Nagaland

Pēc nedēļu ilgās ceļošanas Arnuchal Pradesh reģionā, esam ceļā uz kaimiņreģionu - Nagaland, kas robežojas ar Assam un Manipur reģioniem Indijā, un Mjanmu. Nagaland galvaspilsēta ir Kohima, bet mūsu mērķis ir Moatsu festivāls Mokokchung pilsētā, kurā uz trīs dienu svinībām pulcējas viena no Naga ciltīm - Ao. Naga cilts ļaudīm šis festivāls ir prieka un atelpas brīdis pēc drudžaina darba posma - lauku apkopšanas, koku dedzināšanas un sēšanas darbiem. Ir iztīrītas akas, būvētas jaunas ēkas un atjaunotas vecās. Šī būs lieliska iespēja vienotā dinamiskā ilustrācijā iepazīt Naga ļaudis. Un, kā vēlāk izrādīsies, neskaitāmi manis pirms tam lasīti citāti par šiem ļaudīm iedzīvināsies patiesās atskārsmēs un emocijās.

Naga ļaudīs ir kāda īpaša spēka, pašpaļāvības, brīvības un neatkarības dvesma. Tajā pat laikā līdz pat mūsdienām tie spējuši saglabāt nesaraujamu uzticību savai zemei, ciltij un ģimenei. Tādu pat sirds siltumu pret draugu kā spēku, kādu iemieso viņu kara bungas, arī sīkstumu cīņā pret ienaidnieku. Fenomenāla ir šo cilvēku iedzimtā nekļūdīgā krāsu un dizaina izjūta, piesātinātā dejas un mūzikas izteiksme, kā arī nekad neizsīkstošs humors.

Vārdu „Naga" šiem kalnu iedzīvotājiem patiesībā piešķīruši līdzenumu iemītnieki. Tas varētu būt cēlies no birmiešu vārda na-ka - „cilvēki ar caurdurtām ausu ļipiņām", vai assamu „noga", kas nozīmē „kails". Sanskrita literatūrā, piemēram, vēdās un eposā „Mahābhārata" minēti ļaudis „ar zeltainu ādas krāsu", saukti „kirātas", kas klejojuši sub-Himalaju reģionā. Tomēr vārds „kirātas" attiecas uz visām ne arjanu, indo-mongoloīdās rases tautām, un nav skaidri zināms, vai tas ietvēris arī Nagas. Nagas pieder pie mongoloīdiem, kas sastopami ļoti plašā teritorija, ieskaitot Ķīnu, Arktiku un Amazones reģionu.

Turpinājumu lasiet :

Tur arī bildes un video.