Serbija

Kādu laiku pavadījām Serbijā, 20 km no Ungārijas robežas. Šī valsts nespēja pārsteigt ar galvu reibinošiem skatiem vai arī vienkārši nebiju īstajās vietās- kaut kur uz Melnkalnes pusi, bet tomēr katra valsts ir tā vērta, lai to apmeklētu kaut vai dažādības pēc. Jāmin, ka pirms tam lasīju ceļojuma aprakstos, ka šī valsts ir ļoti lēta, nevarētu piekrist gan, veikalos cenas apmēram tādas pašas kā Latvijā, degviela virs 1 euro, algas ir mazākas nekā mums, vienīgais kafejnīcās ārpus Belgradas cenas bija lētākas.

Ja jāsaka, kas patikās, tad patika Donova, tāds plašums, kaut kas līdzīgs Daugavai, vienīgais vakarā bija tāds odu uzbrukums, kuru nespēja nobiedēt pat pretodu līdzeklis. Patika pasēdēt āra kafejnīcās un paklausīties viņu grupu muzikālos izpildījumus festivālā. Pie Ungārijas robežas ir daudz skaistu un sakoptu pilsētu, kas līdzinās jau lielākajā daļā Eiropā redzētajam.

Likās iespaidīgi kukurūzas un saulespuķu lauki, kas pletās tik tālu, cik bija iespējams saredzēt. Biju pārsteigta, kad vienu rītu guļot pamodos no jocīgām skaņām, lidmašīnas rūkoņas, izejot ārā, zemu lidoja dzeltens lidaparāts, kā pēc tam tika paskaidrots, tā notiek cīņa ar odiem, viņi vienkārši tiek izindēti un tad aizdomājos varētu Latvijā arī kaut ko tādu izdarīt.

Par pilsētām, pabiju Apotin, Sumbora, Subotica, Nišā nedaudz Belgradā, bet tas tā caur braucot un īsu brīdi , šajā pilsētā dzīvo vairāk nekā 1,57 milj. iedzīvotāju. Par Belgradu varu teikt vienkārši milzīga pilsēta, kurai nav ne gala, ne malas, ielās ir tik viegli apmaldīties, ka paliek bail un parasta kafija bija apmēram 2 euro.

Virtuve līdzīga kā visās Balkānu valstīs- gaļa, gaļa un vēlreiz gaļa, kaut kur pa visu paprikas, tomāti, siers, un, protams, baltmaize, kas arī šeit ir lielā cieņā.

Protams, jāpiemin, ir serbiešu viesmīlība, atsaucība un sirsnība, un arī šeit brīvais laiks tiek pavadīts kafejnīcās, piknikos un pie dabas.

Jāsaka, ka man pēc šīs valsts apmeklēšanas man neradās iespaidi, ka vēlētos atgriezties vēl un vēl vienīgais varbūt kārtīgi izpētīt Belgradu.