Spilgtākie iespaidi no ceļojuma pa Portugāli

Joprojām saglabājot iecienīto ceļojuma modeli aviobiļetes+mašīnas īre, pērn maija beigās/jūnija sākumā nolēmām apskatīt Portugāli. Kā parasti pirms ceļojuma ievācām informāciju par apskates vērtajām vietām un izplānojām maršrutus, lai vairāk vai mazāk tiktu ietvertas visas šīs valsts daļas.

Tā kā apskatījām ļoti daudz no visa redzētā uzskaitīšu to, kas visvairāk patika un palicis vislabāk atmiņā, lai, ja plānojat doties uz Portugāli, ir jau vīzija par vietām, ko gribētos apskatīt : 1) Sintra – noteikti minama pie visvairāk apskates vērtajām vietām Portugālē. Mazajā pilsētiņā vienkopus apskatāmas gan vairākas pilis, gan no 8./9.gs. saglabājušās mauru cietokšņa drupas un mūri. -No kalnā uzceltās Penas pils paveras skaists skats uz tuvējo apkārtni un tās pakājē esošais apsūnojušais dārzs ar dažnedažādiem augiem, strūklakām, lapenēm un dīķiem priecē acis un nepārtraukti liek izņemt fotoaparātu no tā somiņas. Šeit kādā nelielā ūdenstilpnē sastapām arī melno gulbi.(Park and palace of Pena) -Penas pils pakājē slēpjas, manuprāt, viena no skaistākajām un romatiskākajām ēkām Portugālē – Monserrates pils. Tās arhitektūras vieglums, romatiskums un gaismas daudzums telpās ir pilnīgs pretstats varenajai Penas pilij. Turklāt no pilij līdzās esošo kapelu drupām ausis priecēja vietējo mūziķu spēlētās melodijas. Mūsu vizītes laikā varēja redzēt, ka šī pils ir tikai nesen atjaunota un notiek lieli tai apkārt esošā dārza kopšanas darbi, tā kā pieņemu, ka šobrīd tur jābūt vēl skaistāk -Braucot no Penas un Monserrate pili mūsu uzmanību pievērsa pie kādas augstas sētas esošo tūristu mašīnu daudzums un, lai apmierinātu savu ziņkārību pavisam nejauši nokļuvām 20.gs. sākumā celtajā Quinta da Regaleira pilī. Pēc nostāstiem šīs pils saimniekam ļoti paticis viss mistiskais, tāpēc līdzās tai viņš licis izveidot dārzu, kurā atrodamas dažādas grotas ar skulptūrām, akmens spirālveida kāpnes un labirinti. Ļoti skaista ir mazā kapela (tās altārglezna) iepretim pils galvenajai ieejai. 2)Cabo da Roca – galējais Eiropas rietumu punkts, kur stāvot klints virsotnē, kuras pakājē bango okeāna viļņi, tiešām uz mirkli rodas sajūta, ka esi sasniedzis pasaules malu 3) netālu no Mertolas uz Guadiana upes Pulo do Lobo klintī atrodams DienvidPortugāles augstākais ūdenskritums (20m) – šeit skaidri redzams ūdens lielais spēks, kas spējis izgrauzties un mazos gabaliņos saberzt lielos akmeņu blāķus 4) Lagos/Lagoša – gleznains okeāna krasts, kur var dodies romantiskā izbraucienā ar laivu starp iespaidīgajiem ūdensizgrauztajiem klints gabaliem un aplūkot grotas, kas no sauszemes nav redzamas… ļoti patika 5) Tomar – apskatāms iespaidīgs templiešu celts cietoksnis, kam, protams, daudzo gadu laikā ir vairāk kārt mainījies pielietojums. Tiem, kas aizraujas ar vēsturi, noteikti ik uz soļa radīsies vēlme pieskarties kādam gravējumam uz sienas vai uzkāpt kādai dīvainai grīdas flīzei, cerot, ka tur slēpjas kāds no templiešu vēl neatklātajiem noslēpumiem. 6) Obidos – mazs balto māju ciemats-brīvdabas muzejs, kas ieskauts ar augstu akmens mūri, uzskatāms par Portugāles nacionālo bagātību un ir iekļauts UNESCO vēstures mantojumu sarakstā. Mazas, šauras, bruģētas ieliņas, iespaidīgi seni lukturi, uz katra „leļļu namiņa” palodzes augoši krāšņi ziedi, nelielas suvenīru bodītes un kafejnīciņas… ļoooti romantiski… 7) Braga – viena no vecākajām Portugāles pilsētām, kur apskatāms pati fotografētākā vieta valstī, t.i., Bom Jesus do Monte katedrāle ar 116m garajām, dažādām akmens skulptūrām izrotātajām kāpnēm, kas simbolizē Kristus ciešanu ceļu pārvarot visas cilvēciskās kaislības un gūstot garīgo piepildījumu. Noteikti iesaku ieiet pašā katedrālē, kur ir fantastiski sienu gleznojumi uz debeszila fona. 8 )Tiešām pasakaini skati paveras ZiemeļPortugālē esošajā Peneda-Geres dabas parkā. Kalni, bangojošas kalnu upes, ūdenskritumi, šauri celiņi gar klints malām, ciematiņi, kur vienīgais ceļš iet tieši caur pagalmiem… ja ir vēlme nobaudīt Portugāles neskarto dabu šis apskates punkts viennozīmīgi iekļaujams ceļojuma maršrutā. Šeit Saojo ir apskatāmas senās uz akmens bluķiem celtās klētis, kas vairāk gan līdzinās kapličām 9) Ļoti skaistas ir pludmales Algavres reģionā ir pa ceļam gar krastmalu no Sagres uz Aljezur – baltas smiltis, tumšas klintis, zilganzaļais okeāna ūdens… vienreizēji fotokadri garantēti. 10)par Lisabonu un Porto jau ļoti daudz informācijas atrodama gan i-netā, gan grāmatās, tāpēc par tām īpaši nestāstīšu, protams, vērts apmeklētBelemas torni un Santa Justa elevatoru, ko projektējis Eifeļa asistents, Porto slaveno Ribeira kvartālu, Aliados avēniju, pāriet Ponte dom Luis tiltu un pavizināties ar kuģīti apskatot pilsētas visus 7 tiltus, vienkārši pastaigāt pa šo pilsētu ielām, lai sajustu Portugāles lielpilsētu auru, nobaudīt slavenās belemas olu krema kūciņas un portvīnu. 11)Fatima/ Fatimas bazilika – vieta, kur trīs bērniem parādījusies Dievmāte Marija un šobrīd, kas ir daudzu kristiešu svētceļojumu galamērķis. Godīgi sakot kaut kā ļoti komercializēts man šis pasākums likās… 12) Ja ir vēlme apskatīt stalaktītu alas, tad 15km no Fatimas Mira de Aire parkā ir Serra de Aire e Candeeruos. Ieejas biļete, ja pareizi atceros bija ap 5EUR, diemžēl individuālajiem ceļotājiem nākas samierināties ar to, ka gidi runā tikai portugāļu valodā.