Mazliet saules ziemā...Šarmelšeiha... 26.11.06-05.12.06

Pirms došanās uz ĒĢIPTI parasti ieskatos šajā lapā un bieži atrodu ko noderīgu.Pēc ceļotāju aprakstiem vadoties,reiz pat izvēlējos hoteli.Šis gan nebūs jauks,slavējošs vai nopeļošs ceļojuma apraksts,bet vairāk domāts kā ieteikums, tiem,kuri gatavojas apmesties hotelī Country Club(der arī tiem,kuri dzīvos kaimiņos-hotelī Verginia).Šajā vietā nonācu,jo samita brīvdienas gribēju izmantot lietderīgi,bet ceļojumu uz Šarmelšeihu izplānoju mazliet par vēlu... Contry Club ir jauns hotelis un tiešām par norādītajām 3 zvaigznēm arī vairāk nevelk.Uz šiku nav ko cerēt,bet tiem,kuru atpūtu neietekmē zvaigžņu skaits,būs gana piemērots.Personāls ļoti laipns,sirsnīgs un atsaucīgs.Tajā reizē laimējās arī ar virtuvi-ēdiens bija garšīgs un daudzveidīgs,tikai uz maltīti nokavēt gan nebija ieteicams...vēlāk nekāda lielā izvēle vairs nebija. Hotelis atrodas patālu-ap 15 km no lidostas,Hadabā,un tiešas piejas pie jūras nav.Taču ir autobuss,kas norādītā laikā aizved uz hoteļa pludmali(viss bez maksas).Pludmale tur ir gluži kā pie mums-smiltis utt.Ekstrēmāku vietu cienītājiem iesaku,izejot no hoteļa,nogriezties pa labi un ,pa ielu līdz galam ejot ,pēc minūtēm 10-15 nonāksiet publiskajā peldvietā-klinšainā piekrastē ar skaistu skatu uz jūru.Te var snorkelēt un nirt zem ūdens;lieliski zemūdens skati,daudz dažādu zivju utt...Tikai noteikti ieteicams ņemt līdzi čības,jo vieta ir samērā mežonīga,viļņi lieli un uz koraļļiem vai akmeņiem viegli var savainoties.Par ieeju jāmaksā 10 poundi par dienu.Jāatceras,ka šajā pludmalē jau ap 16.00 saule pazūd aiz kalna un sauļošanās vairs nav iespējama. Diezgan vēlu attapāmies,ka autobusu,kas ved uz hoteļa pludmali,var izmantot citiem nolūkiem...-piem.doties uz veco tirgu(Old Market)Nav lieki jātērējas par taksometru,kas ir vienīgais pieejamais transports no Country Club uz jums vēlamo vietu.Ja arī izvēlaties taksometru,atcerieties-no Country Club līdz Old Market braukšana maksā 10 poundus,līdz izklaides un iepirkšanās vietai Naama Bay -15 poundus.Ja vadītājs prasa vairāk,mierīgi pagrieziet muguru un tūlīt aizbrauksiet ar citu vai to pašu vadītāju(kurš visai ātri bus pārdomājis). Visas kārotās lietas var iegādāties OLD MARKET,tur tās maksā krietni zemāku cenu,arī tad vēl varat kaulēties uz nebēdu...Arī paēst vai nopirkt dzeramo ūdeni,svaigi ceptus austrumu saldumus,augļus,sulas utt.varat vecajā tirgū..Iesaku nogaršot svaigi spiestas mango un guavas sulas.Lai atrastu sulu tirgotavu,dodieties uz tiem vārtiem,pa kuriem transports brauc ārā...Turieties pa ielas labo pusi ,ejiet kādu gabalu uz priekšu..garām nepaiesiet..Ja kārojas LABA kafija,aiz sulu tirgotavas taisni uz priekšu(līdz krustojumam ejot) atrodas vienreizējs kafijas veikaliņš.Tur tiek piegādāta kafija visai Sinajas pussalai,veikta kafijas pupiņu apstrāde un tālāka pārdošana.Pārdevējs Saids gatavo TĀDU kapučino,par kādu var tikai sapņot.Šo vietu ieteica Šarmelšeihā dzīvojošā Ilva un atliek tikai pateikties viņai par iespēju baudīt lieliskos dzērienus.Ja nestreiko vēders, turpat tirgū varat nomēģināt garšīgus vietējos ēdienus - tāmeiju (eļļā vārītas lauku pupu un garšaugu bumbiņas,ko pilda svaigi ceptā plācenī} un koftu(aitas gaļas veltnīši).Restorānos iespējams nobaudīt garšīgas jūras veltes,lēcu ,garneļu zupu...Lietpratēji labi izteicās arī par vietējo alu Stella. Ja nu gadās saķert vēdera kaiti,jāatceras,ka tā ir ļoti smaga un nogāž no kājām pat stiprus vīrus.Arsta vizīte grupas biedriem izmaksāja cairāk kā 100 $(par vienu cilvēku).Tāpēc vērts turēt kabatā mitrās salvetes un pēc iespējas bieži mazgāt rokas.Ja nav pārliecības par savu vēderu,varbūt atteikties no nezināmiem ēdieniem,citādi var iznākt ,ka jāzaudē ieplānotā ekskursija.Ir labi,ja pa rokai ir stipras pretcaurejas zāles un svaigi spiesta,nesaldināta citrona sula. Tiem,kuri grib kaut nedaudz iepazīt vietējo dzīvi,iesaku pārvietoties ar vietējo transportu-zilajiem mikroautobusiem.Piemēram ,varat doties no Old Market līdz Naama Bay...Tads brauciens nemaksā vairāk kā 2 poundus(vietējie maksā tikai vienu).Nav jābaidās no vietējo ļaužu uzbāzības vai necienīgas uzvedības,pat,ja sieviete viena ceļo šādā busiņā.To apstiprināja arī Ilva,krāšņa,izskatīga,jauna blondīne,kura šādi pārvietojas visu laiku.Tikai pašām jāatceras uzvedības normas-neģērbties un neuzvesties izaicinoši... Tagad tiem,kuri gribēs doties uz Mozus kalnu...Augšā tiks arī mazs bērns vai padzīvojis cilvēks.Ja bail par saviem spēkiem,izvēlieties kamieli(ar gida palīdzību)par 10$ un bez raizēm tiksiet gandrīz līdz augšai.Ir iespēja kalna galā padzert karstu šokolādi,karkades vai melno tēju un kafiju(viss par vienu$).Ieteikums-saģērbties silti,paņemt cepuri,cimdus vai beduīnu lakatus..ĢĒRBIETIES KĀ JAU ZIEMĀ,JO KALNA GALĀ BIEŽI IR ĻOTI AUKSTI... Tiem,kurus interesē tā sauktais daivings un snorkelēšana,iesaku ieiet http://www.wernerlau.com/egypt/index_uk.htm ..labas bildes,apraksti,atsauksmes un vēl citas lietas.Lapas kreisajā pusē ir uzraksts Egypt interactiv..tam uzklikšķinot,ieraudzīsiet labu karti un hoteļu sarakstu...ja uzspiež uz mazajām rozā lampiņām,var ieraudzīt,kur tieši hotelis atrodas-vai tas ir pie jūras ,cik tuvu vai tālu no centra utt.Jāņem gan vērā,ka hoteļu saraksts ne tuvu nav pilnīgs,jo tie Šarmā aug kā sēnes. Kad atgriezos mājās no ceļojuma,biju stingri nolēmusi- šoreiz noteikti uzrakstīšu,varbūt kādam tiešām noder...bet pagāja dienas,šis tas būtisks jau ir piemirsies:) Visiem ceļotmīļotājiem vēlu veiksmīgu Jauno gadu...Lai iepriecina un izdodas gan tuvi ,gan tāli braucieni!!!