Ēdenes dārzi Indijas okeānā

Seišeļu salas (Seychelles) Par Seišeļu salām ir diezgan daudz informācijas internetā, tādēļ īsumā aprakstīšu dažus faktus un nedaudz informāciju tiem, kas vēlas saprast par to, kur ir uzņemtas albumā atrodamās bildes. Kā man daži ir iepriekš pārmetuši par to, ka nav cenas ne viesnīcām, ne lidmašīnām, tad nebūs arī šoreiz, jo vai nu tas ir internetā atrodams vai arī cenas ir atkarīgas no katra paša vēlmēm vai no tā, cik laicīgi iepriekš ir rezervēts vai veiksmīgi atrasts un sarunāts, jo divreiz vienā upē tāpat neiekāpsim. Tādeļ īsumā par to, kas tik drīz nemainīsies, taču, ja ir kādi jautājumi, tad droši rakstiet, atbildēšu... Tropiskā paradīze, kas atrodas Indijas okeānā, ap 1590km uz Austrumiem no Āfrikas Austrumu krasta un Ziemeļaustrumos no Madagaskaras. Seišeļu republika sastāv no 115 salām, kuras ar pieguļošo ūdens teritoriju kopā aizņem ap 1’340’000 kvadrātkilomentru. Unikāla flora un fauna, kristāli dzidrs ūdens, vientuļas baltām smiltīm klātas pludmales, krāšņi koraļu rifi. Lielāko salu sauc Mahe – tā ir populārākā, ar 68 brīnišķīgām pludmalēm, mirdzošu zemūdens pasauli, kā arī uz šīs salas atrodas galvaspilsēta Viktorija. Apceļot salu visērtāk ir ar automašīnu. Mašīnas noma dienā maksā ap 70 EUR. Diezgan cītīgi braukājot, salu var pilnīgi apbraukāt divās dienās un redzēt visu ievērojamāko. Ja ir vēlme nedaudz vairāk iedziļināties, tad jāpastaigā arī pa kalnu takām. Ārpus takām vai ceļiem fiziski, bez mačetes nav iespējams pārvietoties, jo džungļi ir izteikti blīvi. Mierinājums ir tas, ka salā nav nekādi mošķi. Esot četru sugu čūskas, bet nav indīgas. Otra ievērības cienīgākā salas ir Praslin(otra lielākā), kura ir unikāla ar Coco de Mer riekstu, kas izskatās kā divi saauguši kopā kokosrieksti, jeb kā dibens. Šī ir vienīgā vieta pasaulē, kur šis rieksts aug. Tā svars ir ap 22 kg un tādejādi tā ir lielākā sēkla pasaulē! Rieksts aug palmā, kuras garums ir līdz pat 30 metriem un tās lapas ir ap 6 m garas. Šī palma aug ļoti lēni – paiet apmēram 25 gadi līdz tā ir gatava apputeksnēties, tad paiet 7 gadi līdz izaug rieksts. Palmas vecums mēdz sasniegt vairākus simtus gadu. Tādēļ tās ir aizsargājamas un to daļu izmantošana ir aizliegta. Trešā ievērības cienīgākā sala ir La Digue. Šī sala ir ievērības cienīga ar vienu no skaistākajām pludmalēm pasaulē. To sauc – Sorce d’Argent. Šo salu visērtāk ir apskatīt ar velosipēdu, vēršu pajūgu vai organizētu transpotu. Un kā ceturto minēšu Putnu sala, jeb sala, kuru ir nopircis Pasaules Dabas fonds un pasludinājis par rezervātu. Šī nelielā saliņa ir putnu un to vērotāju paradīze. Perēšanas laikā (no Maija līdz oktobrim) šeit ligzdo ap 3’000’000 putnu. Visneparastākais skats ir, kad pirms ligzdas vietas atraānas šie putni kādas divas nedēļas riņķo gaisā virs salas. Šajā salā atrodas arī pasaules vecākais, lielākais un smagākais bruņurupucis Esmeralda. Tā svars ir 320 kilogramu un vecums ap 200 gadu. 1808. gadā kāds kuģis vārdā Hirondalle uzskrēja uz koraļu rifa pie šīs salas, tādēļ jūrniekiem bija nepieciešams izkāpt krastā un atrast uz šīs, toreiz vēl neapdzīvotās salas, kokmateriālus no kuriem uztaisīt mazu plostu, lai ar to varētu aizbraukt pēc palīdzības uz tuvāk esošo Silhouette salu. Protams, ka vēlāk visi pasažieri tika no salas aizvesti, izņemot vienu – bruņurupuci, kurš uz kuģa bija nonācis kā balata krava, kura vēlāk bija domāta apēšanai. Tā arī šis gigants vēl dzīvo šodien. Pats interesantākais ir tas, ka gadiem ritot šis bruņurupucis izrādījās nevis viņa, bet viņš. Daži fakti un praktiskā informācija: Valūta – Seišeļu rūpija SCR(viens lats ir apmēram10 rūpijas), valūtu izdevīgāk ir mainīt pie privātpersonām, nekā bankās. Veikalos pieņem gan EUR, gan USD. Iedzīvotāju skaits 2004. gadā – 82’500. Valoda – kreolu, angļu, franču. Ticība – katoļi. Laika zona – UTC + 4. Satiksme – pa kreiso pusi, ļoti šauri ceļi. Taču kā vietējie saka, tad ceļi esot normāli, tikai braucēji traki. Augstākā virsotne – Morne Seychelloise 905m. Nokļūšana uz Seišeļu salām no Eiropas- avio reisi no Minhenes, Parīzes, Londonas, lidošanas ilgums ap 8-9 stundas. Izlidojot no Seišeļiem, lidostā ir jābūt vismaz 2 stundas iepriekš, jo ārkārtīgi lēna reģistācija. Nokļūšana uz pārējām salām – ar vietējo avio satiksmi vai kuteriem. Cenas – augstākas nekā Latvijā, iepirkšanās – ļoti maza izvēle, ir tikai nepieciešamākās preces. Lidostas veikalos pat pieņem tikai valūtu un pāri palikušās Rūpijas nevar iztērēt. Servisa līmenis ir salīdzinoši ar citiem Indijas okeāna kūrortiem(Maurīcija, Maldives) ir zemāks. Apkalpošana nesteidzīga un diezgan bezrūpīga. Tādēļ skatieties bildes un seciniet paši.