Kembridža - jaunības un mūžīgo vērtību pilsēta

Kembridžā es nokļuvu pēc savas vēlēšanās ar tuvu cilvēku palīdzību un pusgadu gaidītām ziņām, ka varu strādāt manis izvēlētā profesijā – kā zinātnieks. Pirmie iespaidi radās no rīta ( iebraucu nakt) ī: pilsēta, kas ir sakopta, daudz zaļojošu augu, koku, ziedu dārzu un pļavas pilsētas centrā. Par angļiem. Angļiem raksturīgā pieklājība neizpalika gan darbā, gan atpūtā. Piemēram, gaidot pilsētas autobusu, pasažieri rātni sastājas rindā; sakāpj autobusā negrūstoties un nespraucoties garām citiem. Arī, ja uzkāp nejaušām kādam uz kājas, tad visticamāk, atvainosieties abi divi. Darbs, kolēģi. Vakaros kopā ar darba kolēģiem gāju uz krogu, baudījām dzērienus, apspriedām dažādas globālas un ne tik globālas problēmas. Saulainā laikā BBQ bija neatņemams dienas nobeigums, ne tikai lai labi paēstu ( jo katrs viesis nāca ar savu ēdamo + paķēra līdzi draugus, kuriem arī pilnas rokas ar gardumiem). Lieliska iespēja iepazīties un atrast domubiedrus, jo cilvēki Kembridžā atceļo ne tikai no Z un D, bet arī no citiem kontinentiem un valstīm : Čīle, Gana, Vācija, Irāna, Izraēla, Krievija, Kipra un citas tālākas un tuvākas vietas uz Zemes ir pārstāvētas Kembridžā. Kembridža Ja esi nokļuvis Kembridžā, noteikti izstaigā pilsētas centru gar upi Cam un izbaudi pantingu ( punting) – laivu braucienu pa upi. Lai izvizinātu draugus, nepieciešamas iemaņas laivas stūrēšanā, jo vadītājs stāv kājās un ar garu koka airi vada laivu uz priekšu. Visjautrāk protams, ir tad, kad ceļā ir tilts un, ja ‘pantingvīrs’ vai ‘-sieva’ nepaspēj pieliekties, tad kritiens ne gluži tīrajā ūdenī garantēts. Redzēju daudz šādus jautrus skatus, bet pati noteikti nevēlos tos izbaudīt. Viskaistākie Kembridžā ir dārzi. Katrai koledžai ir savs dārzs, ko izkopj acij tīkamu. Mans mīļākais dārzs bija Clare’s garden – visskaistākās puķudobes, dārza centrā – dīķis ar skaisti ziedošām ūdensrozēm un oranžām zivtiņām. Atradu arī palmu birzi, bet diemžēl, bez neviena mērkaķīša ;), kas lieliski tur būtu iederējies. Es dzīvoju Magdalēnas koledžā, kur mājas apstadītas ar brīnišķīgām rozēm, kas ziedēja 2 mēnešu garumā, ko es tur pavadīju. Varēju par ziediem priecāties visu vasaru. Anglijā laiks ir patiesi mainīgs. Ja no rīta drēgns un smidzina lietus, tad vakarā iespējams lieliski pavadīju laiku, sēdot pļavā, baudot sviestmaizes un tīksminoties par saules stariem. Uzmanību piesaista grāvju un kanālu malā satopamās pīles un bridējvistiņas: melni putni ar garām sarkanām kājām un sarkaniem knābjiem. Cāļi gan izskatās amizanti – melni, ar garu sarkanu knābi, sīkiem spārniņiem, bet skaļu balsi. Sāku domāt par pienākumu to pabarot ;))) Par Anglijas plašajiem laukiem nerunāšu, jo, dodoties apskatīt Īliju ( Ely), redzēju gan iekoptus laukus, gan aizaugušas pļavas. Pieturas punkts – Īlija. Īlijas katedrāle ir tīta leģendās. Tā ir ļoti skaista gan no ārpuses, gan iekšpusē atrodami lieliski arhitektūras paraugi. Logi izskaistināti ar vitrāžām. Katrā no tām iemūžināts cilvēks, kas ir ‘piedalījies’ katedrāles dzīvē. Astoņstūra tornis izceļ katedrāles skaistumu un arhitektonisko unikumu. 1322.gada mūks Alans nolēma radīt astoņstūra torni iepriekšējā vietā un šis lēmums izrādījās jauns virziens baznīcu arhitektūrā. Greznos oriģinālos zīmējumu katedrāles griestos iemūžinājuši 2 gleznotāji. Stāsts vēsta par Kristus dzīvi. Griesti ir 76 m garumā. Daļa zīmējumu ir atjaunoti. Skulptūra ‘Dzīves ceļš’, autors Džonatans Klarks('The Way of Life' by Jonathan Clarke).Tas simbolizē Milleniumu ( Tūkstošgadi). Katedrāles tornī diemžēl nevarēju tikt. Bet skats, kas paverās no tā, ir apskatāms 'Ely cathedral' mājas lapā internetā. Atgriežoties Kembridžā. Kings college – slavena ar to, ka Kings chapell zēnu kori atskaņo Ziemassvētku vakarā radio BBC visā pasaulē. Arī svētdienās vietējā televīzijas kanālā tiešraidē redzams dievkalpojums, kuru angļu lēdijas labprāt apmeklē nesteidzīgā svētdienas rītā. Kapellas iekštelpas nedrīkst fotogrāfēt, jo jebkāda gaisma bojā tās unikālo iekārtojumu un dienā tās uzturēšanai ir nepieciešami apmēram 1500 Ls. Kembridža ir dārga pilsēta, tomēr vasaras sezonā pilsētai viesu netrūkst. Šaurās ielas ir pārpildītas. Nedēļas nogalē labāk izvēlēties došanos piknikā, atliekot veikalu tūres uz nedēļas vidu. Ja ir vēlme apceļot Angliju, iesaku iegriesties Kembridžā, lai skatītu vaigā Ņūtonu , kas studējis Trinity koledžā un atklājis teoriju par Zemes pievilkšanās spēku. P.S. Foto galerija skatāma manā profilā, jo šeit tās nevar ievietot :(