Mozambika skats no iekspuses, jeb Mozambikana skats (esmu kluvis par vietejo iedzivotaju)

Mozambika kas tas ir. Mana saistiba ar Mozambiku bija visai interesanta, sen atpakal kad devos uz Dienvidafrikas republiku, skatijos afrikas valstu gerbonus. Mozambikas bija vissmiekligakais. Un ta sanaca ka pirms 5 menesiem devos uz Mozambiku, precizak runajot uz Inhambani. Ir intersanti salidzinat ka pagaja sis laika posms. Mozambika, ta ir valsts kura melnajiem nav nekada stresa un ir pilnigs miers Mozambika ir normali nesteigties parspriest problemu 10 reizes un tad varbut darit, jeb labak rita "Amanha". Tas bija viens no pirmajiem vardiem ko es iegaumeju Mozambika. Lai labak saprastu par ko ir runa ieskicesu epizodi no Mozambikas policijas darba, diviem cilvekiem nozaga pases, un kad vini atnaca uz policiju viniem teica nu naciet kad saule bus skibi, kad vini jauta nu ap 3-4. Kas vel ir interesanti, Mozambikaniem patik teikt "SI" Ja, pat ja vins nesaprot ko tu saki si. Un amigo skan uz katra stura. Inhambanes province ir intersanta vieta, ka kurorts ta ir paradize, seit ir pludmales, ej 10 km un nevienu cilveku nesatiksi, no sakuma man patikas Tofu, bet tad Ziemassvetkos devos uz Qinghatu, klusaku vietu, kur nav neviena cilveka un ir miers tads miers. Mozambikani pasi par sevi ir loti draudzigi cilveki, kad vajag palidzet vini apstajas, kad stope, jeb ja vajag ko pacelt. Bet vieniem loti patik melot par visu, par sikumiem. Ja ar Mozambikaniem jasakaras brivaja laika tad cilveki ka cilveki loti jauki, bet ja jastrada kopa tad ir problemas, sakas siku lietu zagsana un visadas citas lietas. Bet ko Mozambika dod, ja ir bijusi smagi pardzivojumi pirms tam tad Inhambanes province dziede dveseles reta lenam un pamazam, jo atmosfera ir loti mierigi. Ja Mozambikani zog, bet noziegumu nav tik traki ka DAR, kur par 5 LS nogalina, Mozambikani nem spilvenu parvalkus kangus, naglas un mazinas lietas, var aizstipet kadu krasas bundzu, bet ne lielas lietas, ka masinas. Un kas vel ir labi dzive seit nav tik darga ja zina ko pirkt, dargas ir lietas ko importe ka siers, tehnika, siers maksa 20 siera skeles 200 MZN, kas 6$. Bet Maize maksa 6 MZN 2 MZN 1 LS = 60 MZN, tad var veikt aprekinus, minimala alga Mozambika ir 2550 MZN. Bet Melnajiem pa lielam pietiek, ja vini nedzivo tiesi pilseta, bet sava budina. Vietejo vajadzibas ir loti ierobezotas, telefons saldumi, tualetes papirs, lielaka dala Mozambikas dzivo Maslova piramidas apaksejos zaros pie fiziologiskajam vajadzibam. Kas vel ir interesanti, ir teiciens neskati viru pec cepures, loti skumji, bet Mozambika, pec sejas var pateikt, vai cilveks ir izglitots vai nav, es pa siem 5 menesiem to loti labi redzeju un vienmer ir sakritis. Man loti patik Inhambanes pilseta, seit uz katra stura var just vestures elpu, sis jauka Portugalu majas buvetas 1945 1947 gados, Inhambane ir mazina pilseta 50000 iedzivotaju un loti jauka, viss seit ir Kiniesu veikals, mercada (tirgus), kur visu pardod, mazi veikalni, viens loti patik, kur tirgo sulu par 25 MZN. Inhambane ir ka valsts valsti, gar Inhambanes lici runa Bitonga, kas ir pavisam mazina valoda, kas nav pat visa Inhambanes province, pati Inhambanes province ir tris reizes lielaka neka Latvijas teritorija. Galvenais darbibas veids seit ir Turisms, ja tetes province ir izrakteni, Inhambane turisms, tad Maputo ir visa liela dzive. Dzive seit rit nesteidzigi, Eiropa laiks ir loti svarigs, bet kad tu esi Mozambika laika nozime lena gara izplen, un sakuma tu neskaiti minutes, tad stundas, tad dienas, tad menesus, laiks seit neeksiste, ipasi melnajiem, jo vini nezina kas tas ir, laiku vini mera pec saules. Tagad list lietus sausmigi un es iedomajos Latviju katru reizi kad Mozambika list lietus. Vel ir jautri ka Mozambika stav rinda, rindas nav kas pirmais tad savac visu kas pedejais tas gaida. Pedeja laika atveras dazi veikali. Ja salidzina, tad Mozambika atgadina Latviju 1991-1994, kad ienaca Mezonigais kapitalisms, kad cilveki bija iluzijas, es vel speju baudit so laiku, kad cilvekiem ir iluzijas, un kad nauda nav lidz galam visu sabojajusi. Ari internta kafejnicas ir pec 90 gadu modes, cik jauki ir atgriezties 90, man vienmer ir bijis sapnis, pastaigaties pa vecrigu 1993-1994, un izjust sos ceribu pilnos skatienus, es sos laikus tiesi neatceros jo biju loti mazins, bet man liekas, ka toreiz bija kaut kas kas tagad ir zudis, un ko mums loti vajadzetu atgriezt. Proti cilvekiem tajos laikos bija ceriba.... par spiti visam. Mozambika man asociejas ar to pasu, valsts kas iet loti uz augsu tagad. Un cilvekam kas velas stradat Mozambika ir vieta, jabut tikai velmei. Bet kopuma nemot esmu laimigs seit. Visiem iesaku atbraukt uz Mozambiku lai izjustu ko jaunu, un izbauditu briniskigos kurorotus.