vairāk saules ziemas vidū

Ēģiptē pabiju šī gada janvāra vidū, Šarm El Šeihā. Taisnība jau ir tiem, kas saka, ka Ēģipte - tā ir kontrastu zeme, jo nevienā vietā, kur esmu pabijusi, neko tamlīdzīgu nebiju pieredzējusi. Tā kā visu, ko tur pieredzēju nav iespējams vārdos izstāstīt, tad īsumā uzrakstīšu to priekšstatu, kas man radās tur nodzīvojot 11 lieliskas dienas: Par ēģiptiešiem Ļoti draudzīgi cilvēki, pēdējās dienās jau varēja likties kā uzmācīgi, jo vismaz Šarm El Šeihā un pie tūristu apskates vietām, nevarēja nepamanīt to uzmanību, ko viņi pievērš meitenēm. Neskaitāmi komplimenti un precību piedāvājumi, vienkārši prasot cik kamieļu vai zelta vajag... Ēģiptietes Pašā Šarm El Šeihā labi, ja varēja manīt pāris viņu sievietes, jo viņas nestrādā, tāpēc visas atrodas Kairā vai Luksorā, kur audzina bērnus, bet vīri kūrortos strādā, lai ik pēc vairākiem mēnešiem aizbrauktu mājās. Visas ģērbjas, nosedzot augumu un matiem apsien lakatus, īstās beduīnietes apsedz arī seju, parādot tikai acis no 14-15 gadu vecuma, kas viņām ir īstais precību laiks. Laikapstākļi Cik mums stāstīja, tad janvārī ir diezgan pavēss, taču mums noveicās, jo gandrīz visas dienas bija ap +25 +27, naktī +18. Ūdens arī bija ļoti silts, lai gan vietējiem tāpat bija auksti, kā nekā ziema. Dzeramnaudas Bez tās lietas laikam Ēģipte nemaz nebūtu iedomājama. To viņi atstāj pilnīgi visur. Īstā Ēģipte Man jau šķiet, ka tas, kurš nav pabijis ārpus kūrorta, nav redzējis pilnīgi neko no Ēģiptes... Mēs bijām aizbraukuši gan uz Kairu, gan tuksnesi, gan pie beduīniem. Kaira īstenībā atstāja šausmīgu priekšstatu, laimes sajūtu, ka tu dzīvo Latvijā, jo tur valda nežēlīga nabadzība, tai pat laikā arī bagātība, bez ierastā vidusslāņa. Cilvēki dzīvo kaut kādās būdās, uz jumtiem, pie ūķiem, visapkārt tikai miskaste, kas arī ir viņu bizness. Cilvēki uz jumtiem, mājas bez logiem vai durvīm, vismaz tādām, kas atbilst mūsu priekšstatam. Par spīti ilgajam nakts braucienam, Kairu vajag redzēt un tā atstāj neaizmirstamus iespaidus. Tirgošanās Kā jau mūs pabrīdināja, tad kaulēties vajag visur, varbūt izņemot supermārketus. Tā jau arī darījām. Lielākoties cenu nokaulējot vismaz uz pusi, ja ne vairāk. Lai gan katras lietas iegādāšanās aizņēma vidēji 15 minūtes, tas īstenībā bija diezgan jautrs pasākums. Sava veida azarts panākt sev labvēlīgu iznākumu :) Efektīvākais līdzeklis bija izrādīt, ka tev lieta īsti nepatīk, tādejādi panākot, ka cena jau tiek nosaukta zemāka par tevis prasīto. Ekskursijas Pabijām diezgan daudzās ekskursijās, ko izmantojām gan no tūroperatora, gan vietējām ēģiptiešu firmām, kur tas pats bija 2 reizes lētāks. Jāsaka, ka kvalitāte ne par ko neatšķīrās, tāpēc noteikti iesaku izmantot vietējo pakalpojumus, visu gan uzreiz nevajadzētu maksāt. Cilvēku nodarbošanās Viena no lietām, kas mūs tiešām sajūsmināja, bija viņu spēja izgudrot pavisam jaunus amatus, jo viņiem tur vienkārši nav ko darīt, tāpēc, peimēram, policistu ir nežēlīgi daudz, katru reizi izbraucot no pilsētas, pārbaudīt vīzu... atklājām arī citus diezgan noderīgus darbus, kā stabiņu pārvietotājs pie katras viesnīcas, kura uzdevums bija izņemt un ielikt atpakaļ stabiņus, kad kāds auto brauc teritorijā vai arī izklaides kompleksa tualetes papīra plēsējs- vienkārši stāv un katram iedod papīru tā vietā, lai noliktu rullīti... Vismaz oriģināli :))) Noteikti visiem ieteiktu apskatīt Ēģipti, jo tā tiešām ir zeme, kas pārsteidz. Galvenais tur ir visu uztvert ar smaidu un atsaucību pret vietējiem.