Schiedam

Nu tā braucām aplūkot Nīderlandes mazās pilsētiņas...viena no tām Schiedam, kurā dzīvo daudz Latviešu arī mūsu draugi..:) Ceļojums sākās ar to kā braucām meklēt Eiropu valstu ielas nosaukumus un atradām arī Latvijas ielu maziņa bet nu tomēr Latvijas... Aplūkojam arī slavenās dzirnavas kopā viņas ir piecas.. Vienu no dzirnavām sauc De drie koornbloemen ir pati vecākā. Otrā - Palm tree (palmu koks) jo būvēta no palmu koka.Tagad Dzirnavas ir muzejs, kas piedāvā Schiedam dzirnavu vēsturi un darbību, miltu malšanu rāda. Trešā - De noord ( ziemeļu).Kur tagad atrodās restorāns.Šis restorāna nosaukums "Noord Mill".Jūs varat iet uz turieni pusdienās un vakariņās. ceturtās- de Vrijheid (Brīvība)..pa šito īpaši neko nezinu zinu vienīgi ka dažreiz sedienās strādā , bet nekas īpaši tur nenotiek.. Piektā- Walvisc( valis) Walvisch dzirnavas tika uzcelta 1794.Dzirnavas izpaužas tā nosaukums no Grenlandes vaļu beigās 18egadsimtā piedzīvotā ziedēšanas perioda.Uz plāksne ir priekšstatu par šo iespaidīgo dzīvnieku. Tagad tur atrodās graudu un suvenīru veikaliņš.. ta ka dzirnavas bija aplūkotas tad devāmies uz Stedelijk muzeju kurš atrodās Hoogstraat 112-114, un maksā 7,50. nu iesaku iet tikai tiem kam tiešām interesē maksla..:) no visa eksponāta man tikai 3 darbiņi likās sakarīgi viens no viņiem galerijā..:) iznākot no muzeja gājam apskatīt biki apkārtni lai nav no viena muzeja uz reizi citā iekšā... Jenevermuseum ( Džina muzejs) bija interesants atrodās Lange haven 74-76, un maksā 4,80, bet bērniem 2,50 eiro. Muzejā ir iespēja pat nodegustēt Džinu..:) viens no muzejiem kur iesaku aiziet...:) nu tā apmēram biki apskatījam Schiedamu, bildes bilžu albūmā.. Ja braucat uz Schiedam no Marta līdz oktobra beigām ir iespēja pavizināties ar kruīza kuģīti pa kanāliņiem.. ja interesē vēl daudz kas cits ko neesmu uzrakstījusi tad info būs šeit..www.rondvaartenschiedam.nl. patīkamu izklaidi..:)