Banānu republika

Rīga-Londona-Dominikānas Republika-Londona-Rīga (13.10.2006-28.10.2006) Super ceļojums!!! Viss iekš bildēm! Uz Dominikānas Republiku izdomājām braukt samērā spontāni, bez nekādiem turista firmas pakalpojumiem. Biļetes nopirkām caur i-netu, kurā bija bēdēja brīža piedāvājumi. Vienīgais, ko izmantojām no mūsu vietējām tūrista firmas pakalpojumiem ir vīzas kārtošana, kuru var nokārtot tikai Zviedrijā un maksa liekus 110.00 LVL. Lidojām caur Londonu, ar pārbraucieniem no vienas lidostas uz otru, un pateicoties Londonā dzivojošam draugam, kas mūs sagaidīja, aizveda, sagaidīja un atveda, mums ietaupījās gan laiks, gan nauda, gan viss parējais. Līdz Dominikānas Republikai lidojums ilga aptuveni 8.5 stundas. Laižoties lejā uz salas visur apkārt palmas, lielas, mazas, kuplas, mmmmm, kā es pēc tām biju sailgojusies! Izkāpjot no lidmašīnas, sajūta ir kā ieejot siltumnīcā, mitrums, karstums, pirmajā brīdi neizturami. Bet tiekot līdz viesnīcai un atģērbjoties atbistoši Dominikānas klimatam jūties daudz labāk. :)) Dominikānas Amsha Marina viesnīca ar nosaukumu Paradise Del Sol pavadījām 14-it naktis. Jauka vieta, pie paša okenāna, ar trīs baseiniem, ideāla vieta ģimenei ar bērniem, jo paši saprotiet, okeans vilkšus velk ar saviem vilnīšiem iekšā dziļumā. Ta pat viesnīca sastāv no n-tajiem bāriem, kur var nobaudīt kokteiļu klāstu un ar savu skatuvīti, kur katru vakaru notika kāda izklaidējoša progamma, un pats galvenais ar ALL Inclusive. Visi dzērieni, ēdieni par brīvu velti un tā četrpadsmit naktis! :)) Virtuve katru dienu bija citādāka, vienu dienu itāļu, otru dienu spāņu, citu angļu, šajā ziņā veicas, pavars neaprobežojas ar vienveidību, un vienmēr bija ko izvēlēties. Ekskursijas iesaku ņemt ārpus viesnīcas teritorijas, iznāks pat 3x lētak nekā tās, kuras piedāvā viesnīca. Iesaku aizbraukt uz Santa Damingo, kas ir Dominikānas galvaspilsēta, vismaz viena, kaut cik civilizēta vieta uz šīs salas. Ielas atgādina Stoholmu, parsteidzoši,ka atradām arī KFC ātras ēdināšanas restorānu, kā arī smāgas mūzikas piekritējiem Hard Rock rostorānu. Un pats galvenais aplukot slavenā Kolumba dzīves vietu, pirmo uzcelto baznīcu, indiāņu alas, u.t.t. Iesaku arī aizbraukt uz Samonu vai Saona salu, ja protams ir vēlēšanas redzēt baltās pludmales, salasīt okenāna skaistus gliemežvākus. Vietējie prata teikt, ka aprīļa mēnesī tieši Saona var redzēt, ka nāk vaļi. Mēs vēl izmantojām no ekskursijas piedāvājumiem un aizbraucām braucienā pa vietējiem džungļiem. Redzējām kā top vietējā kafija, ka veido suvenīrus no interesanta dabas dota materiāla, gaiļu cīņas, iespēja bija paturēt rokā dzīvu, mazu kobriņu, kā arī pats interesantākais, gājam pārgajienā pa mežiem, caur vairākām upēm, lai aplūkotu skaistos ūdenskritumus, kā ari taja nopeldētos. Vistrakākā diena no visa ceļojuma man bija tā, kad mēs izdomājam uz savu galvu doties uz Puerta Plata pilsētu. Sabiedriskā transporta tur tada nav, ik pa laikam brauc garām tādi kā pie mums mikriņi, tikai daudz sliktākā stāvoklī, ar ko arī braucām līdz lielpilsētai. Pirms tam, viens no vietējiem turista firmas pārtāvjiem izstāstija, cik jāmaksā par šadu braucienu. Aizbraucot galā, mums paprasīja uz pusi vairāk, strīdējāmies pretī, bet tas melnais mērkaķis nevēlējās klausīties. Mazliet uzmetam pa virsu mums zināmai summai un gājām prom. Izkāpjot no ta drausmiga transporta, mums piesējas klat kaut kads vīrelis, ar tekstu, ka vins ir apsargs no musu viesnīcas, ka viņš var parādīt, kur mums vislabāk iepirkt suvenīrus, kur ir vislētāk. Sakumā mēs īsti neiebraucam, tikai vēlāk, kad jau skaidri likām noprast, kad paldies, tagad mēs gribam paši pastaigāties, viņš sāka stāstīt par saviem septiņiem bērniem un kad lai iedod naudu priekš viņiem. Kaut kas traks. Un pati pilseta pilna ar visadiem šitādiem žmogiem, man ta gribējās ātrāk nokļūt atpakal viesnīcā, kur tev neviens nepiesienas un neviens nečakarē smadzenes. Atpakaļ braucām ar taksi, sākumā protams mums paprasa mistisku summu, bet tā kā mēs zinājām īsto summu, tad arī uzmetām pa virsu tikai mazliet. Nu tā īsumā! P.s. es atvainojos, ja kur pagadas pareizrakstibas, pieturzimju vai visadu citadu literaru kludu. Nu neesmu es rakstniece, tikai superiga celojuma aprakstu varone, autore, u.t.t :)