rūpnīcu teritorijām (piem. Oradea). Lai arī mani ceļojumi cauri Rumānijai ir vien caurbraucieni, tomēr iespaids ir iegūts - valsts, kas attīstās un ir ļoti skaista. Ja vien Rumānijai izdosies kaut kad uzņemt tādus kapitāla piesaistes tempus tūrisma attīstīšanai kā tas jau notiek Bulgārijā, abas šīs valstis kļūs par nākamās 10-gades jaunajiem tūrisma mērķiem. Gluži kā 20 gadus atpakaļ ....