Barcelona - city break

Neko jaunu par braucienu uz Barselonu pastāstīt nevarēšu, tomēr, kamēr iespaidi vēl svaigā atmiņā, par tiem uzrakstīšu. Protams, bija jāredz skatāmās vietas un jāizbauda Katalonijas virtuvi.

Ceļojām divatā - es un mans vīrs. Ipašas pieredzes ceļojumu organizēšanā nebija, tāpēc cītīgi lasīju ieteikumus par aviobiļešu iegādi, tikšanu no tuvējām lidostām līdz Barselonai, līdz apmēram 3 mēnešus iepriekš sāku Ryanair lapā veikt pirmās rezervācijas. Sanāca lidot caur Charleroi, pilsētas centrā dažas stundas paklaiņot, papusdienot un tad tālāk uz Reus.

Nolaidāmies 19:30 (lidostas tūristu informācijas centrā puisis ar mums nez kāpēc gribēja komunicēt krieviski, lai gan mēs skaidrā spāņu valodā prasījām "una mapa de Barcelona por favor";), ar taksīti (20EUR) aizlaidām līdz stacijai (jo līdz autobusam bija ilgi jāgaida) un tad ar vilcienu nepilnā pusotrā stundā bijām Barselonā. Bija 21. oktobra vakars, uz ielas 19 - 20 grādi... Sekoja brauciens ar metro uz rezervēto viesnīcu Casa Con Estilo, kas nebija centrā, toties netālu no Parc Guell.

Vienīcu izvēlējos pēc kritērijiem - lai nebūtu standarta eiropeiskais variants un lai apkalpojošais personāls runātu tikai spāniski, jo gribēju būt spiesta pielietot jaunapgūtās valodas iemaņas. Tā nu nokļuvām tipiskas spāņu daudzdzīvokļu mājas augšstāvā, kurp veda koka lifts ar durvīm, kas ar rokām jāaizver un jāatver. Interjerā visās telpās antīkas mēbeles, masīvas lustras un pirmajā mirklī jūtama vecmāmiņas mājas smarža. Katra istaba iekārota kā veltījums kādai slavenībai, mums bija Audrey room, vienīgā ar privātu vannasistabu. Pa dienu bija pieejams bezmaksas internets un 2 terases, kur siltā laikā var ieturēt brokastis, vai vienkārši zvilnēt saulē. Brokastis bija iekļautas cenā, nekas īpašs, toties notika greznā telpā. To visu var redzēt viesnīcas mājas lapā, realitātē izskatās tieši tāpat.

Tā kā pirmajā vakarā jau bija pārāk vēls, lai dotos uz centru, nolēmām viesnīcas tuvumā atrast kādu vietu vakariņām. Tādu arī atradām - El Pescadito; iebaudījām jūras velšu miksu ar pan con tomato (grauzdēta maize apsmērēta ar tomātu). Dzērienkartē vīna cenas bija uzrādītas par pudeli (sākot no 5-6EUR), arī citās vietās ievērojām to pašu, toties alusdzērājam vajadzēja prasīt "uno mas grande", jo citādi nes 0.3l glāzi.:))

Promejot jutām, ka uz šo vietu vajadzēs atnākt vēlreiz, to arī darījām nākamajā vakarā, kad personāls mūs atpazina un uzņēma ļoti draudzīgi; atkal saēdāmies dažnedažādus grillētus jūras labumus (pirms tam būtu bijis noderīgi pastudēt grāmatu "Kā to ēd?";). Interesanti, ka tikai pēc lielās maltītes tiek atnestas saldā ēdiena MENU.

Pirmajā dienā centāmies iekļaut maksimāli daudz apskates objektu, sākām Placa Catalunya, pa La Ramblu, līkums caur La Boqueria tirgu, krustu šķērsu caur Barri Gotic ieliņām, Barselonas katedrāle, mirklis Placa Reial, "uh un ah" gājiens gar Port Vell, D'Aquarium apmeklējums (iespaidīgs tunelis ar haizivīm peldošām pāri galvai!), tad kāpiens uz Montjuic (varēja braukt ar metro, bet, ja kājas tur, interesantāk ir ejot), fantastiskas pilsētas panorāmas apbrīnošana, tad pa citu pusi atkal pārgājiens lejup gar Palau Nacional (izskatījās, ka maģiskā strūklaka tiek remontēta, jeb vai tur vienmēr žogs apkārt??), tad ar pēdējiem spēkiem gausa pastaiga pa Poble Espanyol (kur, protams, arī ir skaisti, bet pēc tik daudz iespaidiem vienā dienā, vairāk emociju izraisīja ieraudzītais brīvā dabā dzīvojošs papagailis:))

Tā nu sāpošām kājām pirmās dienas piedzīvojumi bija galā.

Otrajā dienā atkal bija plānota liela staigāšana. Izlasījuši, ka no mūsu viesnīcas līdz Parc Guell ir 20 min. gājiens, ne nieka nebēdājām. Sanāca vismaz 2x ilgāk (varbūt ne pa tiem ceļiem klīdām!), toties šajā pilsētas daļā sajutu lielu mieru un harmoniju, tur varētu būt arī manas mājas... stāvas ielas, kurās blakus kāpnēm ierīkoti eskalatori(!), nelielas omulīgas ēkas, ar romantiskām terasēm.

Nonākuši Parc Guell, nokļuvām Gaudi pasaules varā... Te pat grūti kaut ko izstāstīt, kas ir redzējuši, paši saprot, kas vēl nav tur bijuši, tas ir jāredz....

Safotogrāfējusi n-tos kadrus, iepirkusi dažus kakla karekļus un pāris šallītes, dodamies lejup, taisnā ceļā uz iespaidīgo Sagrada Familia. Te nākamais gastronomiskais piedzīvojums - paella ar jūras veltēm, supergaršīgi gliemezīši ar ķiplokmērcīti un klāt atspirdzinoša sangrija Sagrada Familia pakājē.... Neaizmirstami.

Pat nesezonā stāvējām 30 minūšu rindā, lai tiktu Sagrada Familia, būtu stāvējuši vēl ilgāk, bet par laimi sargs ievirzīja mūs krietni īsākā rindā, tiem, kam nav mochilas (mugursomas).

Tad vēl ielikām ķeksīti pie La Pedrera un Casa Batillo un devāmies uz Barceloneta pludmali bildēt saulrietu. Bija skumīgi, ka nākamā diena jau pēdējā...

Tajā vakarā vakariņojām vēl kādā restorānā, kurš arī bija netālu no viesnīcas. Šajā bija akvārijs, kurā rāpoja potenciālās ēdamlietas sašņorētām spīlēm, kādu no tiem vakara gaitā izmakšķerēja un pirms nešanas uz virtuvi atrādīja ēdājiem... Kamēr viesi pēta ēdienkarti, uz galda tiek atnests olīvu trauciņš apetītes veicināšanai. Šoreiz nogaršojām carpaccio, dārzeņu salātus ar jūras veltēm un saldajā siera plati.

No rīta atvadījāmies no Barselonas, vēl reizi izstaigājot gar Barceloneta pludmali, kas svētdienas rītā šķita pavisam rāma un mierīga.

Atpakaļ lidojām caur Bergamo no Girona Aeropuerto. Agrais reiss ļoti labi bija savienojams ar pārsēšanos Itālijā. Lai naktī nebūtu jātriecas no Barselonas, pēdējo nakti nakšņojām Girona, vakarā izstaigājot senatnīgās ieliņas un vienā no ielas restorāniem nobaudod gazpacho.

Garā nedēļas nogale bija noslēgusies.

Bilžu albums redzams manā profilā.