1001 nakts zeme

Esmu bijusi AAE nu jau 2 reizes, pēdējo reizi apm. pirms gada. Pirmo reizi braucām darījumu partneru meklējumos. Jāsaka, ka piedzīvojums jau ir Dubaijas lidosta- vienā zeltā un marmorā, ādas dīvāniņi, strūklakas- vienu vārdu sakot- lidosta ir kā vārti, kas norāda uz to, kāds greznums sekos. Un tiešām- ēkas, viesnīcas u.c. ir tādas, kā varētu iztēloties no 1001 nakts pasakām. Viss modernākais, kas vien šodien ir pieejams ir apvienots ar tūkstošiem gadu senām arābu tradīcijām. Kartsums tur par tā saucamās ziemas laikā ir ievērojams- 25-30 grādi, vasarā tur braukt labāk neiesaku, būs kā uz cepešpannas. Tagad zinu, ka pat vietējie, ja vien var, jūliju un augustu cenšas pavadīt kaut kur "mērenākos grādos", piemēram, Eiropā. Smieklīgākais, ka viesnīcās vienmēr tiek rakstīts, ka ārā temperatūra ir 39 grādi pēc Celsija, patiesībā var būt pat 50 grādi, bet tādā gadījumā viņiem viesnīcās jādod atlaides, jo nevar atpūsties pie peldbaseina (ir pārāk karsts). Pie AAE krastiem ir jauka pludmale, kur var meklēt brīnišķīgus koši sarkanus gleimežvākus, kas mūsu acīm izskatās visai eksotiski. Skatījos, ka te jau citi minēja par Dubai Shopping Festival- tāpēc neatkārtošos, varu tikai pateikt, ka lielajos "molos" var redzēt arābu ģimenes modeli visā krāšņumā- līdz acīm melnos lakatos tītas sievietes ( kurām starp citu zem šiem lakatiem ir vismodernākās dizaineru drēbes un kurpes) un vīriešus baltos "naktskreklos" ar galvautiem, kas visai lepni kā kuģi stūrē pa priekšu savai parasti no vairākām sieviešu personām sastāvošām ģimenēm. Jāsaka, ka Dubaja ir visdemokrātiskākā vieta arābu pasaulē, kur var ieraudzīt pat dažas arābu ģimenes, kas ir atteikušās no gadsimtiem senās ģerbšanās kultūras un ģerbjas kā cilvēki citur pasaulē. Man pat likās nedaudz žēl, jo man šķiet, ka uz "naktskreklos" ģērbtiem cilvēkiem es varētu skatīties un skatīties, īpaši no rītiem, kad brokastojost uz viesnīcas terases redzu "šādus" naktskreklus braucot ar velosipēdu:) Bet jāsaka gan, ka īstie AAE iedzimtie uz velosipēdiem nebrauc, bet gan labi kondicionētios džipos un citos luksusvāģos. Dubaija ir ļoti multikulturāla- tur ir daudz iebraucēju no Pakistānas, Indijas, jā, arī no Krievijas ( it īpaši dažādu meiteņu sastāvā, kas ir atbraukušas darīt to, ko viņas dara jau visā pasaulē...). Ir īpašs piedzīvojums braukt ar citos stāstos minētajām laivām pāri kanālam, apmeklēt tirgu, kur var dabūt visu, sākot no austrumu garšvielām, līdz dažādiem audumiem, kurpēm (ar kādām gan Eiropā Jūs izskatītos nedaudz dīvaini), viltotiem Rolex pulksteņiem un salīdzinoši lētām kašmira šallēm. Noteikums- protams, jākaulējas. Arī zelta ieliņa, kas satāv tikai no juvelierveikaliem ir lieta, kas jāredz. Tur var nopirkt gan rotas kā īstai arābietei, t.i., tādas, ka zem zelta daudzuma cilvēks pazūd, gan ko eriopieša gaumei piemērotāku. Tikai jāuzmanās- es nopirku vienā solīdā veikalā rokassprādzi, kas tika uzdota par balto zeltu. Tagad pēc gada, redzu, ka šur tur tā sauktais "baltais zelts" sāk nolobīties un apakšā ir paraistais dzeltenais... Tā ka, acis jātur vaļā. Vēl jau varētu stāstīt daudz, bet nevar jau rakstīt romānu, tāpēc pastāstīšu tikai vēl par vienu gadījumu- es un mana otrā puse iepazināmies ar vienu arābu Ali. Kā tas nācās, kā ne, bet tiešām sadraudzējāmies un kā balvu par mūsu labajām attiecībām braucām viņa džipā un viņš mūs aizveda uz tādām vietām, ko tikai iedzimtie zin. Piemēram uz arābu atpūtu tuksnesī, kas tomēr ievērojamie atšķiras no tūristiem piedāvātās atrakcijas, kur uz kamieļiem var izbraukt vienu mazu aplīti (patiesībā AAE tuksnešos kamieļi dzīvo savā vaļā). To ir grūti aprakstīt, bet gan ar speiāliem ēdieniem, ko ēd vienkārši ar rokām no traukiem (arī rīsus), gan dziesmām, dejām, ugunskuriem... to es nekad neaizmirsīšu. Piebilde- neksatoties uz karsto laiku dienas laikā, naktī tuksnesī strauji krītas temperatūra, tāpēc siltāka jaka noderēs. Tagad rakstam mūsu arābu draugam vēstules uz adresi oāze Nr. 3, Villa tāda un tāda...:) Kruti.:) Ja varat, noteikti aizbraucat uz AAE.