Atmiņas par nedēļu Boneirā un Kurasao

Šoreiz nav tā, ka aprakstu iespaidus, tikko kā atgriezies no ceļojuma. Kopš mūsu ceļojuma uz Nīderlandes Antiļu salām Boneiru (Bonaire) un Kurasao (Curacao) jau pagājuši gandrīz pieci gadi. Pēc tam esam pabijuši vēl daudzās vietās, tajā skatā arī dažās tuvākās un tālākās dienvidu salās, tomēr arvien biežāk sākam apspriest iespēju atgriezties mazajās dienvidu Karību saliņās. Šo aprakstu „izprovocēja” manas meitas lasītā meiteņu žurnāla „Joy” oktobra numurā (100. lpp.) publicētais jūsmīgais apraksts par „Kirasao”. Es nebūt neiebilstu pret jūsmīgo vēstījumu... un arī no savas puses varu apliecināt, ka Kurasao noteikti ir vieta, kur ir vērts aizbraukt, ja gribat nokļūt krāšņā Karību salā, tajā pašā laikā, pilnīgi saglabājot arī Eiropas un konkrēti – Holandes izjūtu. Tomēr, neprecizitāšu „Joy”aprakstā, manuprāt, ir pārāk daudz. Sākot jau ar dīvaino tulkojumu „Kirasao” un lidojumu cenām.

Sākšu ar praktisko pusi. Lidojuma no Rīgas cena „sākot no Ls 828”, kā teikts „Joy” aprakstā tāda ir tikai tad, ja tiešām pērkat lidojumu no Rīgas ar vienu aviakompāniju un nemaz nerūpējaties par iespējām ietaupīt. Kad 2005. gadā lidojām mēs (tiesa – uz Boneiru), KLM vēl lidoja uz Rīgu un KLM lidojums no Rīgas uz Boneiru (abos virzienos) maksāja 500 Ls. No Amsterdamas – 500 eur. Tagad lētāki ir lidojumi uz Kurosao. Tiesa, es neatradu lētāk kā par 600.eur no Amsterdamas, tomēr, ņemot vērā, ka tagad līdz Amsterdamai var tikt lētāk – arī tagad, manuprāt, var iekļauties 500 latos par lidojumu.

Lidojums arī ir vienīgās lielās izmaksas, jo viss pārējais nebūs dārgs. Piemēram – pikapa (Toyota Hilux) īre uz nedēļu Boneirā mums izmaksāja 200 USD. Mums to piedāvāja viesnīcā (apartamentos) „Hamlet”, kur bijām apmetušies. Izīrējot lidostā būtu ap 240 USD.

Mēs Boneirā pavadījām 2005. gada janvāra pēdējo nedēļu. Uz vienu dienu bijām aizlidojuši uz Kurosao. Agri no rīta ar pavisam mazu lidmašīniņu (skat. vildi) turp un vēlu vakarā ar lielāku (līdzīgu veco laiku AN-24 vai jaunāku laiku Fokker...). Līdojumi starp Boneiru un Kurosao ir pavisam lēti. Uz trešo Nīderlandes Antiļu salu – Arubu – dārgāki, bet arī „paciešami”. Ja mēs salās pavadītu ilgāku laiku, tad noteikti aizlidotu arī turp.

Ja būtu tāda iespēja, es Nīderlandes Antiļu salās labprāt pavadītu vismaz 2 nedēļas, tās sadalot starp visām 3 Nīderlandes Antiļu salām - Arubu, Kurosao un Boneiru. Attiecībā uz Boneiru un Kurosao es pārliecinājos, cik ļoti precīzi un trāpīgi ir „Lonely planet” apraksti. No savas puses varu piebilst, ka Boneirā noteikti ir jāizbrauc pa „Washington Shlagnby” dabas parku (un tam obligāti nepieciešams pikaps vai džips), noteikti „jāpadedzinās” Mazās Boneiras idilliski baltajā koraļlu smilšu pludmalē un, protams, jānirst vai jāsnorkelē. Šajā ziņā neesmu liels eksperts, tomēr līdz šim Boneiras un Kurosao koraļli ir skaistākie no tiem, ko esmu redzējis. Pie tam – tie ir ļoti seklu, tāpēc, pieņemu, ka nenirstot, bet tikai snorkelējot es neko daudz nezaudēju. Varbūt tomēr kļūdos... jo uz Boneiras auto numuru zīmēm stāv rakstīts „Divers Paradise”.

Kurosao ļoti skaista galvaspilsētas Vilemstedas vecpilsēta ar jauno – augsto un veco – pontonu – izgriežamo (ne paceļamo kā raksta „Joy” :) tiltu. Pabijām arī vienā no pludmalēm un dabas parkā saļas vējainajā – viļņainajā pusē. Vienas dienas laikā līdz delfinārijam tikt nepaspējām Tas palika nākamajai reizei :). Vēl viens iemesls kāpēc ir vērts apciemot Kurosao, ir jaukais izceļošanas zīmogs pasē, kurā tā arī rakstīts – „Thank you for visiting our beautiful island”. Diemžēl tas man palika vecajā pasē. Es gribu tādu arī jaunajā... un laikam jau nav cita veida kā to iegūt, kā vien vēlreiz apciemot Kurosao :).