Stambula - I will come back!

Stambula manuprāt latviešiem ir vēl līdz galam neatklāts ceļojuma mērķis! Turcija mums saistās ar kūrortiem un atpūtu pie jūras, bet patieso Turcijas garu tur izbaudit nevar! Lai to sajustu var sākt ar Stambulu! Stambula - pilsēta Āzijā un Eiropā, kuru sadala Bosforas jūras šaurums! Stambula - modernā un tradicionālā, islāmiskā apvienojums! Nokļūšana šobrīd uz Stambulu ar tiešo lidmašīnu ir ērta, pat lēta, dzīvošanas iespējas milzīgas - viena maza viesnīciņa pie otras un apskates un izklaides iespējas milzīgas! mans mērķis bija redzēt pēc iespējas vairāk un sajust pilsētas garu! Tad nu sākam! Mošejas Lielas un mazas, viena otrai blakus un izcils ceļa rādītājs, lai neapmaldītos, jo Zilās mošejas un Sofijas katedrāles torņi ir redzami no liela attāluma. Milzīgas celtnes ar ļoti krāšņu dekorējumu, īstā vieta, kur sajust musulmanisko garu! protams, ka interesantāku šo vietu apskatri padara tas, ka pie ieejas ir jānovelk kurpes, jāapsedz kājas un pleci, kā arī cienot viņu kultūru vēlams apsegt matus ar lakatu! Pilis! Cilvēkus parasti interesē citu cilvēku privātā dzīve, tāpēc, jo interesantāk ir pastaigāt pa sultāna apartamentiem, guļamistabām, apskatīt viņa dārgumus, ieročus, klausīties stāstos par dzīvi harēmā utt. Stambula piedāvā 2 pilis - Tokapi un Dolmabahčes! Tokapi pils sastāv no daudzām un dažādām celtnēm. Kā stāsta paši turki, kad sultāna ģimene kļuva lielāka tika uzcelta vēl viena ēka :) Tikai 150 gadu veca ir Dolmabahčes pils pašā Bosfora jūras šauruma krastā. Tik daudz pa marmoru mūžā nebiju staigājusi kā tās pils pagalmā! šai pilij krāšņuma ziņā nekas nelīdzinās Eiropā - kristāla kāpnes, visur zelts, marmors, kristāls, dārgakmeni, 9 tonnas smaga lustra ceromoniju zālē, pati ceremoniju zāle kā paliela baznīca! greznība, greznība, greznība ... Tirgus. Nu tā ir vieta, kas noteikti jāapmeklē, ne tikai kā iepirkšanās vieta, bet arī kā apskates objekts! Zem velvēm paslēpti daudzi veikaliņi ar dažādāko piedāvājumu, viss spīd un laistās, acis žilbst no piedāvājuma! un protams tirgotāji, kas darīs visu, lai savu preci pārdotu! komplimenti, jautājumi bez gala! droši kaulējieties! ja sākumā man šis process nelikās tīkams, tad beigās jau tāds kā azarts parādījās - nu cik tad šim izdosies nokaulēt? :)) Pilsēta! Pati pilsēta ir ļoti kalnaina, mazas, šauras un līkumotas ieliņas, kas ļoti stāvi laižas lejā vai paceļas augšā! par satiksmi Stambulā ir atsevišķs stāsts! pagrieziena rādītāji viņiem neeksistē, labās rokas principu nezin, gājēju pārejas netiek ievērotas! galvenais ir skaļi taurēt un bļaut! Bieži nācās pieredzēt situāciju, kad trīs mašīnas sabrauc krustojumā un tad taurē un kliedz, bet beigās viss tiek atrisināts un katra aizbrauc, kur vajadzēja! Savdabīga ir viņu mājokļu celšanas politika - apbūvēts tiek ikkatrs zemes pleķītis, mājas cieši viena otrai blakām, pat stāvā kalnā mājas iskatās kā sabūvētas viena uz otrs! Pilsēta ir milzīga un šo sajūtu Jums vislabāk dos brauciems ar kuģīti pa Bosfora jūras šaurumu - brauc tālu tālu, bet pilsētai galu nevar redzēt! Kā nekā 18 mlj. iedzīvotāju!!!! Turki! Sākšu ar sievietēm! jau vairākus gadus turku sievietes var izvēlēties vai siet lakatu ap galvu, vai nē. kā paši saka, to darot aptuveni 50% sieviešu! vēsturiskajā centrā to dara gandrīz 99%, bet modernajā - reti kura! Vismaz tāds bija mans novērojums ... Bet vīrieši! Latvijas sievietes, ja esat izslāpušas pēc uzmanības un komplimentiem, tad brauciet uz Turciju! Viņi mīl un ciena sievietes un to arī atklāti, nekautrējoties izrāda! Tik pierasta bija situācija bija, ka ejot garām, tev sāk dziedāt kaut ko ļoti skaistu! Restorānos ir tāda apkalpošanas kultūra un uzmanība, laipnība, ka mūsējiem būtu ko pamācīties!!!!! Bet tur strādā tikai vīrieši, vismaz tajos, kur es biju! Un kā viņi ģērbjas ... Pat vismazākajā un prastākajā bistro, tirgotāji tirgū un vīrieši uz ielas nēsā ļoti labus apavus, uzvalka bikses un vismaz kreklu ar vesti vai džemperi, vai visu uzvalku! patīkami bija skatīties! Īpaši, ja atcerējos mūsu Centrāltirgu :)) Turki ir ļoti laipni un izpalīdzīgi! Izklaide! Taksimas rajonā viņiem ir gājēju iela, uz kuras tad atrodas klubi, bāri, kafejnīcas, kur pavadīt vakarus un naktis izklaidējoties ar citiem, tādiem pašiem turku jauniešiem kā mēs! Tātad: * Stambula ir fantastiska vieta, kur satiekās rietumnieciskais ar austrumniecisko! * Stambula ir jāredz! * Stmbula ir vieta, kur atgriezties vēl un vēl! Es to noteikti izdarīšu!