Brīnišķīgs ceļojums

Droši vien, ka pasaulē ir bazgala daudz skaistu vietu, taču ceļojums uz Čehiju man likās tiešām brīnišķīgs. Stalaktītu alas... Aiz izbrīna vienkārši muti nevari dabūt ciet :) Tāds skaistums!!! Prāga... Kā kāds līdzbraucējs teica: šķiet, ka Prāga ir tik liela kā Latvija. Tajās piecās dienās ko tur pabijām, nebija iespējams apskatīt pat nelielu daļiņu no tās. Par seno arhitektūru nav pat ko runāt - skaisti. Bet neredzējām nevienu NOPLUKUŠU šajos laikos būvētu māju. Kā viņiem izdodas tās saglabāt tik tīras un koptas? Čehija pati par sevi ir sakopta valsts. Gribētos jau pie katra objekta pastāvēt ilgāk, taču gids vedina tālāk. Malu malās leļļu veikaliņi, kuros tirgo marionetes. Lelles ir tik dažādas un jaukas. Ir gan lelles bez vārda, gan Čarliji Čaplini utt.Pārgājām pāri arī Kārļa tiltam uz kura ir aptuveni 40 skulptūras. Uz tā bija iespējams sastapt gan ielu muzikantus, gan cilvēkus, kuri rādīja epizodes ar marionetēm, gan ielu māksliniekus. Tūristu apmeklētākajās vietās arī diezgan daudz ubagu. Ņemot vērā tūristu skaitu, iespējams, ka viņi dienas laikā savāc labu naudas summiņu. Pat poza ir īpaša - nometušies rāpus, galva pie zemes un uz priekšu pastieptas rokas. Abos Kārļa tilta galos stāv studenti un piedāvā ar laiviņu pabraukāt pa Vltavu. Izmantojām šo izdevību. Mūsu laivas vadītājs bija arī brīnšķīgs gids. Pēdējā dienā pabijām arī zooloģiskajā dārzā, kuru gan visu nepaspējām apskatīt. Pirmās dienas naktī man radās iespaids, ka Prāgā naktīs cilvēki neguļ, bet izrādījās, ka mums zem loga trako kāda temperamentīga tūristu grupa. Tā kā Čehija platības ziņā nav liela, bet tomēr tajā ir ļoti daudz iedzīvotāju, tad pārbraucienos no viena apskates objekta uz otru, bieži vien bija tā, ka ik pa pāris kilometriem vienai pilsētai sekoja otra. Izrādās, ka Prāga ir izveidojusies saplūstot kopā piecām pilsētām. Čehijā dominē sarkanīgie toņi. Tādi lielākoties ir visi māju jumti. Šīferi redzēju tikai divās vietās un arī tad tas bija tikai laukos.