Turpinām atklāt Tallinu - Pelguranna/Kopli

Ievadam Lai censtos pilnībā iepazīt Tallinu, jāpielieto dažādas metodes. Tāpēc aizvadītās svētdienas plānā bija paredzēts "brauciens uz labu laimi". Spēles noteikumi vienkārši: nemeklēt kartē vietas, kas izskatās interesantas un kur noteikti gribētos/vajadzētu aizbraukt. Tā vietā - doties uz Viru Keskus apakšzemes autobusu galapunktu un kāpt iekšā pirmajā autobusā, kas nāk, un braukt līdz tā galapunktam. Ekipējums - dažas sabiedriskā tranporta biļetes un karte. Pelguranna Tā nu ap pulksten 11.00 raitā solī dodos iekšā Viru Keskus un kāpju lejā uz autobusu gala punktu. Starp citu, manuprāt, pilsētas autobusu galapunkta izvietošana pašā pilsētas centrā zem veikala ir ļoti veiksmīgs risinājums Tiklīdz esmu nokāpusi lejā, jau piebrauc autobuss. Pašas izdomātos noteikumus ignorēt nedrīkst, tāpēc kāpju iekšā. Autobuss Nr.40 dodas uz Pelgurannu. Kamēr autobuss vēl brauc cauri pilsētas centram, tikmēr es jau kartē meklēju, kur atrodas Pelguranna. Kā izrādās, tad šis Tallinas mikrorajons atrodas jūras krastā - Kopli līča malā. Brauciena ilgums no Viru Keskus līdz galapunktam Pelguranna ir apmēram 20 minūtes. Izkāpjot galapunktā, konstatēju, ka esmu nonākusi tipiskā Pļavnieku stila mikrorajonā. Visapkārt tikai daudzdzīvokļu mājas, tiesa gan - daudz labākā stāvoklī. Mikrorajons nav liels. Ar kājām to ātri izstaigāju. Apskatu tirgu - tāds pats kā, piemēram, Juglas tirgus. Apskatu skolas ēku - tipiska ēka, kādās arī Latvijā atrodas skolas (piemēram, Salaspils 1vidusskola). Atrodams arī viens Selver lielveikals. Tad dodos uz jūras krastu. No galvenās mikrorajona ielas līdz jūrai ir 2 minūtes. Nezinu, kā mēra līčus, bet Kopli līcis likās neliels. No Pelgurannas bija saskatāms gan Tallinas mikrorajons Oismae, gan arī blakus esošais rajons Kopli. Līcis, protams, aizsalis. Gar krastu izveidots gājēju celiņš ar laternām. Liekas, ka vasarā tā ir iecienīta pastaigu vieta. Netālu atrodas arī mols un maza zvejas kuģu piestātnīte. Vasarā šeit noteikti ir visnotaļ pieņemamas peldvietas. Tas arī viss par Pelgurannu. Svētdienas dienā cilvēku uz ielām maz. Varbūt tas -15 grādu lielā sala dēļ. Kopli No Pelgurannas ar kājām dodos ziemeļu virzienā uz nākamo mikrorajonu - Kopli. Pa ceļam ir liels parks - Kopli parks. Parks ir labiekārtots un nožogots. Sakopts. Apmeklētājiem pieejams no 7.00-23.00. Kopli parks ir perfekta vieta, kur apkārtējo māju bērniem baudīt ziemas priekus. Proti, tā kā parks atrodas pakalnā, tad tajā ir daudzas nogāzes, kur var ar ragaviņām braukāties. Kopli teritorijā ir vismaz piecas nelielas ostas. Apskatu vienu no tām - Meeruse ostu. Visas ostas, protams, domātas maziem kuģīšiem, taču tik un tā tās ir interesantas. Ostas teritorija nav diez ko pievilcīga, bet tā jau tam ari laikam jābūt. Kopli teritorijā ir vēl divi parki, bet kopumā šis mikrorajons atstāj tādu rūpniecības centra iespaidu. Un šodien darbā kolēģe stāstīja, ka tas principā esot viens no Tallinas kriminālajiem rajoniem. Interesanta ir Kopli arhitektūra. Lai gan, protams, ir daudzas tipiskās dzīvokļu mājas, tomēr ir sastopamas arī koka mājas ar kokgriezumiem un arī vecas mūra mājas. Kopli ir vecs un vēsturisks rajons, kas ostu dēļ jau sen ir apdzīvots. Uz centru atpakaļ dodos ar 1.tramvaju (Kopli-Kadriorg). Arī atpakaļ ceļš ir interesants, jo tramvajs daļu ceļa brauc netālu no jūras. Vienā no daudzajām nelielajām ostām pamanu arī ar Latvijas karogu kuģojošo prāmi "Regina Baltica". Izskatījās, ka tur ir prāmju remontdarbnīca. Tāpat arī senatnīgas ir apkārtējās mājas. Daudzas gan atgādina Liepājas karaostā sastopamās. 15 minūtes tramvajā un esmu jau pilsētas centrā. Tā, lūk. Nedaudz iepazīti divi Tallinas mikrorajoni. Lai gan tur nebija nekādi izcilie apskates objekti, tas nekas. Esmu apmierināta, Priekšstats par Tallinu ir paplašinājies. :) Papildus informācija Sods par braukšanu bez biļetes Tallinas sabiedriskajā transportā - 40 EUR. Smalki, ne?! Vienas parastās biļetes cena 0.96 EUR. Pērkot biļetes vairumā, ir pieejamas atlaides. Tāpat arī lētāk droši vien ir skolēniem, studentiem, pensionāriem, bet šo atlaižu sistēmu līdz galam neesmu izpratusi. Sabiedriskais transports kursē saskaņā ar grafiku.