3 dienas Jorkā

šis brauciens bija mana kārtējā fiksā iecere, kaut kur aizbraukt un redzēt kaut ko savādāku. Pēdējo 3 gadu laikā es esmu apceļojusi visu Skotiju, un tagat ir pienācis pēdējais laiks iepazīt salas Anglijas daļu. Un tā nu vienu vakaru es sazvanos ar draugiem, izlemjam kur brauksim, norezervēju viesnīcu, atrodu transportu, atrodu visu iespējamo informāciju no Tripadvisor un google,un gatava esmu savam 3 dienu piedzīvojumam Jorkā. Tā nu pēc nepilnas nedēļas mēs sēžamies vilcienā, lai pavadītu nedēļas nogali prom no mājājām. Par cik šeit esam pirmo reizi, visdrošākais un ātrākais veids kā tikt līdz viesnīcai ir ar taksi, kuri ir saprātīgas cenās, un pēc paris minūtēm esam ieradušies! par cik man brauciens ir paņēmis gandrīz visu dienu, esmu nogurusi, un daudz pastaigas man nav prātā. Izkrāmēju koferi, un sarunājam ar draugiem iet uz vietējo viesnīcas American style restorānu, par ko man ir viss labākie iespaidi, kad ir pavakariņots, ir palicis pēdējais uzdevums priekš šīs garās dienas, un tas ir York dungeons. Mēs pieteicāmies 3 dienas iepriekš, lai būtu droši mēs visi tiktu vienā laikā. Mēs satiekamies netālu no viesnīcas, un te ir vēl ap pārdesmit tūristu kuriem patīk baidīties. Pēkšņi no sūra parādās kungs viduslaiku drēbēs, un uzsāk stāstīt Jorkas pilsētas tumšo pagātni, mēs tiekam izvedāti par šaurajām viduslaiku ieliņām, ievesti Jorkas cietuma mūros, tumsa, kur vienīgais gaismas avots ir lāpu gaisma, akmens mūri, tas iedveš savu tiesu asu izjūtu un spokainību. šī tūre ilgst apmēram divas stundas, un vienīgais par ko es varu domāt ir miegs. Mēs sarunājam tikties brokastīs, agri no rīta, lai būtu vairāk laika iepazīt pisētu.Vienu es zinu droši,īstas english breakfast tevi sagatavo dienai, un ēdienu tu negribēsi ilgi redzēt, taču tās ir jebkura dietaloga murgs, jo viss ir cepts, pat tomāti. Viesnīcas reģīstratūrā mēs sameklējam pilsētas karti. Un es varu teikt droši tādu miglu es neesmu redzējusi savi mūžu. mūsu ceļš ved caur mazajām viduslaiku ieliņām kur mēs jau staigājām vakar, bet dienas gaisma tās vairs nešķiet tik draudīgas.šim ieliņu kompleksam ir savs nnosaukums Shambles, kur viduslaiku būvēs var atrast suvenīru veikaliņus, restorānus un kafeinīciņas. Ja vakar vakarā tumsa padarija šīs ieliņas draudīgas, tad šodien migla piešķir pau spokainī bas sajūtu. Un tā nu līkumojot par mazajām ieliņām mums atveras skats uz Jorkas nacionālo dārgumu- Jorkas kloster baznīcu, kas ir lielākā gotiskā stila baznīca ziemeļos no Alpiem, un ticiet man skats ir iespaidīgs. Par cik mēs nolēmām jeb kur, kur mēs iesim, un tas būs iespējams mēs ņemsim gidu, kas mums var labāk ixstāstīt vietas vēsturi un intresantākos faktus, nekā klejot bezjēgā un nezināt uz ko mēs skatamies. Un nākotnē tās izrādīsies laba ideja.Te mēs pavadām apmēram 2 stundas, un ir grūti aprakstīt tās vitrāžas un to vēsturi, kas spiežas ārā bezmaz vai no katra akmens. Izstaigājam muzeju, nopērkam dažus suvenīrus, un turpinām mūsu tūri pa Jorku tālāk. Staigājam pa pilsētas centru un te ir visu labāko britu dizaineru veikali, kā Vivien Westwood, Mullbery, Stella Macartney, jebkuras meitenes paradīze, un tagat pēc iepirkšanās tūŗes ir laiks kafijai, un pat tāda globāla parādība kā Starbucks ir iekārtoti ļoti jaukā vēsturiskā ēka, un no ielas garām ejot memaz nepateiksi. tagat vēl mazliet iepirkšanās un tad atpakaļ uz vienīcu lai nomestu manas somas, un doitos uz pilsētas muzeju, kas izdevīgā kārā ir burtiskai pāri ielai. šis ir dzīvās vēstures muzej, kas būtbā nozīmē to, ka tu redzēsi aktierus, ģērbušos vēsturiskās drēbēs un darot ikdienišķus darbus. man ļoti iepatikās šis muzejs jo šei tu izstaigā jorkas un Lielbritānijas vēsturi cauri laikiem. Te var atrast liets no pilsoņu karem, viktoriāņu ielu, laikrakstus ar nozīmigiem virsrakstiem, kā titānika nogrimšana, Diānas kāzas un bojā eja un tamlīdzīgi. Tiešām iespaidīgi. Man iepatikās 60'o kolekcija, kur tu vari atrast visu kas bija hipiju laikā, no mūzikas, drēbēm un tamlīdzīgi. tālāk mūsu plāni ved mūs vakaiņas viesnīcas otrajā restorānā, un pēc tam uz kino un piano bāru. šiki.

par cik mūsu vilciens ir vēlu vakarā, šodienu mēs nolemjam pavadīt laivu braucienā pa upi ka slīkumojas cauri pilsētai, pastaigu pa pilsētas mūri, un kaut ko mūsu grupiņas pušu daļai, ekskursiju uz dzelzsceļa muzeju, jo mēs viņiem likām pietiekami ciest vakar , kad viņiem bija jāiztur mūsu iepirkšanās kāre. Es sen nebiju redzējusi divdesmit piecgadīgus medicīnas studentus uzvedamies, kā piecgadīgus pušeļus. Un drīz pēc tam mēs mājam atvadas Jorkai un dodamies atpakaļ uz mājām.

Dažī padomi: Ja tu ceļo uz lielām pilsētām, kur ir lidostas vienmēr pārbaudiet vai ir iesepēja lidot, jo lielāko ties, lidmašīnas biļete būs ja ne tādā pašā cenā kā vilciens, tad par āris mārciņām dārgk, bet tas noteikti ietaupīs laiku neizsakāmi. piemēram brauciens vilcienā no Aberdīnas uz Londonu, prasīs apmēram 6-7 stundas, plus pārsēšanās Edinburgā vai Ņūkāstlā, bet llidojusms, prasīs mazāk kā 2 stundas. Vis dārgākais transporta veids noteikti ir vilcieni, kuriem seko lidmašīnas, un pats lētākais noteikti ir autobus,bet ar autobusu no Aberdīnas līdz Londonai prasīs vairak kā 12 stundas. Mans iecienītākais palīgs organizējot braucienus un ceļojumus ir Tripadvisor.Co.uk, šeit var atrast tūristu atsauksmes par viesnīcām, restorāniem un citām tūristiem nepieciešamām lietām. šeit es vienmēr izlasu rakstus par manis izvēlēto viesnīcu, un atrodu rekomendācijas, ko darīt, un kas jāpagūst apskatīt. ievērojamākie tūrisma ojekti piedāvās gidu pakalpojumus, kas parasti neko nemaksā, un ja jūs ceļojat bez gida, tā ir laba iespēja, uzzināt vairāk par viet kuru apmeklējat

te ir iespēja katram atrast kaut ko tuvu sirdij, mākslu, vēsturi, šo pilsētu var apmeklēt gan ģimenes ar bērniem, gan jaunieši, te būs kaut kas katra gaumei.