Lanzarote

Lanzaroti (vienu no Spaanijai piederoshajaam Kanaariju salaam) kaa galameerkji atvaljinaajumam janvaarii izveeleejaamies vairaaku apsveerumu deelj - sauliite, silts, maigs klimats, jo atrodas pie Aafrikas krastiem, un atshkjiriibaa no Eegjiptes, kas bija muusu saakotneejais celjameerkjis - tiiraaka, droshaaka, sakoptaaka vide, lielaa meeraa izejot no punkta, ka pati esmu staavoklii gribeejaas mieriigu atpuutu pirms gjimenes pieauguma un negribeejaas nepatiikamus paarsteigumus. Tieshi taapeec par palikshanas vietu izveeleejaamies 4zv viesniicu ar SPA, mieriigaa kuurortaa Costa Teguise. Kaads jau bija rakstiijis un taa ir liela patiesiiba - 4-5zv viesniicas (kaa izteicaas viirs) ir "pendzaarijs", jaunu cilveeku tur bija dikti maz. Pati sala skaista, melnaam smiltiim, vulkaani sarkaniigi-bruunos tonjos, melnajaas vulkaanu smiltiis sastaadiiti eksotiskie augi un pukjes, bet visur ap augiem blakus iet apuudenjoshanas cauruliites, apbuuve baltos un smilshkraasas tonjos ietureeta vienaa stilaa, salas galvenais arhitekts noteicis pat logu raamju kraasas- zilos, zaljos, sarkanos un bruunos tonjos, nekas monstrozs nelec no kopskata, celji - labi sataisiiti, tikai kalnos gan liiku - lochu, pa malaam arii aizas. Protams, meerenaa klimata pamatiedziivotaajus priecees dazjaadaakie kaktusi, palmas un citi neparasti augi un ziedi, siltais veejsh, tachu janvaara celjotaajus briidinu - sauliite un siltums virs 20 graadiem ir no ap pl.11 liidz pl.16 peec viet.laika. Tachu sauljoties kaarajiem ar to pietiks! Makshkjereeshanas priekus arii var baudiit, kaa mans viirs to dariija, zivis velkaas aaraa savaadaakas kaa Latvijaa!:) Krastmalaa iespeejams iziireet apriikojumu seerfotaajiem un nireejiem. Laiku ir gruuti prognozeet - vienu dienu bija ljoti veejains, apmaacies un juura mutuljoja, tachu nebija auksts, tikai ar jacinju uz maikas pietika, sauljoties tai dienaa nesanaaca, un uz jautaajumu viesniicas registratoram, sanjeemaam atbildi ... "nu, bet arii pie mums tachu tagad ir ziema!" Tachu nedeeljas laikaa vieglu iedegumu ieguut izdevaas ar visu manu 25 punktu aizsardziibas kreemu. Sala piedaavaa dazjaadas dienas tuures - Ziemelju, Dienvidu (kuraa mees devaamies apskatiit vulkaanus, viinogaudzeetavas vulkaaniskajaas smiltiis, virs kraatera grilleetas vistinjas restoraanam, zaljo ezeru, sakoptaako salas ciemu uc. skaistumus), Lielaa salas tuure, izbraucienus ar zemuudeni, dienas tuuri - braucienu ar kugjiiti uz blakus esosho Fueroventuras salu, ir arii atrakcijas beerniem, katamaraanu izbraucieni, kvadrociklu trase, rancho ciems ar eksotiskiem zveeriem, u.c.; Taa kaa salas pamatienaakumi balstaas uz siltuma un saules kaarajiem tuuristiem - viss ir pakaartots tiem, sala ir sakopta un baudaama, tachu viss maksaa. Viesniicas piedaavaa taas pashas tuures ar uzcenojumiem. Ja brauc chetrataa - izdeviigi ir iziireet mashiinu uz nedeelju uz chetriem un apbraukaat salu peec kartes ar atziimeetaam redzeet veertaam vietaam. Viesniicaas eediens ir daargaaks. Bijaam paarsteigti par mazo daarzenju un auglju izveeli veikalos, tachu logjiski - uz salas vinjiem pashiem sava salduudens nav, tas ir paaraak dzilji, lai to dabuutu, taapeec naakas importeet kaa uudeni, taa augljus un daarzenjus. Uz vietas uudeni gan atsaaljo, bet miikstina arii - bija jociigi, mazgaajies un sajuuta, ka ziepes nost nemazgaajas. Kraanuudens nav dzerams, bet zobus tiiriit ar to driikst. Deelj shii uudens arii kafijai un teejai diivaina piegarsha un smarzja. Citi varbuut to nejuta, bet es kaa gruutniece gan. Bijaam aizbraukushi arii uz lielaako pilseetu Puerto del Carmen, kas ir krietni dziiveliigaka un tuuristu pilna. Restoraani un kafejniicas visaas malaas piedaavaa tuuristiem eedienu dazjaadaakajaam gaumeem un macinjiem. Ljoti daudz mazu veikalinju ar leetaam un daargaakaam preceem, nezin kaapeec man atgaadinaaja Riigas centraaltirgu. Bija arii origjinaalas vietas un veikalinji ar stiliigaam lietaam. Ljoti biju paarsteigta, kad konstateejaam, ka muusu viesniicas veikalinjos taas pashas preces, kas pilseetaa, maksaaja leetaak. Taa, ka ir veerts apskatiities vispirms un tad tikai iegaadaaties suveniirus. Viini tur ir leeti. Ljoti tuuristus briidinaaja neiekrist kaadaa no daargo rotaslietu un smalko kameru un fotoaparaatu veikaliem, kas tev par Kjiinas atdarinaajumu paprasiis iistas markas cenu, glauni iedodot atlaidiiti, pat garantiju (viltotu) iedos, bet ... tomeer ljoti daudzi Eiropas tuuristi shaadi ir iekritushi, par kjiinieshu atdarinaajumu atstaajot tuukstoti un vairaak eiro. Pashi ietaupiit buutu vareejushi, ja sala buutu jau paziistama, jo taadaa gadiijumaa buutu izveeleejushies lidojumu ar leetajaam aviokompaanijaam, caur internetu samekleejushi dziivokliiti, kurus pa dazjaadaakajaam cenaam var samekleet, paartiku arii leetaak sanaaktu iegaadaat veikalos, nevis katru vakaru restoraanos, kaa rezultaataa - ir iespeejams ietaupiit simtus eiro vai vienas nedeeljas vietaa par to pashu summu padziivoties tur divas nedeeljas. Ak, jaa - briidinu, ka Kanaariju salu lidostaas ir varbuut tikai paaris TAXFREE veikalu, paarejos ir saskruuveetas cenas. Kopumaa ar celjojumu esam ljoti apmierinaati, ir droshi, uz turieni var braukt ar beerniem padziivoties atvaljinaajumaa. Nav zjeel neviena izteereetaa eiro.:) Un kopsh brauciena abiem ar viiru ir radusies veeleeshanaas - iemaaciities spaanju valodu!:)