Rudens ceļojums ap Usmas ezeru

Sestdiena, 2010. gada 9. oktobris, saulaina pēcpusdiena un, iespējams, šā gada beidzamā skaistā rudens diena. Dzīvoju Ugālē, netālu no Usmas ezera, un nekad mūžā neesmu apbraucis tam apkārt, tāpēc nolemju, ka pienācis laiks to beidzot izdarīt. Paņemu savus bērnus, un sākam ceļojumu.
Pirmā pieturvieta ir Usmas jahtklubs.
Usmas ciema peldvieta pie Elkraga. Nedaudz informācijas par Usmas ezeru: Usmas ezers - liels ezers Ventspils novada Usmas pagastā. Pēc platības piektais lielākais ezers Latvijā. Ezera virsmas aizņemtā platība 37,2 km2, kopā ar salām 41,4 km2. Pēc ūdens tilpuma (190 milj.m3) - otrs lielākais. Salu kopējā platība - 4,2 km². Viskūžu sala Latvijā ir lielākā ezeru sala - 309,2 ha. Starp Viskūžu salu un sauszemi ir upei līdzīgs šaurums - Amjūdzupe. Ap ezeru plešas vieni no lielākajiem mežu masīviem Latvijā, daudzviet ezera krasti pirmatnēji, maz pārveidoti. Dziļākā vieta - Kapkrāsns (27 m) atrodas ezera dienvidu daļā - Baznīcērtē. Kapkrāsns ir kriptodepresija, jo atrodas zemāk par jūras līmeni. Te nu jāpiebilst, ka vārds kriptodepresija dažos uzjunda varenu jautrību, bet patiesībā tā ir pavisam nopietna lieta: ar ūdeni pildīta ieplaka iekšzemē, kuras gultne atrodas zemāk par jūras līmeni - ezera vai upes gultnes daļa, kas atrodas zem jūras līmeņa
Amjūdze. Iebraucot Amjūdzē, nedaudz apmulsām, jo nekur netiek klāt ezeram, visur privātīpašums. Nekas cits neatlika, kā iepazīties ar vietējiem iedzīvotājiem, noklausīties viņu interesantos stāstījumus par dzīvi.
Nākošā vieta, kur tiekam ezeram klāt ir "Zāgkalnu" atpūtas komplekss. Šeit bija tik skaisti, ka paņēmām laivu un iebraucām ezerā. Sajūtas ir vienkārši neaprakstāmas.

Saulrietu sagaidījām Ūdrkalnā. Ūdru kalna augstums ir 56m virs jūras līmeņa, tas atrodas netālu no Usmas ezera. Kopš 2006. gada to īpašu padara 26,5 m augstais skatu tornis. Saulriets bildēts tieši no šī skatu torņa. Vēl vairāk bilžu par dažādiem ceļojumiem aicinu aplūkot http://www.visualstudio.lv !