Mini trips - Stokholma

Rakstīšu pavisam īsi, galvenokārt, par personīgajiem iespaidiem un ieteikumiem, kurus labprāt nodotu citiem šīs atpūtas veida baudītājiem.

Tātad garās valsts svētku brīvdienas izmantotas lietderīgi un godam. Jau trešdienas (17.11.2010.) pievakarē īstenojās ideja, kas dzima tās pašas dienas rīta pusē. Izmantojam Tallink pievilcīgo piedāvājumu un pa 29 Ls abos virzienos dodamies ar prāmi "Romantika" kruīzā uz Stokholmu.

Iepriekš ērtības labad sarūpēju kruīza programmu, lai apmēram orientētos, kas un kādos laikos notiek. Ieteikums visiem tiem Stokholmas apmeklētājiem, kas turp dodas pirmo reizi, noteikti apmeklēt prezentācijas pasākumu par Stokholmu, kas notiek pirms plkst. 20.00 uz prāmja 6./7 klāja.

Šajā prezentācijā vakara vadītājs perfekti izstāstīs visu tūristam nepieciešamo, kā arī ieteiks, ko apskatīt, kā ērtāk pārvietoties, kā iegādāties sabiedriskā transporta biļetes utt. Arī Stokholmas kartes jau ar atzīmētiem ievērības cienīgiem objektiem izdalīs.

Lai arī man šis nebija pirmais Tallink piedāvātais kruīzs uz Stokholmu, apmeklējām prezentāciju, kuras laikā izvēlējāmies un sagatavojām savu nākamās dienas plānu. Izdomājām arī kurp dosimies kājām, kurp izmantosim sabiedrisko transportu. Arī ceļu jau priekš sevis iezīmējām, kā arī atzīmējām pieturpunktus, pēc kuriem orientēties un saprast, kas īpašs atzīmētajās vietās. Arī sabiedriskā transporta un muzeju ieejas biļetes var iegādāties turpat uz prāmja gan latos, gan zviedru kronās. Arī šo pakalpojumu izmantojām. Pateicoties prezentācijas apmeklējumam nākamā diena izvērtās ļoti sabalansēta un izdevās apskatīt visu ieplānoto.

Pilsēta ļoti skaista, kura veidota uz vairākām saliņām, kas viena ar otru savienotas ar tiltiņiem. Skati iespaidīgi. Neba velti šo Eiropas pilsētu mēdz dēvēt arī par mazo Venēciju. Stokholma izceļas ar savu muzeju bagātību. Lai tos apskatītu, nepietiks ar vienu dienu. Taču jāatzīst, ka ieejas maksas nav no zemajām. Mēs apmeklējām slaveno Vasa muzeju un pasaulē vecāko dabas parku Skansen. Uz šiem objektiem no prāmja devāmies kājām.

Vēlāk atradām pirmo sabiedriskā transporta pieturu un izpētījām, kā tikt līdz 76. autobusam, kas aizvedīs mūs uz vecpilsētu un Karaļa namu. Tas nebija sarežģīti, jo viņiem katrā sabiedriskā transporta pieturā ir izlikti detalizēti sabiedriskā transporta maršruti ar visiem pieturu nosaukumiem. Apmaldīties gandrīz neiespējami. Pats labākais ir tas, ka viena biļete ir derīga stundu, kuras laikā var izmantot jebkuru transporta veidu. Kāp vienā, parādi biļeti šoferim un brauc (pirmais šoferis uzspiedīs zīmodziņu, kurā redzams laiks, kad biļeta sākta izmantot). , pēc tam, ja vajag pārkāp citā. Biļetes cena ir 30 zviedru kronas vai mazliet virs 2 Ls.

Tiem, kas uz Stokholmu dodas vairāku dienu ceļojumā noteikti ieteiktu izmantot speciālo biļeti (karti) vai kā citādi to nosaukt, kuru izmantojot var pārvietoties ar jebkuru transporta veidu, neierobežotā daudzumā, kā arī apmeklēt jebkuru muzeju. Ej, kur gribi, brauc, kur gribi, skaties, ko vēlies. Tā nav lēta, taču krietni izdevīgāka kā maksājot par visu atsevišķi.

Ja es brauktu atkārtoti, tad noteikti muzejus neapmeklētu, jo tie tiešām maksā prāvu naudu un ir pārāk maz laika, lai tos kārtīgi apskatītu. Visdrīzāk iegādātos pāris sabiedriskā transporta biļetes un, izmantojot Stokholmas karti, pārvietotos pēc sirds patikas ar kājām, ar sabiedrisko transportu. Spontāni apmeklētu vietas, kas gadītos man ceļā un baudītu visu, ko šīs 6 stundas man dod.

Protams, arī uz prāmja divu nakšu garumā baudāma vērienīga nakts programma ar dejām, šoviem, atrakcijām, karaoke, bāru labumiem. Ir iespēja arī reklasēties un baudīt saunu, burbuļvannu, kā arī savas atvasītes nodarbināt bērnu rotaļu stūrītī.

Detalizētākus aprakstus esmu salikusi galerijā.