Interesanta zeme

Nekad dzīvē nebiju domājis, ka kādreiz būšu Japānā. Arī vēl šobrīd nespēju tam noticēt, ka tur biju. Daudz redzēt nesanāca par cik brauciens bija saistīts ar piedalīšanos sacensībās.Vairāk redzēju milzīgus rīsa laukus, skasitus mežus, kalnus un daudz mazpilsētiņas. Tas ir pareizi teikts ka Japānā ir skaisti pavasarī un rudenī. Pavasari esmu redzējis tikai foto bet par rudeni tas ir tiesa. Dabā redzamas fantastiskas krāsu kombinācijas. Neskatoties uz saspringto grafiku atradām iespēju apskatīt Tokijas draudsmīgo pārapdzīvotību un lielo ņigu ņagu. Pēc 12 stundu pastaigas pa Tokiju pat trenētas kājas lika manīt. Te būs daži vērtīgi padomi lietām kurām nācās iziet cauri pašam. 1. Japānā cilvēki ar kuriem būsiet kontaktā vienmēr laipni smaidīs,sveicinās un atvadīsies nedaudz paklanoties. Sākumā likās tā jocīgi bet pēc kāda laika jau pats tā dariju. Protams uz robežas muitnieki un robežsargi nesmaidīs :). 2. Daudzviet iejot kādā ēkā, restorānā, mācību iestādē pie durvīm jānovelk apavi - tāpēc ar caurām zeķēm nevajadzētu staigāt :). Apavau novilkšana rada patīkamu mājīgumu. Ja sanāk sēdēt pret kādu cilvēku bez apaviem nepavērsiet pret viņu pēdas ( tā ir necieņas izrādīšana ). Tāpēc ja ir redzēt japāni tup uz ceļiem. 3. Auto noma. Ja esiet nolēmis ceļojuma laikā iznomāt auto ar to var rasties problēma, jo Japānā neatzīst mūsu vadītāju apliecības !!!!! Pirms brauciena no ASV pasūtiju starptautiskās tiesības tā ir tāda grāmatiņa kurā ir 8 vlaodās iztūlkotas mūsu vadītāja apliecībā rakstītais un ir derīga tikai kopā ar mūs tiesībām. Auto nomā mazliet papētija bet beigās auto izīrēja. 4. Lielpilsētās ar auto labāk nebāzties, pie tam vēl braukšana pa pretējo pusi un noparkošanās problēma.Labāk noīrēt taksi. Tokijā jebkurš taksis maksā pirmie 2 km 650 jenas un katri nākamie 280 m 80 jenas. Skaitītājs skaita tikai braucot. Braucot pa valsti nav grūti orientēties jo visi ceļi ir numurēti, tikai seko līdzi norādēm. Uz ceļa norādēm pilsētu nosaukumi ir rakstīti arī angliski. Lieti noder auto navigācija gandrīz katrā auto tāda ir ievadi tajā vajadzīgo telefona numuru un ceļš tiks uzzīmēts. Jā ! Pie visām dzelsceļa pārbrauktuvēm obligāti ir jāapstājas! Pie krustojumiem kur ir redzams pilnīgi sarkans trijstūris ar ķeburiem pa vidu - kā mūsu dodiet ceļu - ir jāapstājas jo tā ir STOP zīme. 5. Viesnīcas jācenšas rezervēt laicīgi - cenas normālā viesnīcā sākot ar 50 Ls pa diennakti. Ja braucat pats ar veisnīcu atrašanās vietu var būt problēmas jo uzraksti HOTEL ļoti reti kur parādās. 6. Mazākās pilsētiņās kā paliek tumšs cilvēku uz ielām nav, benzīntanki daudzviet līdz ar tumsas iestāsanos verās ciet arī svētdienās nestrādā. 7. Paēst nav problēmas tikai braucot ar auto grūti pamanīt estūzīšus. Ēdienkartes parasti ir Japāņu valodā bet saprasties var. Faktiski neuzrāvāmies uz neēdamiem ēdieniem. Vienīgi tradicionālie saldie ēdieni no rīsu klīstera ar dažadiem pildijumiem gan neiet lejā. Viena ēdienreize izmaksā vidēji 800 - 1500 jenas. Interesantākais, ka šadas cenas bija gan mazpilsētā, gan Tokijas centrā. Dzeramnaudu neatstājiet tas ir gandrīz kā aizvainojums. Ja nav laika var jebkurā lielveikalā iegādāties gatavu ēdienu komplektu.Daudzviet veikalos ir nelieli stūrīši ar galdiņiem un mikroviļnu krāsnī kur to visu var uzsildīt. Ja gribās pastaigāt ar kājām auto labāk novietot pie kāda lielāka veikala stāvlaukumā - tie ir bez maksas. 8. Elektro ierīces. Japānā ir 110V elektrotīkls. Un rozetes arī ir savādākas. Ja kas jānem līdzi pirms brauciena uzmanīgi apskatiet savas elektro ierīces ja tur būs marķējums 100 - 240 V 50-60 Hz tad jums ir impulsa tipa barošanas iekārta un tā pati automātiski adoptējas elektro tīklam. Ja ir tikai 220 - 240 V tad garām. Lidostās par 20 EUR iespējams iegādāties pārejas no eiropas uz Japānas rozetēm, bet lētāk sanāk nopirkt šeit pagarinātāju ar 3-4 ligzdām. Japānā pirmajā saimniecības preču veikalā iegādāties rozetes galu ( štepseli)par dažiem santīmiem. Tikai vajzdzēs skrūvgrizīti un nazi lai to nomainītu. 9. Sakari. Mūsu mobīlie tur nedarbojās vienīgi ja ir universālais telefons kas ņem pretī UMTS tīklu. Neskatoties uz visu to ko redzēju,( daba, kūltūra,cilvēki un to attiecības, domāšnas filozofija ) tas viss atstāja uz mani lielu iespaidu. Īsāk sakot tas jāredz un jāizbauda pašam. Bildēs un video, kas tika uzņemti lielā vairumā nevar pārnest tās izjūtas. Jā daudzi tagad skatoties šos materiālus uztver to visu ar sajūsmu, bet tie ir tikai dokumentēti fakti. Savukārt pašam šo visu skatoties pārņem savādas izjūtas un vēlme atkal tur atgriezties.