Gada nogale Parīzē

Kaut kad pavisam nesen izdomāju, ka sen nekur neesmu bijusi, ka esmu sailgojusies pēc jaunām vietām, cilvēkiem, emocijām... Doma lidot uz Parīzi bija jau sen... jau gadus 4 esmu piedomājusi par šo pilsētu.... bet vienmēr sanāca “aizlaist” kur citur.... ;) Tad nu vienvakar piesēdos pie datora un sāku meklēt info par Parīzi... Un tā ieintriģēja!!! Bija jau tur nesen arī pabijis viens draugs un daži kolēģi, tā ka bija arī labi “dzīvie” piemēri un stāsti, iespaidi... ;) Nu, un principā 20 minūšu laikā izdomāju – IR JĀBRAUC!!! Lidojot uz turieni, nekādu satraukumu nejutu... vien domāju par miglu, kas nesen bij’ Anglijā un kuras dēļ visi reisi atcelti... un kura ir pievirzījusies Francijai... Iespaidi, kurus guvu tur atrodoties, ir dažādi... Šī lielpilsēta ir skaista, bet, manuprāt, tikai dienas tumšajā laikā... kad ir iedegtas laternas, kad Ziemassvētku laikā ir izliktas vēl papildus dekorācijas... jā, tad klīdu pa pilsētas ielām ar gandrīz pavērtu muti un vēlmi piefiksēt un iemūžināt ik mikli... bet dienā... nu, nebija gluži, ka būtu vīlusies, bet ko GRANDIOZĀKU gaidīju gan... ;) Protams, daudz ko nosaka arī laika apstākļi... kaut gan katrā gada laikā var atrast savu romantiku... Nu, jā, pat pasaules slavenais Eiffelis, likās vien tāda milzīga dzelzs konstrukcija. Savukārt vakarā –UHH!!! Kas tas bij’ par skatu, kad iedegās ne tikai lampiņas, kas spēja torni pārvērst zeltā, bet arī mirgojošās neona spuldzītes... Fantastiski!!! Vienu mirkli pat likās, ka esmu gatava ziedot no skaistā vakara labākās stundas, lai stāvētu garajā rindā un tiktu TUR AUGŠĀ.... bet... papriecājos un devos tālāk... lai sev atklātu vēl neredzētus skaistumus... Luvra – cik žēl, ka patrāpījos tajā pilsētas daļā dienas pirmajā pusē, jo, skatoties uz daudzajām pastkartītēm, kas tiek tirgotas suvenīru veikaliņos, likās, ka tās stikla piramīdas ir nu TIK lielas, TIK iespaidīgas... bet... vien tā apziņa, ka tur ir tas milzīgais muzejs, kura apskatīšanai vajadzētu ne vien dienu, bet gadu desmitus... Šoreiz nebiju uz tik ilgu laiku, lai atvēlētu šim objektam kaut 5 stundas un ieskriet iekšā tikai tādēļ, lai kādam Dzimtenē (vai kur citur) palicējam varētu pateikt – es tur biju... nelikās man vajadzīgi... Patika Triumfa Arka – tas vecais, labais teiciens par tiem ceļiem, kas visi kā viens ved uz Romu, manuprāt, ir ļoti labi attiecināms arī uz šo Parīzes apskates objektu... Klīdu pa pilsētu un brīžiem pat likās, ka, lai kurā pilsētas daļā arī atrastos, kaut kur tuvāk vai tālāk redzēšu to lielo arku... nu, patiesībā tas jau tādam tūristiņam, kurš franču valodā māk vien pateikt “paldies” un “uzredzēšanos”, ir pat tāds kā atbalsts, lai neapmaldītos uz neatgriešanos... ;) Lai gan neesmu nekāda baigi biežā seks veikalu apmeklētāja, un tomēr... Monmartra ar savu Pigalle laukumu varen’ dikti uzjautrināja... nu, un vēl jau placītis pie slavenās Moulin Rouge kabarē ēkas, kur, īpaši jau vasarā, ikviena sieviete savā baltajā kleitiņā var iejusties gandrīz vai pašas Merlin Monro tēlā... jauki... ;) Patīkami pārsteidza bazilika – Sacrē cœur, kas atrodas kalnā jau nedaudz nomaļus no paša centra... ir tā vērts tur iet un kāpt... var ieiet gan daudzajos, tūristiem tik nepieciešamajos veikaliņos (suvenīri tur ir gandrīz 50% lētāki, nekā lejā, centrā), gan uzēst lētās, bet nu varen’ gardās pankūkas ar paša izvēlētu pildījumu, gan arī, un nebūt ne mazsvarīgi - paveras skaista ainava uz pilsētu... Tā kā nevēlējos tērēt naudu hop–on & hop-off busam, kas mani pievestu pie visām “kārtīgam tūristam” vajadzīgajām pieturvietām, daudz staigāju ar kājām... un tas priecē, jo tādā veidā spēju šo lielpilsētu “izgaršot” un ieraudzīt ne tikai putukrējumu... Šīs pārdomas tika rakstītas, jo vienkārši vēlējos tās kaut nedaudz ieskicēt uz papīra.... ... un nav mērķētas uz kaut kāda labākā vērtējuma statusu... nav vispār domātas vērtēšanai.... ;) p. s. Iespējams radās iespaids, ka esmu no tām, kura vienmēr visu “noliek”... pat romantisko Parīzi.... bet tā nav... man bija patiess prieks aizdoties uz turieni un ir jau nelieli plāni turp atkal doties, nākamreiz gan kādā jaukā, saulainā vasaras dienā....