24 stundu brīvdienas Tallinā

Ievērojot to, ka Tallina no Rīgas atrodas salīdzinoši netālu (nedaudz vairāk kā četras stundas ar autobusu), tad tā varētu būt visnotaļ pievilcīgs gala mērķis nelielām brīvdienu izklaidēm un vienkāršai atpūtai. Mana biedrene Evita nolēma izmēģināt Tallinas "24 stundu piedāvājumu", un tagad es varu apkopot rezultātus. Iebraukšana Tallinā sestdienas pēcpusdienā Iespējams, racionālāk uz Tallinu būtu doties jau piektdienas vakarā, lai jau sestdienas rītā var uzsākt brīvdienu plānu realizāciju, tomēr pieņemama ir arī izbraukšana sestdienas rītā. 10.00 no Rīgas attiet autobuss. Skatīt: http://www.luxexpress.eu/lang/lv . Cena - LVL 7.40. Tallinas autoostā autobuss iebrauc ap 14.25. Tas tad arī ir sākums brivdienām. Sagaidu Evitu autoostā, un dodamies uz maniem apartamentiem nolikt mantas un paēst pusdienas. Tā kā nekādu iepriekšēju nodomu mums nav, tad vienkārši apspriežam iespējamos variantus, kā pavadīt laiku. Izlemjam vispirms doties uz kino. Tallinā ir vairāki kino teātri, bet mēs izvēlamies Coca Cola plaza. Skatīt: http://www.forumcinemas.ee/ . Izvēlamies filmu "The King's Speech". Biļetes cena 4.10 EUR. Manuprāt, lēti, salīdzinot ar biļešu cenām Rīgā brīvdienu vakaros. :) Šis Tallinas centrālais kino teātris ir tāds nedaudz citādāks, nekā Rīgā esošie. Piemēram, nav tik daudz darbinieku, kas pie katras zāles pārbauda biļetes. Tā vietā ir Parīzes metro līdziga ieeja, kur automātiski tiek nolasīts biļetes svītru kods. Tālāk vairs nekādas kontroles. Pēc filmas ieejam RIMI, kas atrodas netālu no centrālās ieejas Vecpilsētā, un tad atgriežamies mājās, lai nedaudz paēstu un sagatavotos tālākām vakara gaitām. Tallinas Vecpilsēta ap 22.00 sestdienas vakarā liekas mierīga. Nav milzīgi cilvēku pūļi. Toties visi pēc skata normālie krodziņi ir samērā pārpildīti. Vispirms dodamies uz mazu viduslaiku, es teiktu, traktieri, kas atrodas pašā Rātslaukumā. Precīzāk - Rātes ēkas puspagrabā. Nosaukums - Tristans un Izolde. Vieta ir ļoti jauka. Iekštelpas ļoti atgādina viduslaikus - sveces, koka soli, atbilstoši trauki. Tas nav restorāns vai kafejnīca. Tā ir interesanta vieta, kur piedāvā vīnu, alu, pīrāgus un aļņa zupu. :) Diemžēl tik vēlā vakarā karstvīns bija beidzies, tāpēc mēs dzērām parasto vīnu. Jauka pasēdēšana sveču gaismā. Pēc tam dodamies tālāk. Izvēlamies krodziņu "Hell&Hunt" http://www.hellhunt.ee/est/pealeht un tur arī paliekam. Cenas pieņemamas. Piemēram 0.3 sidrs - nedaudz vairāk kā EUR 3.00. Sabiedrība patīkama. Pārsvarā jauni cilvēki. Mūzika atbilstoša visām gaumēm. Tā nu tur pavadām atlikušo vakaru, un kādā brīdī, kad jau paliek "grūti", dodamies mājās. Svētdiena Esmu secinājusi, ka svētdienas rīts ir perfekti piemērots pastaigai pa Tallinas vecpilsētu - tur ir absolūts miers un klusums. Lai gan abas esam tallinietes "ar stāžu", tomēr dodamies izstaigāt senos maršrutus. Autobuss uz mājām ir tikai 15.45, tāpēc pilsētas apskatei ir pietiekami daudz laika. Iegriežamies arī Viru Keskus, lai iepirktu dažas mazās Vana Tallinn pudelītes. :) Pilsēta ar sniegotajiem jumtiem un apsnigušajiem koku zariem ir īpaši skaista, tāpēc svētdienas rīta pastaiga sniedz tādu nelielu laimes sajūtu. Pēc garas pastaigas ļoti patīkami ir iedzet siltu kakao vai lati kādā no vecpilsētas kafejnīcām. Izvēlamies Reval Cafe. Divas lates + marcipāna tortes gabals + "Saher" tortes paveida gabals kopā izmaksā 7 EUR. Ļoti garšīgi. :) 15.45 aizbrauc autobuss. Brīvdienas beigušās. :) Rīt Tallinā atkal būs ierastā pirmdiena.