Zelta rudens Balkānos

Šogad izlēmām pagarināt sev vasaru un rudeni sagaidīt peldoties Adrijas Jūrā ! Mūsu galamērķis

bija jaukākā Melnkalnes pilsēta Budva-ar labāko pludmali ,,Bečiči,, ar ,,Sveti Stefan,, salu,kurā savas

brīvdienas pavada Holivudas zvaigznes,jauko vecpilsētu,kura paslēpusies aiz milzīgā mūra un daudzie

restorāni un konobas ,kurās burtiski aiz rokas velk iekšā apmeklētājus...

Un tā pēc divu dienu brauciena nokļuvām Serbijā,kuru bijām apmeklējuši vienu reizi,pims

pieciem gadiem.Serbijas robežu šķērsojām ātri, uzrādot pases un zaļo karti. Šoreiz nejautāja nedz kur

dodamies ne arī ko vedam.

Salīdzinot ar iepriekšējo braucienu Serbija spērusi dažus soļus attīstības virzienā-tapuši

jauni ceļi,vecie restaurēti,notiek celtniecība un neskaitāmos ,,Yugo,, un ..Zastava,, sāk nomainīt uz

mūsdienīgākajiem braucamrīkiem.

Mūsu apskates objekti Serbijā bija Mokra Gora,Kusturicas kinopilsētiņa un Taras Nac.

parks kur galvenais objekts ir Taras Kanjons,kurš ir dziļākais Eiropā un otrs lielākais pasaulē !

Kusturicas kino pilsētiņā par 200.dināriem no pers. ir iespēja apskatīt senajā stilā celtas

ēkas,baznīcu,nobildēties kopā ar Džoniju Depu(skulptūru) cietumu kurā ieslodzīts Džordžs Bušs,vai

iegādāties suvenīrus,vai vienkārši pasēdēt krodziņā un priecāties par kalnu ainavām visapkārt.

Pirmo nakti pavadam pilsētā-Bajina Bašta,kura atrodas Taras nac.parka teritorijā.Jāsaka

ka laika apstākļi mūs lutināja-visa ceļojuma laikā lietus nelija,un silti sildīja saule !

Otrā rītā devāmies apskatīt Taras kanjonu.Šeit cilvēks sajūt dabas varenību,jo jūties kā mazs

puteklītis šīs varenības priekšā ! Pāri kanjonam uzcelts iespaidīgs tilts no kura paveras superīgs skats !

Ceļotājiem ar savu auto jāatceras ka šķērsojot Serbijas-Melnkalnes robežu būs jāsamaksā

10 eiro dabas resursu nodoklis-par to ka piesārņo gaisu ar savu braucamo....

Tā nu bijām sasnieguši savu ceļojuma galamērķi-Melnkalni un devāmies meklēt naktsmājas

lieki piebilst ka iepriekš netikām tās rezervējuši.Apskatījuši piecas(kuras vai nu nepatika vai bija pilnas)

nolēmām apmesties uz 3.naktīm Kotoras līcī,netālu no Herceg Novi.Cena par Apartamentiem -istaba,

virtuve,balkons,tv,vanna 35 eiro diviem.

Jau stundu pēc ierašanās devāmies uz jūru peldēties ! Gaisa t +27-+28 C ,ūdens +24 C.

Jāsaka gan ka sezona bija beigusies,jo bez mums vēl pāris cilvēki peldējās.Bet tas nekādi neatsaucās

uz mūsu kāri peldēties.....protams ka bez peldēm paspējām apskatīt gan Budvu,gan Kotoru(vecpilsētu),

gan Herceg Novi.Apmeklējām vietējo tirgu-iegādājamies gan vīģes,melones,mandarīnus,plūmes un

citas rudens veltes.Nobaudījām nac.ēdienus-,,Čevapčičus,, Riblju čorbu,, ,,Pleskovicu,, dzērām vietējo

vīnu ,,Vranac,,

Pēc trīs dienu peldēm un sauļošanās devāmies uz Horvātiju,kur bijām nolēmuši apmesties

pilsētiņā Slano,kur pašā jūras krastā izīrējām apartamentus par 10 eiro no pers.

Bija jau septembra beigas,bet gaisa t sasniedza +28 C ! Vēl divas dienas nodevāmies

peldēm un baudījām pēdējos saules starus kas svilināja mūsu nu jau brūnās miesas !

Pa ceļam vēl nedaudz uzkavējāmies Omišā ,kur izstaigājām vecpilsētu,apmeklējām tirgu kur

iegādājāmies labu olīveļļu un žāvētas vīģes līdzņemšanai.

Vēl noslēgumā plānojām dažas dienas uzkavēties Austrijā,Gamlitzā.Šajā pilsētā un apkaimē

ir visvairāk vīna darītavu,to te ir 160 ! Tādēļ atrast vīnu,kurš garšo vislabāk-nav vienkārši ! Pēc vairāku

vīna darītavu apmeklējuma un degustācijām atrodam sev piemērotāko.Dažās vīna darītavās(Weinhof)

tieši tajā laikā notika vīnogu vākšanas talkas un tur nebija iespēja to iegādāties.

Nogaršojām rudens gardumu-,,edelkastanjen,,-ēdamos kastaņus kurus grauzdē speciālā

grillā-kastē ,kura visu laiku kustās,lai nepiedeg.Rudenī vajag pamēģināt ,,Šturm,, tas ir kaut kas līdzīgs

ābolu sidram,bet ar savdabīgu garšu,tādu var baudīt tikai Autrijā,rudenī.Vēl pagaršojām plūškoka ziedu

sulu,ķirbju eļļu ,kuru austrieši lieto daudz un visur !

Žēl ka nebija laika uzkavēties līdz brīdim kad šajā Štīrijas apgabalā sākas jaunā vīnogu

ražas svētku svinēšana.Tad notiek plaša mēroga svinības-slēdz ielas, visa pilsēta ir ielās,notiek koncerti

dejas,priekšnesumi-tas ir ļoti aizraujoši !

Kā jau viss labais reiz beidzas un arī mūsu siltais rudens arī ! Apmierināti ar izdevušos

ceļojumu,iedeguši dāsnajā Balkānu saulītē atgriezāmies mājup.Līdz nākamajam pavasarim !