Phool Chatti Ashram

Iemīlēju Indiju šī gada februārī, kad tur biju pirmo reizi... izlēmu doties vēlreiz un izbaudīt vienu nedēļu ašramā. Biļeti uz Deli iegādājos, saņemot pilnīgi traku piedāvājumu ar AeroSvit, pat bail cenu nosaukt skaļi :) Biļete Rīga - Kijeva - Deli - Kijeva - Stoholma maksāja nieka 160 Ls! Papildus vēl biļete Stoholma - Rīga un Indijas vīza (ko šoreiz saņēmu ar double entry atļauju!) un viss nokārtots! Izbraucu 27. septembrī un 28. septembra agrā rīta (3:00AM) jau biju Deli. Vai nu par laimi vai par nelaimi (tā arī vēl neesmu izdomājusi) Indijā biju tieši Commonwealth spēļu laikā. Iepriekš gandrīz neko par šādu pasākumu nebiju dzirdējusi - izrādās pastāv vēl cita Olimpiāde, ārpus tās, ko mēs zinām. Commonwealth Games - Britu bijušās impērijas valstu olimpiāde, kam Indija gatavojusies jau vismaz 5 gadus. Deli sakopta, patukša .. ubagiem palūgts atstāt pilsētu olimpiādes laikā ... tās vietas, ko nepaspēja sakopt - sēta priekšā un lieta darīta :) Bet šoreiz mazliet vairāk par Ašramu. Atradu info par Phool Chatti Ashram internetā (Indiamyke.com) un palūdzu draugam Deli norezervēt nedēļas kursu šajā ašramā. Tas atrodas Rishikesh pilsētā (nu, īstenībā, diezgan patālu ārpus pilsētas), apmēram 5h braucienā no Deli. 7 dienu laikā izbaudīju veģetāru dzīvesveidu un pavisam citādu dienas ritmu nekā mājās. Kā jau gaidīts nakšņošana pavisam vienkāršā bet tīrā istabiņā. Ašrams atrodas prom no pilsētas, super skaistā vietā pie Gangas upes. Dienas ritms diezgan intensīvs un tiešām vajadzēja sevi piespiest, lai būtu klāt visās nodarbībās un ceremonijās. Tacu protams, ja nav vēlmes, var arī vienkārši gulēt istabiņā un nedarīt neko. Izvēlējos tomēr pilnībā izbaudīt visu piedāvājumu un.. tikai vienu reizi neaizgāju uz jogas nodarbību. Dienas ritms sekojošs: 5:30 - celšanās, tad 6:00AM meditācija un deguna tīrīšana ar sālsūdeni. 06:30 pranayama (elpošanas vingrinājumi) un joga09:00 brokastis (BEIDZOT!!!)10:00 Karma Yoga - apkārtnes, tualetes, grīdu uzkopšana - darbs, darbs, darbs10:30 meditācijas pastaiga uz Gangas pludmali, vai ūdenskritumu vai pa apkārtni12:30 pusdienasbrīvais laiks15:00 lekcija un diskusija (pārsvarā gan diskusija, jo parasti bija daudz jautājumu :) )16:00 yoga18:30 tempļa ceremonija un dziedāšana19:30 vakariņas20:30 meditācija21:15 gulētiešana Man kā absolūtam iesācējam jogā nodarbības bija tiešām par smagu, bet lika ķermenim pasvīst un vismaz 2 dienas sāpēja visas maliņas. Meditācijai protams nepieciešams vairāk laika, lai saprastu, kas tas par procesu.. tāpēc nevaru teikt, ka šī nedēļa man ko deva meditācijas jomā, bet vismaz iepazinu dažādus meditācijas veidus un ieguvu padomus no citiem kursa dalībniekiem, kas bija vairāk pieredzējuši :) Bija nosacījums ievērot klusumu līdz pat pusdienlaikam, tomēr mums ar tā ievērošanu gāja pagrūti. tas laikam arī tāpēc ka grupā bija tik daudz cilvēku no Francijas un Izraēlas .. kas izceļas ar īpašu pļāpīgumu :) un protams, ka ir diezgan grūti ievērot klusēšanas nosacījumu, kad satiecies ar tik daudziem interesantiem cilvēkiem no visas pasaules un gribi dalīties iespaidos un klausīties stāstos par visas pasaules apceļošanu. Ašramā valdīja jauka atmosfēra un vienīgi prasījās mazliet vairāk brīva laika, jo visa diena bija ļoti noslogota. Ēdiens.. kā jau visu Indijā - gards bezgala. Lai gan protams bija grūti izturēt līdz ēdienreizēm, laikam jau svaigais gaiss un intensīvās nodarbības darīja savu. Brokastīs dabūjām auzu pārslu putru ar augļiem. Pusdienās un vakariņās - rīsi + Chapatti + Dhaal + dārzeņi. Mazliet baidījos par to, kā būs ar ēšanu, jo neēdu sīpolus, bet veģetārajos ēdienos to parasti ir papilno. Bet man par laimi sīpolus ēdienā vispār neizmantoja, jo tos nedrīikst ēst, kad meditē. Tā, ka varēju ēst visu un jāsaka, ka tiešām vienmēr pat prasījās papildporcijas. Ēdiens tūristiem ir drošs, jo šajā ašramā jau gadiem brauc tūristi no Rietumu valstīm un vietējie ir pielāgojušies mūsu vēdera prasībām. Lai gan ašramā nepārtraukti ierodas rietumnieku grupas, tomēr jāsaka ka ašrams patiešām ir saglabājis savu autentiskumu un nav pārvērties par tūristu vietu. Tas priecē!Visspēcīgākās emocijas bija agrajos rītos, kad izejot no istabiņas varēja redzēt, kā saule paceļas virs Himalaju virsotnēm un gaisā bija jūtama īpaša aura. Kā arī fakts, ka ašrama swami turpat vien ar mums kopā bija - ieturēja maltīti tajā pašā telpā - piešķīra īpašu piegaršu. Tempļa ceremonijas laikā dziedāja pat ašrama suņi! :) Mantru dziedāšana ieved citā pasaulē. Ašramu varu ieteikt visiem, kas vēlas izbaudīt - kas tas ir - dzīvot ašramā. bet šī laikam nebūs tā vieta, kur relaksēties un nedarīt neko. Pēc nedēļas ašramā atgriezos Deli - pavisam citā pasaulē, bet ar savu īpašo Indijas gaisu :) Plānoju Indijā atgriezties atkal ...