Praktiska info par Briseli

1. No Briseles (Charleoi) lidostas iet autobuss uz Briseles centru (līdz stacijai Gare du Midi). Biļete vienā virzienā 13EUR, turp-atpakaļ 22EUR. Ja ir doma braukt ar šo autobusu, tad iesaku uzreiz pēc izkāpšanas, doties taisnā ceļā ārā no lidostas pa durvīm, kas ir tieši pretī un uzreiz pa labi. Tur ir biļešu kase. Tad ir iespēja paspēt uz pirmo autobusu. Lai gan autobuss kursē ik pa 30 min., beigās sastājas tik gara rinda, ka nākas gaidīt pat 2 stundas līdz tiec autobusā. 2. Iet arī autobuss līdz Charleoi un tad vilciens līdz Briselei, bet par to man info nav. Tikai tik daudz, ka šī autobusa pietura atrodas izejot no lidostas pa kreisi. 3. Lidostā (izejot kontroli) uzreiz pa labi ir Info centrs, kurā var saņemt kolosālu Briseles centra karti. 4. Visu sabiedrisko transportu dienas biļete maksā 4,50EUR un ir lietojama nevis 24h, bet līdz katras dienas 00:00. Tā kā ir vērts padomāt vai ir vērts viņu kompostrēt teiksim 21:00. Mēs braucām krustu šķērsu ar visiem iespējamajiem transportiem un ne reizi neviens mums biļeti nepārbaudīja. Visu transportu kursēšanas shēmu saņēmām pērkot to dienas biļeti. 5. Dzīvojām viesnīcā Generation Europe Youth Hostel, Rue de l'Elephant 4. Mums patika. Istabiņas tīras, WC un duša istabiņā. Ja ir karte pie rokas, tad tiešām 15-20 minūtēs var aiziet no centra. Brokastis iekļautas cenā un tās bij ļoti labas - paēdām krietni. Pieejama arī virtuve, kur pats var gatavot, internets, bārs, iekšpagalms, kur pasēdēt. Viesnīcā iedod atkal Briseles karti, kurā atzīmēts tuvākais supermarkets, nakts veikals, metro stacija utt. Veikals atradās musulmaņu kvartālā, visi tur bija "krāsaini", baltos varēja sastapt ļoti maz, toties cenas gan pārtikai gan apģērbam nu ļoti pievilcīgas. 6. Charleoi lidosta maza un šaura, daudz nakšņotāju, nākas sēdēt vienā garā rindā gandrīz cieši vienam otram blakus. Nolikties slīpi nav iespējams, kā vienīgi uz grīdas. Lidosta skaļa, trokšņaina, puslīdz klusums iestājās ~1:20 - 4:00. Bet vienalga šī bij pirmā lidosta, kurā sanāca krietni labi nosnausties :) 7. Čurājošo meitenīti var atrast tikai jautājot vietējiem. Jaunieši slikti runā angliski, bet saprot ko mēs gribam un māk arī kaut uz pirkstiem parādīt kur jāiet vai jābrauc :) Par pārējiem objektiem nestāstīšu - brauciet un baudiet, internetā info ir gana. Bet kopumā ļoti skaista pilsēta.