Valsts, kurā obligāti jāatgriežas

Ideja par ceļojumu galvā jau bija sen,taču konkrēta vieta uz kurieni braukt nebija izvēlēta. Tā kādu dienu, pagājušā gada februārī ,skatotes cik labas cenas piedāvā Ryanair lidojumiem no Londonas, izdevās sakombinēt gauži lētu lidojumu uz Porto/Portu, nakti pavadot Stansedas lidostā turpceļā un pāris stundas atpakaļceļā (lidojums maija mēnesī 2iem sanāca ap 136ls). Tā kā biļetes tika nopirktas marta sākumā uz lidojumu maijā, tad bija 2 mēneši laika, lai sagatavotu maršutu 5 dienām, atrastu auto nomu un sameklētu naktsmājas (meklējumiem izmantojām- http://www.portugaltravelguide.com;www.channels.nl,www.bookings.pt,www.hrs.com var šo to atrast arī www.portugal.org; info par reģionu, kur bijām http://www.rt-leiriafatima.pt/, portvīna saits portugāliski-http://www.cavesvinhodoporto.com ;auto noma www.avis.com) Par pašu lidojumu un nakti Stansedā nestāstīšu, jo viss bija bez jebkādiem excesiem. 1.diena Porto Porto lidostā ielidojām no rīta, laiks saulains, taču ne pārāk silts ap 15 grādiem ( gaidījām siltāku :)), pirmais kas pārsteidza bija lidosta- jauna un skaista-īsts meistardarbs. Lai tiktu uz centru gribējām izmantot metro, jo zinājām, ka Portu ir izbūvēts jaunākais metro Eiropā, taču metro līnija līdz lidostai vēl nebija pabeigta, tāpēc nācās izmantot busu. Buss mūs aizveda līdz pašai viesnīcai- hotel Fenix (bija spec. piedāvājums, cena 45 eur, parasti ir vairāk),ja ir iespēja rezervēt ar atlaidēm, iesaku šo viesnīcu, jo citur nekur tik labi brokastīs paēst nevarēja :)). Pēcpusdienā devāmies uz centru apskatīt pilsētu, šajā laikā jau bija kļuvis diezgan silts 22 grādi. Pirmais apskates objekts- Palacio de Cristal dārzs, tiešām skaisti un ziedoši, pati celtne arī interesanta ( noskatīta no Londonas laikam 50. gada pasaules izstādes). Tālāk tikām līdz Porto galvenajam orientierim, vienai no augstākajām celtnēm Portugālē- Torre dos Clerios (iesaku uzkāpt), Vecpilsētas ieliņu veikalos tika nopirktas pirmās zemenes ( bija pat aromātiskas)un bija iespēja nopirkt arī ļoti lētas vasaras sezonas kurpes ( ap 3 eur), kuras nav žēl rudenī izmest.:) Tā staigājot nonācām līdz Douro upei un portvīna laivu piestātnēm,šeit izvēlējamies kuģīti (10 eur no personas), lai pusotru stundu braukātu pa upi un redzētu 7 tiltus- jauks brauciens, kuru izvēlēties, ja nav plānots Porto apskatei veltīt daudz laika. Pēc brauciena pa upi turpat pie Don Luis tilta,pamielojāmies vienā no ostmalas krodziņiem ar jūras kāpostu zupu, alu un kaut ko līdzīgu girosam un nopirkām portvīna pudeli vakaram, kura, ostmalas veikalā maksāja nedaudz dārgāk nekā centra veikaliņos. Pastaigas solī devāmies atpakaļ uz viesnīcu, ceļs gar upi bija daudz garāks, ņemot vērā daudzās līkloču ieliņas. Viena piezīme-Porto nedaudz smird pēc urīna, jo viņi nekautrējas čurāt pat upē, bet citādi pilsēta ir tīra! 2.diena Porto-Peniče (ap 260 km) No rīta dodamies pēc pasūtītā auto uz Avis nomu Porto centrā.Dabūjām ietilpīgo Getz mobīli :) ar lielu līkumošanu izbraucām no Porto, jo viniem ielu nosaukumi ir varbūt uz 2ām mājām visas ielas garumā!:) Portugāles ceļi ir lieliski ( labi apgūti Eiropas līdzekļi, kā arī labi laika apstākļi ceļu būvei), daļa bāņu ir maksas, bet mēs izvēlējāmies braukt pa bezmaksas ceļiem, kur lielākoties varējām attstīt ātrumu 50 -70 km/h ( praktiski visur uz ceļa bija ātruma kontrole un daudz ciematiņu).Daļa bāņa no Porto līdz Nazarei bija bezmaksas. Visu dienu braucām, lai līdz tumsai tiktu līdz nākamajai viesnīcai Peničes pussalā. Pieturējām tikai, lai paēstu mazpilsētas krodziņā un nedaudz atpūstos Nazares pludmalē. Nazare ir jauka pilsētiņa (papildus info atrodama laikraksta Diena 28. decembra ceļojumu sadaļā), tur redzējām tipisko pludmales zivju tirgu un kolorītās pārdevējas- tērptas melnā un apkārušās ar zeltlietām. Tikai pašā vakarā tikām līdz Peničei, kur atklājām, ka mūsu viesnīca ir druksu citā vietā, nācās braukt kādus 20 km atpakaļ pa maziem celiņiem. Hotel Marazul (iesaku,cena 25 eur istaba, pati viesnīca ir tipiski portugāliska un mājīga)ir jauka ģimenes viesnīca, kur pa logu var redzēt mazu baznīcu ar pulksteni. 3. diena Peniče-Coimbra-Luso No rīta devāmies uz Peniče pilsētu un apskatījām Carvoeiro ragu un bāku-iespaidīgi skati uz okeānu, izstaigājām pilsētu tā bija sestdiena un pilsētā bija kaut kādi religiskie ģimeņu svētki, līdz ar to viss bija izrotāts un apkārt daudz ļaužu. Peniche var palikt pat 2 dienas, jo tur ir ko redzēt-var ar kuģīti aizbraukt uz netālajām Berlenga salām, kur ir klosteris (tur nebijām, bet ja būtu zinājuši būtu braukuši)un putnu rezervāts.Mums daudz laika nebija, jo pēc plāna bija vakarā jābūt jau aiz Coimbras pilsētas, tāpēc tikai no attāluma apskatījām Obidušas ciematu ar seno cietoksni ( tur gan jums būtu jāiebrauc esot iespaidīgs). Braucām dziļāk iekšzemē uz kalniem, lai apskatītu Serra de Aire nacinālo parku un alas Mira de Aire ( ieteicams apskates objekts dabas mīļotājiem). Interesanta lieta, ja parasti pazemes alās ir vēss ap +7 grādiem, tad šajās alās bija karsts (+22 grādi) un ļoti mitrs.Pa ceļam vēl apskatījām Bataljas dominikāņu abatiju, kas skaitās portugāļu gotikas stila atspoguļojums, un ir ļoti grezna. Nākamā viesnīca bija Luso ciemā, kas ir slavens ar savu minerālūdens kūrortu ( gluži kā mūsu Ķemeri), (cena 35 eur) (bet to iesaku tikai, ja patīk senais angļu stils. nosaukumu precīzi neatceros, bet viss iekārtojums viesnīcā bija sens un atgādināja Agatas Kristi kriminālromanu ainas). 4. diena Luso ( Bukasu mežs, Coimbra--Aveiro puse-Toreira) Krāsņākā un skaistākā vieta visā ceļojuma laikā bija šī- Bukasu mežs (Bucaco)-dendrārijs.Vieta, kur 6. gs apdzīvoja mūki izveidojot pastaigu vietu un audzējot portugāļu jūrasbraucēju atvestos augus (mežā atrodami ap 700 sugu augu-slavenākais svētais ciedrs pie kura kādam mūkam parādījusies Dievmāte).Pēc kaujām starp angļiem un frančiem (Vellingtons šajā vietā uzvarēja framčus), mūki tika padzīti un šaja vieta uzcēla medību izklaides pili, kura mūsdienās ir šika 5* viensīca.Pēc meža apskates devāmies lejup no kalniem uz Coimbru-apskatījām universitāti un citas vecpilsētas celtnes, šeit iesaku iegādāties tradicionālos suvenīrus (lidostā šie vairs nav nopērkami), tālāk gribējām apmeklēt lielāko seno romiesu apmetni ārpus itālijas- Coimbrigu, taču to jau sledza plkst 18:00, tā nu redzējām pavisam maz no romiešu spožuma.Vakarā bijām atkal pie okeāna, jo mūsu viesnica atradās pie Aveiro tajā šaurajā zemes strēlē,starp Vougas upes lagūnu un okeānu.Viesnīca bija tukša, jo sezona tur sākas jūnijā. 5. diena Porto No rīta devāmies īsā pastaigā gar okeānu ( peldēties nebijām,lai arī ūdens t bija ap 17 grādiem, jo viļņu spēks un augstums bija biedējošs, tāpēc slapinājām tikai kājas) un brauciens atpakaļ uz Porto, bija jāatdod auto līdz pusdienas laikam, jau plkst 10 bijām Porto un pārējo laiku pavadījām meklēdami auto nomu ( to pašu ielu nosaukumu trūkuma dēļ bija šausmīgi sarežģīti kaut ko atrast), palīgos nāca , kādas autodarbnīcas strādnieks, kurš ne vārda nesaprasdams angliski perfenti uzzīmēja ceļu līdz nomas punktam. Tā nu 12os atdevām auto ( kopā nobraucām ap 500 km jeb viena degvielas bāka (benzīna cena Portugālē ap 1,43 eur, auto īre 3 dienām ap 80 ls),kafe iedzērām kafiju un devāmies atkal apskatīt Porto. Šoreiz apskatījām domes ēku, centrālo staciju- Ļoti iespaidīga un skaista- centrālo katedrāli ar kauna stabu pie tās, drusku iepirkāmies un tad jau bija vakars, kad japošas mājupceļam. 6. diena agri no rīta braucām uz lidostu, atkal skaistā lidostas arhitektūra un nu jau varam apskatīt Portgāli tikai no augšas.!:)) Kopsavilkums: Portugāļi ir ļoti atsaucīgi cilvēki. Daži pat zin Latviju ( Marie N un Eirovīzijas nopelns).Portugāļi kā autobraucēji ir ļoti pieklājīgi, bet brauc raiti un droši (pretēji visos ceļvežos atrodamajiem apgalvojumiem par braucēju trakulību) Atvest no turienes var portvīnu (pie mums nopērkams 3 reiz dārgāk)- ļoti garšos mammām un omītēm un krāsainās apgleznotās flīzes -palikņus, kā arī kādu gaiļa figūru- inčīga dāvana un portugāles nacionālais putns.Dāmām.. protams-kurpes.