3500 km baiļu , prieka, pārsteigumu un lielisku atmiņu.

Pēc Lonley palnet apraksta "Classic routes" mēs izbraucām "Maroccan odyssey" - imperial cities & south (viens mēnesis) ... kaut kad es izlasīju šo piedāvāto variantu pirms tam jaupati biju uzzīmējusi gandrīz tādu pašu maršrutu pēc apskates objektiem, kurus vēlējāmies apskatīt mēs, tikai mūsu ceļš sawienojās un kā sākām casablancā tā arī pabeidzām Casablancā... tātad mūsu brauciens ( ar izīrētu mitsubishi pajero)- 14 dienu maršruts. 10 - 26 oktobris. 10.oktobris lidojums uz milānu + nakts milānā -1nakts casablanca- caur rabatu, meknes (volubilis) uz fes 11.okt- nakts fesā Hotel Ibis - caur azrou, midelt, Errachidia, Erfoud uz Merzougu- 1nakts wietā- fantastiskās Riādas dēļ un ne wisai lielisko atsauksmju par orzzazati paliekam 2was naktis ( 12,13 oktobris) Tuksnesī , tad No merzougas - caur gorges du Todra, orzazati, marrakech uz essouiru - tur mēs dzīwojam Riadā milzīgā mājās, kas Saucas Atlantis - (14-21oktobris) dzīwojot essouirā mēs aizbraucām uz Sidi Ifni (Legziras pludmali) tad Sidi kaouki un wiena diena pawadīta Oualidia meklējot viesnīcu pawadījām weselu dienu,tad pārwietojamies uz Marakech (21,222 oktobris) pēc tam Oualidia 23oktobris un 24 atkal pavadam Casablancā Viesnīcā Villa Blanca. 25 rīts uz Milānu :) 26 vakarā Back To riga! Visu ceļojumu es Rakstīju dienasgrāmatu- emocijas protams pierakstīt īsti nevar, kuras protams ir tikai pozitīvas... pārdzīvojot kutūršoku. Visas viņu sadzīves un ikdienas izdarības pieņemot par normu viss ir superīgi. :) Tātad Lielos Vilcienos- pārāk daudz rasktīt man ar īsti negribas. Casablanca- pārsteidz mūs ar vētru un negaisu- Arī āfrikā līst ! Taksis (300dh) 4x cilw., ta kā negribejam kaulēties, no lidostas lidz casablancas viesnicai centrā. 1 dienā no Casablancas- tiekot pie izīrētās mašīnas dodamies uz RABATU- uz Cellah Necropolis ieeja 10dh - nav vērts ņemt gidu, bet tas, lai paliek katra paša ziņā. Vēlējos apskatīt kā tad izskatās vieta, kur Latviešu stārķi pārziemo :) Iekārtojušies nemaz nav slikti- Pastaiga pa parku fantastiska- enģeļ taures, banāni , mandarīni, apelsīni- viss tur pat aug. Vietējais sargs sēž uz soliņa un mizo mandarīnu, mizas metot tur pat zemē. Kā tas mandarīns smaržoja tas bija vienreizēji! Tālāk dodamies Fes Virzienā pa ceļam iebraucot Volubilis - ieeja volubilis 10 dh stavvieta 5dh- gidu šeit ja ir laika daudz var paņemt. Bija interesanti brīzīem paklausīties, ejot garām, ko stāsta citiem tūristiem. Ieradāmies Fesā, kad bija jau nedaudz satumsis ( laikā, kad mēs esam Marokā tumšs kļūst 6šos). Tas ir tā ka ir gaišs un tad tumšs. Protams viens motociklists nelika mūs mierā kadus 10 kvartālus piedāvādams parādit ceļu. Mēs palikām "Ibis hotel", blakus dzelzceļa stacijai. Vakarā aizstaigājām lidz old medina (vecpilsēta)- caur netūristu vietām, kur vietējie mūs par Ungāriem, Portugāļiem, Horvātiem dēvēja. Bijam nogājuši ļoti daudz un ja likās ka viss ir ļoti tuvu, tad mēs bijām kļūdijušies. Paēduši nolēmam pastaigāt pa vecpilsētu- kur par fantastiskiem lieliem marokāņu lakatiem prasa 40 dh - 2.40 kā vēl var censties pusi nokaulēt - ( teikšu tā- Marakešā lakati mums izmaksāja 2x vairāk ar visu kaulēšanos) Fiksētās cenas tomēr man patīk labāk. Pa Fesas vecpilsētu iet pastaigāties nav ieteicams- viena iemesla dēļ- apmaldīties ir vieglāk par vieglu, tā arī sanāca mums. Bet tā kā viens no mūsu ceļa biedriem ir ļoti spītīga persona pēc pus h vai nedaudz ilgāk mēs tikām no Fesas vecpilsētas labirintiem laukā. Protams pa ceļam nesakaitāmas reizes tika piedāvāts mums apmeklēt kādu restorānu, jautāts vai neesam apmaldījušies un pēdējie puiši, kuri nāca mums pretī ar savu tekstu mūsos radīja smieklu šalti! Kad pajautāja mums vai esam apmaldījušies un saņēma atbildi : "Nē!" - viņu teksts bij sekojoš: " Cool couse we are drinking alcohol and we are high! " Atpakalj ceļā piestaājām pie Austrumu saldumu stenda kur saujiņa šo gardumu maksā 12, dh ( ~ 0,65 sant) Izejot ārā no vecpislētas iesēdamies Petit taxi ( mazi sarkani taksometri- citās pilsētās oranži vai brūni taksometri kurā vairāk par trim cilvēkiem neielien) . Tajā brīdī ir pilnīga pārlieciba, ka adrenalīna šodienai pietiks. :) par taksometru no vecpilsētas lidz stacijai samaksājām (nakts tarifā) 14,dirhamus. Cik patīkams pirmās dienas noslēgums! :) 2 Diena sākas meklējumi uz Tanneries ( ādas krāsotavas)- reizēm ir vienai grūti tikt galā ar 2 vīrieshiem, kuriem liekas, ka visu viss labāk zin. Atstājot mašinu stāvvietā - pēc kartes izskatās, ka vieglāk par vieglu būs atrast krāsotavas. Sākam jau iet, kad kāds vīrietis angliski bļauj: - " Tanneries" this way! " bez maz aiz rokas velk ciāa virzienā. Nolēmām ietaupit laiku un iet viņam līdz. Uzvaicājot cenu viņš atbild: " Cik došot tik būšot labi" - Ved, ved un uzved kaut kur pie savas mājas kalniņā, kur žāvējas pāris oranžas ādas. Bet izrādās, ka viņš gribēja paradīt skaistāko panorāmas skatu uz pilsētu. Beidzot ved mūs uz krāsotavām pa ceļam parādot austuves, šūtuves lidz vienā mirklī viņš uzsit vienam citam vīrietim pa plecu un saka mums, lai sekojam. Tas tādā tempā nesās cauri fesas labirintiem un cilweku pūļiem, ka likās nozaudēsim viņu. Caur pārtikas tirgu, kur svaigu piparmētru smarža vienā mirklī sāk pat pamatīgi reibināt un šaurām ieliņām kur knapi var izspraukties cauri. Līkums aiz līkuma un parādas uzraksts "Tanneries" (krāsotavas)- vīrietis anglju valodā laipni aicina kāpt augša, lai redzētu procesu. Aiz trepju līkuma stāv kaudze ar svaigām piparmētram, kuras viņš dod katram un bridina, ka tā esot dabigā gāzmaska! Tuvojoties pašai augšai- sajūt skarbu smaku,bet kā izradas vismaz mūsu 3iju deguni ātri pierada un piparmētras pat isti neizmantojām! Vēsture interesanta- esam pašās pirmajās Marokas ādas krāsotavās, kur strādā 280 cilvēki un visi no paaudzes paaudzē. Process sarežģīts: ādas attirišana, balinašana, mikstinašana, krasošana un žāvēšana. Procesā, kad agrāk nebija mazgajamās mašīnas, tad cilveki ar kājam bradājuši ādas. Viņu kāju āda ar laiku ieguvusi baložu mēslu un amonjaka aromatu. Tie komponenti tiek izmantoti, lai no ādām dabūtu nost vilnu un gaļas paliekas. Viss process notiek 45 dienas- vispār, ja godīgi, tad tas viss pašam jāredz :)Protams atpakaļ jātiek pašiem- uzraksta mums tik uz lapiņas arābiski kā sauc vietu, kur mums jānonāk. Aizstaigājam tik šķībi greizi, ka lidz stāvvietai bija jāņem taksis.Esam auto un sākam mērot ceļu uz Merzougu - Tuksnesi. 7h brauciens jaiespēj 5h kāmēr gaišs. Esam Merzougā- pulkstens pus 9 vakarā - esam iepazinušies ar mājas saimniekiem Hasanu un Anni - ļoti patīkami cilvēki- Viņu Riāda (viesu nams) ir tik ļoti skaists- saucas " SAF SAF" ( info, 80€ nakts- vakariņas, brokastis iekļautas). Riāda 3 istabas - viņi ņem tikai vienu kompāniju vai ģimeni, lai justos brīvi un nepiespiesti kā mājās. Viņiem ir ļoti skaists dārzs un audzina viņi bērniņu -1 gadu vecu kamielīti sauc viņu Ziri ( tulkojumā moon light.) Vakars ir ļoti silts Anne teica, ka iepriekšējās dienas- bijis 50- 60 gradu karsts un šodien viņai esot vēsi. Sēžam uz terases un tūliņ baudīsim vakariņas. (Šajā vietā brokastis un vakariņas bija viss gardākās visā ceļojuma laikā Hasans ir vienreizējs pavārs.) Rit ceļamies agri 6šos uz saullēktu! Tuksnesis- atrodas 3metrus no terases - tik kruta :)) 3Diena Tuksnesis. Ejam skatities saullēktu caur dažu palmu audzi izejot- paveras skats uz tuksnesi kalnainu ne gludu. Neaprakstāmi skaists skats un elpu aizraujošs, tik protams, saulriets tuksnesī ir vēl labāks un jāredz ir NOTEIKTI. Tad nu pēc vakar vakara norunas dodamies, braucienā pa tuknesi ar džipiem. Pa ceļam noīrējam līdzi sand board 300Dh - 18,- lati un pats brauciens ar džipu pa tuksnesi- 1200 dh ( 72,-) un mēs braucām paši ar savu džipu. Hasans pa priekšu ar savējo rādija ceļu. Par dzivniekiem un bistamibu nav jāuztraucas. Tuksnesī nēesot nekā bīstama tā Hasans teica.- Viņš ir piedzimis un uzaudzis tuksnesī un viņam neviens nav nekad iekodis. Hasans mūs aizveda uz ciematiņu kur dzīvo neliela kopiena no Sudānas - vinji spēlēja savu tautisko mūziku, kura bija tik interesanta, ka iegādājāmies CD. Bildēt gan var tikai tos, kuri uzstājas, jo kad jautāju meitenēm, kuras cepa maizi vai drīkstu viņas bija tik nelaimīgas, ka gribu viņas bildēt. Daudziem ir bails, ka viņu nobildēs un viņus bez viņu ziņas izmantos reklāmās un citādās publiskās vietās, tas ir vienīgais iemesls kapēc pret bildēšanos viņi ir tik skeptiski, Braukt pa tuksnesi ir tāds adrenalins, lai gan tie pauguriņi nav lieli tas džips varot viegli apgāzties. Mušas mušas mušas- tās te neliek tevi mierā ne vienu pašu sekundi. " Varam braukt uz sarkanajam trasem :" teica Reinis un gandrīz apgāza mašīnu. Sand boarding esot kruts- ja smiltis ir cietas, tad slīd fantastiski, bet ja viņas ir mīkstas un grimst , tad tu krīti... Kad pēc 3 stundām mums ir gana tuksneša izzināsanas Hasans mūs nogādā " Tuksneša Oāzē", kur mums tiek pasniegts Launags pie baseina. Pēcāk ar peldēšanos un sauļošanos. (350 dh 2,- cilv ) pēctam dodamies vakara noslēgumā ar kamieļiem uz tuksneša augstienēm vērot Saulrietu. ( kamielis 150 dh 9,- vienam cilv) . Pilnīgi noteikti kaut vienreiz dzīvē tas ir jāizbauda! :) Tuksnesis Erg chebbi dunes - 15 km platumā 50 garumā ar pilnīga baltām sakstām smiltīm un pāris pasakainām berberu oāzēm, kur nobaudīt grauzdētus riekstiņus un Berberu viskiju (melnā tēja sajaukta ar piparmētru tēju un ļoti daudz cukura). Šajā pasaules malā ir sava harizma - to nevar aprakstīt- tas ir jājūt! 4diena. Kā mans draugs vakar vakarā uzzināja, kad es aizmuku gulēt . Hasans ir izveidojis savu skaisto dārzu tuksneša pakājē pats savām rokām. Laistīšanas sistēma dārzam sastāda 4km gara šļauku vikne. Tagad tuksnesis atrodas tur, kur agrāk ir bijusi jūra. Jūra esot vēljoprojām, tikai- zem smiltīm un vietās, kur tuksnesī ir oāzes tur ūdens ir tuvāk virszemei. Esam ceļā uz Essouiru priekšā 763 km garšs ceļšs. Pa celjam jāredz Todra Gorge un Patreiz mana Maroka naw tirgi, uzbāzīgi tirgoņi, tā nav netīrība- tas ir Tuksnesis- miers, Harmonija, dabas skaistums...540 Dh 32,40 ,pielieta pilna bāka( mitshubisi Pajero). Tusnesī degviela 7,4 dh litrā. Todra gorge Klintis- pēc nostāstiem un aprakstiem likās, ka būs iespaidīgāks skats, bet varbūt ja ne būvdarbi kas tajā laikā norisinājās, tad butu varenāks skats. Principā visi bija ieteikuši Todra Gorge apskatīt agri no rīta, kad saule lecot izgaismo šauro eju starp stāvajām klintīm un saules stari spēlejas dzidrajā avota ūdenī kurš vijas starp klintīm. Dzidrai avots, kurš pārvēršas upē un ta ūdens ir tā mitrinājis zemi apkārt Todra Gorge un pilsētai, ka ielejā gar upi viss ir zaļš, auglīgs un ar neskaitāmiem simtiem Palmu, Ceļš no Orzazattes uz Marakešu caur kalniem ir fantastisks. Skats ir elpu aizraujošs un tik skaistus kalnus nekad nebiju redzējusi. Serpentīna ceļšs dažbrīd ved pa kalna pašu kori, kur abās pusēs ir stāvas nogāzes. Par Orzazzati. Labi vien, ka palikām 2 naktis tuksnesī tā vietā, lai brauktu uz Orzazatti. Tā ir plaša, tīra pilsēta, bet tik garlaicīga ( gaumes jautājums) ! Vienīgais ko tur vēlējos redzēt bija " Atlas film studios" - kur filmētas daudzas filmas. Redzot teritoriju jūtos vīlusies. Braucot garām teritorija nebija ne cik liela un prastas ēģiptes statujas rotāja sētas mūri un rekvizīti kurus varēja redzēt teritorijā ne cik mani neuzrunāja. Bet kas zin kādam gan jau ka patiks. Es izlēmu iztikt. Mans draugs, kurš nevienu vien filmu un reklāmu latvijā filmējis nemaz nešķita ieinteresēts to visu padarīšanu redzēt. Vēlu vakarā ap 9 viņiem Ierodamies Essouirā- Naktī braukt ir biresmīgi!!! Bīstami nav tas ka tev kāds uzbruks, bet ka neko īsti neredz un tur kur ir ceļu remonti, tur tik lēni jābrauc,ka bails. Rahids ( mūsu noīrētās mājas menedžeris) mūs satiek stāvvietā. Mūsu noīrētā māja uz 7 dienām ( http://www.villarenters.com/rent-villas/morocco/essaouira/stylish-house-essaouira-63112 ) mājā 3 guļam istabas un 5ci stāvi -1 mais atpūtas stāvs otrais virtuve ar ēdam zonu un atpūtas stūri, 3, 4turtais guļamistabas un 5tais ir jumta terase. Samaksājam par stāvvietu par visu palikšanas laiku - 7dienām. Kāds Rahida palīgs sariktē mūsu mantas ratveidīgos objektos un dodamies uz Villu Atlantis. Jokaini, atkal vecpilsēta un cilvēku burzmas pēc tuksneša rada jokainas sajūtas... esam izsalkuši un jautājam Rahidam, lai iesaka, kur paēst. " Le petit Perle" - tradicionāls marokāņu virtuves restorāns, kuru noteikti nevienam neiesaku, gandrīz nekas nebija garšīg ( vienīgais gardais biaj Zupa Harira ,kuru manuprāt negaršīgu nevar pagatavot.). Nebija vispār nekādas gandarījuma sajūtas :( 5diena dodamies uz pludmali un ieklīstam Fish market ( zivju tirgus) uzēst grillētu sea food (jūras veltes), kuras turpat uzreiz pagatavo uz grilla. Restorānu līkumiņš satāv no daudzām būdiņām, kur katrai ir savs nr ( 21, 44, 103 uc) mūsu turpmāko dienu iecienītākā bija NR "33" 530 (dh) pusdienas, kuras sastāvēja no garnelēm , zivīm un kalmāriņiem. Bija jaukas pusdieniņas. Ejam tālāk piestājam pludmales ēstuvē "Pizzeria salads bar" - roza vīna pudele, pica margarita un espresso izmaksāja 170,- dh ( 10,20 ls). Tālāk ejam pasauļoties, pludmalē visu laiku uzklūp Happy cake, Space cake (kūciņas ar visādu vielu piejaukumiem) tirgoņi, kur daži piedāvā hašišu un vēl visu pārējo narkotisko artilēriju. Pēc pasauļošanās izdomājam, ka vakariņās varētu paši uzgatavot garneles, bet kā izrādās lielās garneles nevienā tirdziņā nevarēja tovakar dabūt, tikai atkal zivju tirgū būdiņā nr " 33 ". Paņēmām pus otru kilogramu King Size Prawns (karaliskās garneles) - 580 dh ( nokaulējām uz 500 dh) 30,-. Mēs 4tri cilvēki super gardi paēdām. 6 diena uzēdam brokastis un Reinis ar Andu paliek sauljoties uz jumta terases, bet mēs gan dodamies 22km uz Agadiras pusi un Sidi Kaouki- blakus Dunes of Cap sim no kurām pa labi vēju ķer daudz ģenerātotri. Šo pludmali iecienījuši sērferi. Pludmalē pieejamas kamieļu un zirgu izjādes un cilvēku šeit ļoti maz. Tik lieliski! Suvenīru tirgonis uzbrūk tik vienreiz un nav pārak uzbāzīgs ... okeāns šeit burvīgs- ūdens šķiet auksts, bet ātri var pierast! Pēc laika man sagribas dikti ēst- iesim iemēģināt no pludmales redzamo dīvaino kafūzi kā nekā pus 5cos jābūt mājās - Bochra ( Villa Atlantis mājkalpotāja)- gatavos vakariņas- (Spicey maroccan soup - Harira) , tad dārzeņu salātiņus un vēl (Lamb tagine ar almonds un prawns - Jēra dadžīne ar plūmēm un mandelēm). Tā nu atnācām paēst uz restorāniņu "Beach club kaouki"! Www.sidi-kaouki.com Sienas apzimētas ar fantastiskiem zīmējumiem. Otrajā stāvā ir balkonterase, 3 stāvā jumta terase un 1 stāvā ir inventāra noma :) manuprāt sērferiem un kaiteriem te ļoti patiktu. Coca cola, corona un garneles ar fri un salātiemm ir mana izvēle. Coca cola 15 dh otrais ēdiens 80 dh. Kopā par 2 cilvēkiem un coronām-286Dh. Atpakaļ ceļā Argan eļļas koopertīvā sev un drauga mammai nopirku Argan eļļu ar aromātu. 170, dh 1gab. 7diena- braucam uz Legziras pludmali. Draugs brokastis gribēja uzcept olas, tik nesaprotot kādu pārdevēju tirgū nopirka jau vāritas! Amizants bij skats, kad viņš mēģināja olu virs karstas pannas pārsist un čiks vien no tā sanāca :) Bet vārītas bija ļoti gardas un kad nu brokastis bijām paēduši devāmies garajā ceļā. Stāvvietas puiši uz riepām ar krīta krustiņiem atzīmē cik dienas mašīna stāvvietā stāv tik mums bija uzlijis vakar lietus un no krustiņiem vairs nebija ne ziņas Nez vai viņiem pēc lietus tā sistēma nenojuk. Pa ceļam iepirkāmies Agadirā Marjane ( milzīgs lielveikals kkas līdzīgs Rimi vai Maximai)- ceļš pa kalniem gar okeānu bija vārdiem neaprakstāmi skaists. Tiznitā mūs apturēja policija, Draugs bija pārbraucis pie luksaforā degošas sarkanās gasimas. ( luksafori ir ļoti reta parādība, ja ir tad parasti nestrādā un citreiz ir ieslēpušies palmā vai ar dikti blāvām gaismām) Sods 700dh ! Policisti angliski nerunā- bet franciski kaut ko var pateikt. Tik tas mums necik nederēja! :( Tad nu neko nesarunājuši, samaksājuši sodu, dabūjuši dīvaina paskata lapiņu pēc 15min dodamies tālāk :) Esam klāt Legzirā. Bet pirmais japaēd! Apvesti ap pirkstu nēesam un tiešām ir caurumi klintīs :D Tik l no vietas, kur var noiet pludmalē īdz viņiem gabaliņš diezgan liels jāpaiet :) Tpēcā no sākuma ieturēsimies. Pie pašas stāvvietas lejā pludmalē ir vairākas kafeinīciņas. Izvēlamies terases restorāniņu un paņemam grilētas zivis! Biju gatavojusies, ka te neko citu nevarēs dabūt (pēc Lonely planet aprakstiem), bet viss ok bija arī Kus kus (līdzīgs mannai vai smalkākiem rīsiem) ! Fantastisks skats, kaut kas tiešām brīnišķīgs. Iesaku katram to vietu apskatīt. Nezinu tik kas tur no jūras bija izskalots- izskatījās pēc milzīgiem zirgu mēsliem un neprātīgi smirdēja :( 8diena-šodien relaksācijas diena dodamies uz kaiteru pludmales galu, kurš ir tālāk no vecpilsētas. Vējšs pamatīgs, smiltis iet griezdamās, saule aiz mākonīšiem. pēc 1h gulēšanas smilšu vētrā viss apnīk un ejam uzēst. Atnākam uz pludmales ēstuvi "Ocean vegabond" - šādā pašā nosaukumā un stilā , gandrīz pie pašas pludmales ir arī "Ocean vegabond" viesnīciņa. Šeit restorāniņā valda nepiespiestība, pozitīvisms un brīvība- iespējams iedzer alu vai vīnu. Mēs Paņēmām zivtiņas ar salātiem un frī- tie te biežii tiek likti klāt un roza vīna pudeli! Zivs viens ēdiens 80dh ( 4,80) un vīna pudele 195 Dh - espresso 15 dh - (kopā 370 dh par 2) cilv) Ēdiens šeit tiešām ļoti gards. Tad nu lēnām caur zivju tirgu pie ostas nopērkot 4 Dorādas (zivis), kas maksā-(70 dh 4.20,-), tad caur dārzeņu tirgu dodamies mājās gatavot vakariņas. 9 diena -āra apmācies- nekāda pludmale nespīd! :( Un lai nesēdētu mājas braucām uz Oalidiu meklēt naktsmīnes un uzēst austeres. Tā bija vienīgā vieta, kurā naktsmītnes nebijām norezervējuši. Pirms došanās ceļā brokastis atnākam uzēst pie moliņa uz "Taros" terases- vienīgais riktīgais bāriņš kur vakarā var iemalkot kokteilīšus- to te ir ļoti plašs klāsts! Maksā gan wiņi te vairāk kā pie mums latvijā ap 5,- 6,- lati! Braucam uz Oalidiju! Ceļš labs- skaists skats! Atbraucam uz Oalidiju, protams, atrast neko nevar. Jokaini te viss, kluss, tukšs un mierīgs.. Ieraugu "Lonley Planet" aprakstu par vienu viesnīciņu ar restorānu, kurš skaitās labākais visā Oalidijā (L'Initiale) izskatās ok :) Protams, ka viss pilns- toties mums palaimējas un vadītāja mums piedāvā Apartamentus savas mājas pirmajā stāvā. No turienes līdz okeānam jāpāriet pāri ielai un kāpām un esi klāt. pārnakšņot maksāja 1000 Dh 4cilwēkiem! Bet kas tad nu, austeru nav- kaut kāds piesārņojums okeānā un austeru ferma slēgta . :( Pusdienas ar nevar dabūt jo viņiem te ar dienas vidū siesta un neviens nestrādā no pulkstens 15;00 - 19;00 vakarā. Saimniece piedāvā kafiju un šokolādes kūku, lai galīgi nenomirstam badā. Dikti gardi.Atpakaļ ceļā sanāca braukt naktī , tas bija vājprāc!!! Vēl lietus- redzamība caur logu 0 .... Briesmīgi! :( atbraucam ieparkojām džipu 5cm platā šķirbā jo stāvvietā līdz pēdējam pārpildīta. Vakarā devāmies ēst uz restorāniņu "Dar Saltane" Essouirā - runā te tikai franciski- edienkarte ar tikai franciski, bet gardi. 10 diena. Šodien Pludmale Paguļam 3h ( ilgāk tajā karstumā nevar izturēt) un ejam atkal uz "Ocean vegabond". Tad gājam pirmo reizi ceļojuma laikā Iepirkties tik neko nenopirkām. Aizgājām mājās, nolikt visas mantiņas un izdomājām, ka lai iemācītos kaulēties ir jāiedzer drosmei :D Pa ceļam uz restorānu, kuru iepriekš Visiem gribētājiem iesaku norezervēt, kaulējoties māsas dēlam nopērkam kurpītes , kuras no 50dh nokaulejam uz 40 dh, bet iedodam visus 50- jo bija pirmais pirkums un kaulējiens- man zida jogas bikses no 250 uz 150dh nokaulējām- un vīriešu ādas iešļūcenes no 150- uz 105dh nokaulēja! Atnācām ēst uz "Chez Sam" ostā! restorāns gaumes jautājums puse no tā ko mēs pasūtijām bija ļoti garada , otra puse ne visai. Pēcāk aizgājam uz "Taros" iedzert pa kokteilītim, tad nu mēs meitenes devāmies mājās, bet puiši aizgāja meklēt Essouiras Klubiņus. 11 diena - Pēdējā Essouirā- pēc brokastīm nedaudz uzkāpju uz jumta terases pasauļoties kādu stundiņu. Tas bija vēl neizturamāk kā pludmalē. Pēdējo reizi ejam uz "33" būdiņu zivju tirgūi uzēst grilētās jūras veltes. Sačammājamies- es piepildu guest book un laižamies tālāk! Izgājām ar koferiem caur visai vecpilsētai un tiekam pie mašīnas, braucam uz Marakeshu. Lielisko ceļu dēļ mēs 60km vietā braucām ar 72- un policija apturēja un tikām pie jau otrā soda 300Dh. Un tad sākas šausmas kādus 50 vai vairāk km jābrauc uz 60 dēļ remontdarbiem. Tā kā 11 dienā uzzinājām ka marokā ir radari.Iebraucām Marakešā jau vakarā- tik ļoti bails man sēdēt mašīnā nav bijis nekad! Drausmīgi! Riteņbraucēji, cilvēki, zirgu pajūgi un visu izmēru automašīnas pārvietojas pa ielu! Mašīnu atstājām pie Djemaa el fna laukuma nezinot kur- atrodas mūsu Riāda "Laora" - attālumi ir 3x lielāki nekā uz kartes. Vadoties pec "Lonley planet" kartēm gājam mēs pareizi, bet nu bij par traku un viens opaps mums pieteicās palīdzēt. Beigās aizveda lidz ielai uz kuras mums kaut kur jameklē Riāda (viesu nams). izgājam visu ielu, āra tumšs, atrast neko nevar! Riādas meitene atsūtija pēc mūsu koardinātēm mumsi pakaļ puisi. izrādās "Laoras" ieliņai bijām pašāvuši garām. iekārtojāmies un devāmies vakariņās, uzēdām vienā no Jema el fna laukuma jumta terasītēm. 12 diena Aizstaigājām ar kājām īidz "Jardin majorelle"- ļoti skaists dārzs ( Tagad tas ir Īva Sanlorāna dārzs un tur ir piemineklis viņa piemiņai) Neskaitāmi daudz palmu šķirņu un kaktusu. Ieeja 30dh Pēc tam ejam meklēt ,kur uzēst. Atrodam "Grand cafe de la poste"- ieteikta vieta vienā no Marokas apakstu grāmatām un te pasniedz alkoholu . interjers skaists! šeit rēķins bija viss lielākais.Šodien bija mana pēdējā diena, kad varēju tikt pie Hennas ( tradicionālie Marokāņu sieviešu zīmējumi uz ķermeņa, kuri pēc laika noiet), ko ari izdarīiju. izgājām caur tirgiem meklējot, bet izrādijās, ka visas Hennas ziimētājas ir sasēdušās Jema El Fna laukumā! Pie tik lielas izvēles es apjuku- ilgi rinķoju, lai atrastu kādu kurai uzticēt un kurai maksāt par to naudiņu! Ieraudzīju vienu, bet kāmēr skatījos, ka viņa kādam zīmē hennu, tikmēr pienāca cita, kura man likās ka ir arī īstā ap gadiem 20- paprasīja kādu gribu zīmējumu un tā kāmēr šķirstīju un skatījos tikmēr viņa sāka zīmēt! Tik pajautāja cik lielu un kādā krāsā (melns vai brūns) Ārkārtīgā ātrumā un ļoti skaisti tapa mani zīmējumi. Manai gaumei ļoti patika. Teica, ka turēsies mēnesi, tad redzēs kā būs! Sākumcena bija 5 tukstoshi- tad 600dh- tad 500, kad apmainijāmies ar īsto tattoo izrādīšanu nokrita uz 450, bet tā kā man viņa likās forša un tiešām skaisti un daudz sazīmēja, tad beigās 400Dh biju gatava atdot! Vakarā aizgājām uz Restorāniņu kuru ilgi meklējām, bet tā kā nebijām viņu rezervējuši viņā netikām. Cafe "Araba" Jumta terase iesaku apmeklēt ik vienam kurš Marakešā pabūs. Tad nu ilgi ilgi meklējām kādu vietiņu kur varētu tikt pie vīniņa. Līdz viens puika bļaustijās un bļaustijās, ka piedāvā paēst līdz izkliedza maģisko vārdu Beer ( alus) :D Tad nu aizgājām uz turieni. 20 m no Jema el Fna laukuma uz mazas šķērsieliņas. Fantastisks interjers- un ārkārtīgi gardi un protams arī Vīnu varējām iedzert. Diemžēl nosaukumu neatceros. 13 diena laižamies prom uz " Cascades d' ozoud" ceļš no Marakešas ārā ir neciešams. Tāds vājprāts es pa turieni braukt nespētu. ik viens mirklis uz ceļa ir avārijas situācija! Laimīgi tiekam laukā un nesamies uz Cascades D Ouzoud ( ūdenskritums). Beidzamais ceļa posms bija viss trakākais. Serpentīns augšā kalnā ar šauru celiņu, kur vienā malā klintis, no kuram var kkas nobrukt un otra pusē aiza. Nekādu norobežojumu nekā- tikai pāris centimetru plata grants maliņa.. Protams vadoties pēc kartes pirmo reiz iznesāmies cauri Ozoudei, jo likas, ka tur tak nevar but tāds ūdenskritums. 16km aizbraucot uz priekšu metam cilpā un braucam atpakalj uz to vietu, kur uzbāzigie stāvvietas puiši mūs par katru cenu gribēja auto novietot tieši tur kur stāveja viņi! Rezultātā ieraudzījām" baltus" tūristus un sieviete apgalvoja, ka ūdenskritums ir 2min attālumā no stāvvietas! Nevar būt- atšujam visus gidus, jo liekas ka viņi mūs grib apčakarēt! Tiešām pēc 2min ir ūdenskritums, kuru redzam tieši no augšas. Bet nē man gribējās redzēt no lejas. Kamēr mētājamies no viena akmeņa uz otru un saprotam, ka nekur netiekam ar mums sāk runāties puisis. Kurš beigās izrādās Oficiālais tās vietas gids ( viņam pat kaklā karājas kkāda karīte) Un ir nenormāli sakarigs! Par noveššanu un info 100dh uz 4cilvekiem! Ahhh cik skaisti džeks tik draudzīgs. Noveda gar merkaķīšiem, visur mūs sabildēja, kur vaidzēja padeva roku. Tas ir otrais augstākais ūdenskritums Āfrikā aiz Viktorijas ūdenskrituma! Tas ir jāredz savām acim! Pēc apskates Gids mums iesaka vietiņu, kur iekost. Pie Berberu ģimenes, kura gatavo ļoti gardus ēdienus. Nav ēdienkarte, bet piedāvā no visa pa druskai ko tajā brīdī gatavo. Ārkārtīgi viesmīlīgi, draudzīgi un gardi. Braucam uz Oalidiju! Garš ceļš priekšā! Pēdējie 50km mūsu saīsinātās ceļa versijas bija briesmigi- nevis asfalts bet atliekas no viņa- āāaarprāac! Ieradāmies kādos 9viņos vakarā. Nolikām mantas un devāmies uz fantastisko restorānu vakariņās. L'Initiale restorāns skatās labākais Oalidijā kā jau minēju. Tā kā austeres saindētas, tad ēdām visu citu, ko piedāvāja, gliemežus, museļus, krabjus un visus iespējamos sea food ( jūras velšu ) variantus. 14.diena. Ceļamies, brokastis viesnīcas L'Initiale restorānā un dodamies ceļā uz Casablancu, jo 11;00 jau jāatdod mašīna. Ceļš gar okeānu fantasisks. Var redzēt, kā viņi visu audzē, kā vāc . kā sāli iegūst. Tā kā "Tom tom" navigācijai vads bija nosvilis jau hmmm, kad devāmies uz Legziras pludmali, tad ceļu uz nomu vaidzēja atrast pēc kartēm, kuras bija grāmatās vai pēc atmiņas. Mums tas principā izdevās nevainojami, jo kaut kāda maratona dēļ tā iela, kur mums bija noma bija slēgta, bet parunājoties ar policistu un nomas meiteni, puisis atbrauca mašīnai pakaļ uz turieni, līdz kurienei bijām tikuši mēs. Atdevām mašīnu un devāmies uz viesnīcu ,kuru bijām norezervējuši pēdējai naktij Villa Blanca. Iečekoties varēja tikai no 13:00 somas atstājām viesnīcā un devāmies uz pludmali- kur protams nevarējām atturēties un iekodām MC Donaldā :D garšo tieši tāpat- tik mac Bekonu gan neprasiet :D Iekārtojāmies viesnīcā- mmmm āra kafeijnīcas terase bija fantastiska, kurā pāris stundas saulītē sēdējām, pļāpājām un ķērām pēdējo iedegumu. Vakarā aizdevāmies uz viesnīcas restorānu - ārkārtīgi labi paēdām un devāmies pie miera :) 15 diena. izbraucam uz lidostu ar iepriekšēja dienā norezervēto taksistu 250dh - un pus h nevainojams brauciens! Kura laikā redzēju ka vienā aplī 3 joslu vietā mašīnas ir spējīgas sastāties 12 rindās. Esam lidostā. Tad nu sākās jautrība ar lidostas izciešanu, lai tiktu iekšā lidostā jāiziet pārbaude. Somas jalažj caur rentgenu- jāņem nost jostas un grabulji, tad tu tiec iekšā. Ejam iečekoties viss notiek gliemeža ātrumā. Mūsu lodziņā kaut kas salūzis un meitene sēž neko nedara un grauž nagus! :( neticami, bet iečekojamies,tad ejam meklēt no kurienes tad dosimies uz milānu. Ejam un atkal kontrole. Visu parādam, izrādās tāpat kā pie iebraukšanas arī pie izbraukšanas jāaizpilda deklarāciju lapele. Tautība jāraksta Lettonie- savādāk neko nesaprot. Prasa arī adresi marokā, kas manuprāt ir diezgan jokaini, ja nu dzīvoji teltī vai kemperī vai vispār bruac cauri.- ok tas aizpildīts ejam atkal, tiekam garām vieniem džekiem un jau nākamie prasa vai nav nekas deklarējams un tad tik laiž tālāk. Manam Draugam pajautāja vai nav viņu vietējā naudiņa? pateica, ka nav un Tā nu viņnu tugrikus mēs mierīgi dabūjam ārā no valsts. Tad pēc tam atkal lodziņš ar pases kotroli, zimodziņu pasē un atkal rentgena un pīxtuļu pārbaude! Vāks- bet tad mocības galā un varam iet tālāk. Ēst lidostā - casablankas terminalā nr 2 nav vispār nekā - kkas vecs, auksts un negaršīgs. Lidmašīnā ļoti gardi paēdām. Un ieradāmies nemīlīgajā, aukstajā un mitrajā Milānā. Kurā, bez viesnīcas, vakariņām un nākamajā dienā launaga ar paziņu nenotika. Atgriezāmies Rīgā laicīgi un labi! Uz maroku noteikti gribēšu vēl- tikai noteikti uz 2vām vietām- Tuksnesis un Pludmale un nekas cits!!! :) Ceru, ka info noderēs un bija kaut nedaudz interesanti, jo visu ko pierakstīju dienasgrāmatā, šeit pārrakstīt ir nereāli. Ja rodas kādi jautājumi centīšos jums uz viņiem atbildēt.