turpinājums

Itak, atbraucam mēs uz vietiņu, kas saucas Mui Ne..pludmale, baltas smiltis, palmas, visur aug banāni..jūra brīžiem zaļa brīžiem zila..viesnīcas 3***, bet nu es jums teikšu..mūsu 5***** tā neapkalpo un nav tik smuki:) mēs dzīvojām Swiss Village Resort, villa room 2.stāvā..no balkona redzama jūra, palmas - ko vēl vajag?:) pirmo dienu bijām nedaudz noguruši no lidojuma un braciena no Sajgonas, nenormāli gribējās gulēt..bet jūrā likās daudz pievilcīgākā nekā gulta tāpēc aizskrejām peldēties..gribējām atsvaidzināties nedaudz no nežēlīga karstuma (+32), bet..ūdens izradījās vēl siltāks..tā toreiz likās...baigi sāļš, bet tādi viļņi..kā okeānā!!:) izpeldējoties, sagribējām ēst un aizgājām uz ielu, kur atrodas restorāni..te ir tā, ka viesnīcas atrodas pludmales zonā, bet pāri ielai ir suvenīrveikali un restorāni..Pie katra restorāna stāv to īpašnieki un aicina iekšā ar vārdiem ''Please, madam..come, I have fresh fish..'' :) un tiešām katrā restorānā pie ieejas stāv tāds liels galds, kur izlikti visādi svaigi gārdumi : kalmāri, lobsteri, krābji un citi brīnumi. Baigi grūti izvēlēties restorānu tāpēc skatījāmies pēc interjera..Iesaku to nedarīt:) jo katrā restorānā, smukajā, parastajā nav variantu paēst negaršīgi. Viņi dievīgi gatavo!!! tik daudz garšvielas neesmu nekur redzējusi..un tik ātru apkalpošanu arī! Ieskatījamies ēdienkartē un sapratām, ka mūs gaida salda un lēta dzīvi..tovakar pasūtīju visdargāko ēdienu - lobsteri par 15 USD tādu lielu un garšīgu:) citus vakarus centamies ēst zivi..visas 2 nedēļas..kaut gan gaļu viņi arī prot gatavot. No vistas gan atteicamies, jo putnu gripa tomēr tur pat blakus kaut kur staigāja... Iesaku pagaršot nacionālu ēdienu : zupu Lau, spring rolls ar garnelēm (garneles un dārzeņi, ietīti rīsu papīrā), pankūkas ar banāniem, kokosriekstu pienu ar jogurtu (taisa blenderī), grilētus kalmārus...nu man vietas nepietiks, ja sākšu visu saukt:) viss bija ļoooooooti garšīgi:) Mums vecāki iedeva līdzi tabletes, veselu kaudzi, pusi no čemodāna aizņēma :) man pat veders nevienu reizi neiesapējās, viss ir svaigs, tikko no jūras:) Nākamo dienu palikām pludmalē, vienkārši guļot un neko nedarot..jo jūra ir fantastiska un tur var sēdēt stundām. Bet pēc tam sākām ceļot. Vienu dienu paņemām motobykes (vēl joprojām nevaru saprast vai tas ir vairāk mocis vai mopeds), bet nu uz 2 rīteņiem, ar ātrumiem...maksā 6 USD dienā!! benzīns par savu naudu, bet nu par tādu nadu var arī piedod:) aizbraucām uz Sarkano kanjonu un baltajām smiltīm, kas atrodas kaut kur 35 km no mūsu vietas..daba pa ceļām ļoti smuka, no vienas puses jūra, no otras kalni..bet mēs nedaudz aizmirsām par nežēlīgu sauli un nenopirkām cepures, kas beidzās ar to, ka vakarā mana un vīra sejas bija lidzīgas latviešu valsts karoga sarkanai daļai:) ceļojot pašiem ar moci bija baigi jautri, varējām kaut pēc katriem 5 km apstāties un izpeldēties...pa ceļam mēģinājām kaut ko prasīt garamgājējiem, bet ar angļu valodu tur ir kā ir..bet cilvēki tik sirsnīgi smaida un gatavi palīdzēt, ka nekāda valoda nav vajadzīga... Nākamajā dienā nopirkām cepures un aizbraucas ar močiem uz Taku mountain, kur atrodas lielākā Dienvidāzijā Budas statuja..tāds liels zaļš kalns, kur var pacelties ar eskalatora palīdzību..pec tam pa kapnēm vēl augstāk un tu redzi tādu templi, kur dzīvo mūki, sež cilvēki, ēd kaut ko..statuja ir ļoti liela, guļošais Buda..42 m, manuprāt! meža vidū - iespaidīgi. Pa ceļam uz šo kalnu apmaldījāmies un mēģinājām pie vjetnamiešiem noskaidrot kur braukt..tas aizņema kaut kur 30 min bet mēs sapratām viens otru neskatoties uz to, ka es runāju angliski, bet viņi vjetnamiski:) Par 2 nedēļām mēs vienkārši gulējām pludmalē kaut kur 5 dienas..priekš mums tas ir baigais rekords, jo ciest nevaru neko nedarīt un tikai sauļoties, parasti mēs vienmēr īrejam kaut ko, braucam..bet Vjetnamā gribējās tāpat pagulēt, paklausīties jūras skaņas, paskatīties uz kajtserferiem (tie tur ir simtiem tāpēc ka vienmēr ir vējš) Arī gribēju pameģināt, bet kad vietējie uzzināja, ka esmu iesacējs tikai pasmaidīja..priekš iesācējiem tur ir bīstami..10 min un aizlidosi uz Kluso okēanu:) tātad izdomāja iemacīties Latvijā un tad atpakļ uz Vjetnamu!!! Tātad, kur vēl bijām?..bijām vietiņā, kas saucas Dalat, kalnos, kur aug kafijas krūmi, vinogas, no kurām viņi taisa labu sauso vīnu un kur var pavizināties ar zīloņiem..Ļoti jautri pavadījām laiku!! Zīloņi ir ļoti jauki, vari viņus glastīt, bučot un t.t. viņi ir pakalusīgi un tikai skatās uz tevīm ar savām acīm un tāda sajūta, ka visu saprot:) vizinājamies 1 stundu pa mežu, pēc tam gajām ūpei pāri (bailīgi:)..pēc tam barojām zīloņus ar banāniem! Vēl viena vietiņa, kur noteikti jāaizbrauc - Dalat tigus, kur var nopirk ļoti garsīgu kafiju, garšvielas, tējas un citus brīnumus..lētāk nekā citur. Vēl vienu dienu bijām barot krokodīlus:) baigais adrenalīns..tu stāvi uz tiltiņa, 1,5m augstumā, zem tevīm 70m2 laukumā kādi 100 krokodīli..un visi grib ēst. Tev iedod makškeri, kurai uz aukles piesieta zivs (murēna), tu sāc ķircināt tos zvērus, viņi visi sāk tuvoties tai makšķerei un pēkšņi viens izlec ārā (līdz astei!!!) un mēģina noķert to zivi. Te galvēnais būt ātrākam un nedod krokodilam to noķert un tad tu dzirdēsi briesmīgāku skaņu savā dzīvē - kā krokodils ar spēku taisa ciet savu rīkli ar cerību ka zivs ir iekšā, a tu, bāc, un, izrauj to ārā pedējā brīdī..Uh, baigi patīka!:) Vēl mēs bijā pilsētā, kas saucas Nja Chang, arī kūrorts, pat populārāks nekā kur mēs bijām..bet tur oktobrī lietus sezona :( mēs vizinājāmies ar kuģīti pa 4 salām, peldējām ar masku, ēdām garšīgus ēdienus uz kūģa, braukajām ar ūdensmoci..it ka viss standarti, bet kad no debesim gāž lietus - to visu darīt ir ļoti ekzotiski:) Uh, tik daudz ko gribas pastāstīt, bet pārāk daudz sanāk. Beigās gribēju uzrakstīt pāris ieteikumus tiem, kas brauks uz Vjetnamu: 1. paņemiet visspēcīgāku saules krēmu un vienalga sēdiet ēnā, jo saule tur ir Ārprāc! 2. Suvenīrus lābāk pirkt vietā, nezinu kā sauc, bet atrodas pašā Sajgonas centrā, pretīm viesnīcai REX - uzreiz redzēsiet, tur pirmajā un otrajā stāvā drēbes, zelts un t.t. bet 3. un 4.stāvā suvenīri. Un par visu jākaulējas!!!:) ja nemākat, vajag iemacīties, Vjetnamā tas iedarbojas! liekas, ka suvenīrus var nopirkt arī pie pašas viesnīcas..bet vienalga lidosiet atpakaļ caur Sajgonu un nav vērts stiept tas visas mantas..cenas jau tas pašas! 3. paņemiet sev līdzi kādus 200-300 USD lai sapirktos ar oriģināliem Adidas un Nike apģērbiem:) Sajgonā atrodas rūpnīcas un viņi tur to visu pārdod par tādu cenu, ka redzot Rīgas cenas gribas raudāt, goda vārds! Es sev nopirku arī slēpo;sanas kostīmu par 60 USD!!!!!! pie musm tād maksā vismaz 140 Ls! Vieta, kur to visu var nopirk, saucas Sajgon Sqquare - visi taksisti to zin! 4. Brauciet Sajgona ar taksti - baigi lēti!:) var izvēlēties arī motorbyke taksi vai rikši, bet šitie baigi viltīgie tur - naudiņai jābūt precīzai, a to pateiks, ka nav atlikums un paņems visu! 5. UN GALVĒNAIS...Nevajag lidot uz Vjetnamu caur tūrisma aģentūru! Nopērciet grāmatu par Vjetnamu (Lonely Planet) - baigi laba!!!!! saplānojiet maršrūtu! norezervējiet caur internetu viesnīcu, kur gribat, nop;erciet biļeti caur Maskavu (regulārais reiss katru pirmdienu, maksā 560 Ls uz cilvēku turp un atpakaļ) un lidojiet!! Vjetnamā ir ko redzēt1 mēs bijām spiesti braukāt apkārt tai vietai, kur dzīvojām, jo viesnīca bija norezervēta uz 2 nedēļām, un neaizbraucām uz Hanoju (galvaspilsēta), bet ir vērts!!!!:) bet 1700 km no Sajgonas! bet ja nav piesiets pie viesnīcas, ljetenes tur ir lētas un var no Sajgonas aizlidot uz Hanoju apr kādiem 100 USD! Uh, par tagad vairs nevaru atcerēties, ko lai vēl jums iesaka, bet droši rakstiet ja kāds izdomās braukt - palīdzēšu ar padomu:)