Globusam otrā pusē!:)

Tā kā ceļojums uz NZ bija viens no mūsu ģimenes sapnīšiem, tad ideja doties uz šo valsti arī nāca no mūsu ģimenes puses. Viens no mūsu hobijiem ir motocikli, līdz ar to transporta izvēle šim ceļojumam bija viennozīmīgi skaidra:)) (jāatzīmē, ka moču īre tur ir daudz reiz dārgāka nekā auto īre...) Lai brauciens būtu jautrāks nevar iztikt bez labas kompānijas, tāpēc pieaicinājām dažus draugus/ceļotājus.:)Paredzētais laiks, ko pavadīt uz vietas NZ bija 15 dienas. Varu teikt, ka šis laiks ir tieši tik daudz, lai nebūtu par īsu un nebūtu par garu. (it sevišķi, ja mājās ir palikušas atvases). Iepriekšējie autori ir aprakstījuši daudz sīkāk šo skaisto zemi, tāpēc nav jēgas daudz atkārtoties un minēšu lakoniskas atziņas par šo brīnišķīgo vietu uz planētas... Mēs apceļojām abas salas, sadalot maršrutu gandrīz vienlīdzīgi. Daba NZ ir tik daudzveidīga, sākot no sniegotu kalnu virsotnēm, visdažādāko toņu zaļumu klajumiem, apbrīnojamu H2O krāsu klāstu, koku dažādība (milzu egles, jūras laikmeta papardes/koki, palmas), visdažādāko ziedu daudzveidība, upes, ezeri,vūlkāni, geizeri utt. Dažas uzziņas ceļotājiem: Cenas: līdzīgas kā Vācijā; Dzīves līmenis: samērā augsts, labas mašīnas (ļoti bieži ķūnētas); Cilvēki: ļoti draudzīgi, bet ne tik uzspēlēti kā amīši:) ļoti nesteidzīgi (vietējie sevi dēvē par Kiwi)9 vai 10% ir maori, tie džeki, kas savulaik apēda Kuku:))) īstenība draudzīgi un miermīlīgi, bet var noprast, ka vairākumam izglītība nav viena no viņu prioritātēm...; Flora: Daudzveidība apbrīnojama 5 acis:) Fauna: Aitas:), govis, zirgi, lamas, brieži (tos viņi audzē liekas, ka visur:).Opusumi - ir ievesti no Austrālijas un tos vietējie nicina un indē, jo šamējie nograuž ĻOTI daudz kokus, kiwi (nelidojošs naktsputns, viņu var tikai dzirdēt, skaņas atgādinot skrāpēšanu, esot 6 veidi, tas ir viens no NZ simboliem), zaļi papagaiļi (ļoti gudri un tā runā, ka dažkārt mēdz terorizēt tūristus izjaucot teltis:) Ēdiens: ļoti gards, bet jāuzmanās no giga porcijām. Jāuzmanās arī no produktiem, kas cepti mīklā atsit Makdonaldu. Seefood - perfekts! Dzērieni: alko pasniedz kafejnīcās no 11, vietējais alus ļoti gards, kā arī kafija ir apbrīnojami garšīga. Īpatnēji, ka vietējais vīns nedaudz dārgāks nekā pie mums importētais. Valoda: ir nepieciešams ~ 2 dienas, lai pierastu pie viņu angļu valodas:)starp citu maoru alfabeta izruna ir līdzīga latviešu. Arhitektūra: uzreiz var redzēt, ka tā ir jauna valsts un arhitektūra ir bēdīga. idustriāla apbūve, piemēram galvaspilsētā opera atgādināja milzu kiosku:))) mazājās pilsētiņās ~ 2stāvu mājiņas ar lieliem logiem un ļoti sakoptiem dārziem. Nakts dzīve: mazajās pilsētiņās/miestos nekas sevišķs, viss diezgan ātri verās ciet (mūsu kompānija parasti bija pēdējie apmeklētāji):)) lielajās pilsētās ietusēt var, visām gaumēm! Sports: 100% regbija fani:) ja pilsētiņā uz ielām nav cilvēku, tad ziniet, tie ir krogā un skatās šo skaisti vīrišķigo spēli, klaigā un dzer alu:))) Bet katrā gadījumā iesaku, no visas sirds, apmeklēt šo burvīgo zemi!!! Fotoalbūmā varēs just noskaņas!!!;))))